Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 924
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
hanne51502012-05-27 12:54
Antal indlæg: 94

Lås rating?
Når man på mobilen spiller flere spil på en gang, har det stor betydning for point'ene i hvilken rækkefølge spillene afsluttes. Hvis jeg fx er i gang med at vinde 5 spil og tabe 1, kan det klart bedst betale sige at spille det tabte spil færdigt, før de andre. Kunne man ikke »låse« folks rating når spillet starter, så de to spilleres indbyrdes forskel i rating ikke ændres mens spillet er i gang. Det synes jeg ville være mere reelt, og undgå at der spekuleres i at trække kampe i langdrag. V.h. Hanne

Eniac2012-05-28 08:50
Antal indlæg: 43

En eller anden form for tilpasning ville være rart. Det er lidt mærkeligt når man hellere vil tabe et spil mod en der er højere rated og få plus point end at vinde mod en med lavere rate og få minus point.

SteenKR - Spil admin2012-05-28 15:43
Antal indlæg: 976

@Hanne: Det er rigtig godt input, som jeg vil bringe videre til ejerne.
@Eniac: Det er jo netop pointen med et ratingsystem. Du får point efter, hvor godt du klarer dig i forhold til det forventede resultat. På den måde kan alle spille mod alle, fordi man kan måle resultatet på, hvem der vinder, og hvem der taber rating. Når du spiller mod den, dedr er lavere ratet, skal du bare vinde stort. Sværere er den ikke.

hanne51502012-05-28 16:03

Det lyder godt, Steen. Og Eniac, nyd til gengæld at du skovler point ind, hver gang du banker mig ;)

Eniac2012-05-28 19:21
Antal indlæg: 43

@SteenKR - Jeg var netop inde på det med at tabe til folk med lavere rate I en anden tråd. Problemet er random borde hvor den lavt ratede måske er heldig at starte med et ord på flere hundrede point. Man har praktisk talt ingen chance for at indhente og komme langt foran, og de mange point man mister kan kræve mange spil at få hentet ind igen.
Random spil mod lavt ratede bliver afvist bare pga det.

Lilli2012-06-15 09:42
Antal indlæg: 3871

Jeg spiller næsten altid på randomboard og har da også været ude for et top oplæg fra en lavere rangeret, forleden startede modspilleren med 192 point, hun vandt da osse, men med mindre end 10 point, så det var da nådigt sluppet for mig.

verner - Ikke længere medlem2012-06-15 14:45
Antal indlæg: 2

Jeg spiller mod andre både med høj og lav rating.For mig er spillet et fornøjeligt tidsfordriv, det må da være meningen med spillet. Derfor går jeg ikke særlig højt op i rating.

vaffi2012-07-10 18:36
Antal indlæg: 790

ja verner man skulle sommetider tro at poing er det samme som rede penge.

steennielsen2012-09-20 14:06
Antal indlæg: 1958

Jeg er lige begyndt på mobil og syntes jeg kunne huske denne tråd, så jeg ledte og fandt den:))))
Det som Hanne starter med i tråden, syntes jeg dog, ender med en helt anden snak.
Jeg er da nysgerrig omkring pointgivningen i mobilspil, da man jo kan have 30 spil kørende, så er det jo ganske rigtigt hvad Hanne er inde på, at der kan spekuleres??????

hanne51502012-09-20 20:35

Steen: jeg kan huske at dette emne også kom op i en anden tråd-men desværre ikke hvilken. Jeg tror det var Caw, ( -eller Horsens?)der kom med et ret godt svar, som jeg imidlertid heller ikke kan huske. Hurra for altzheimer-light ! ;)
Men jeg kan huske, det gav god mening dengang - måske kan nogen hjælpe med at grave det frem?
V.h. Hanne

steennielsen2012-09-21 08:17
Antal indlæg: 1958

Men omvendt; der er sikkert ikke så mange der gider at være så udspekulerede
:)

Lilli2012-09-21 14:32
Antal indlæg: 3871

Jeg tror at man skal have fat i den helt store matematik bog, hvis man skal spekulere i rating på mobilen. Jeg har selv på et tidspunkt trukket en kamp eller to, fordi jeg var ved at tabe, men det var kun fordi jeg så kunne få 10 vundne kampe i træk;) det sker meget sjældent

Caw - Spil admin/Forum admin2012-09-27 01:49
Antal indlæg: 989

Her er indlægget hanne5150 snakker om, omkring hvorfor en låst rating ikke vil gøre gavn:
www.ordkamp.dk/forum...ge =-0#4602

Caw

msv fck2012-12-08 11:12
Antal indlæg: 35

I snakket om hvis en starter med et ord på nogle hundrede point... Damn jer:-) min modstander skrev i første runde, første gang han nogensinde spiller studie=1008 point??!! Jeg har trods min rating på 2035 ik en chance jo!

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?