Spillerum
Giraffen2
Krokodillen0
Indloggede2
Mobilspil
Igangværende2 785
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
HennKor - Ikke længere medlem2014-05-21 12:52
Antal indlæg: 1087

Er udviklingen af Ordkamp stoppet?
Nu har jeg gennem nogen tid, kunne læse brugernes ønsker om bl.a. pointtæller (til Android, er vist allerede implementeret i iOS), blokering af spiller og at kunne se besked man har sendt.
Jeg selv har - umiddelbart efter oprettelse af min profil - spurgt om at få tilføjet Færøerne og Grønland til by- og landelisten.

Det generelle svar er, at det prioriteres ikke.

Ovenstående forslag bør være tiltag, som er en del af den almindelige udvikling af app'en.

Vedrørende at få tilføjet Færøerne og Grønland til by- og landelisten, fik jeg oplyst, at det er for besværligt. En oplysning, der formentlig tager udgangspunkt i, at jeg nok ikke har en skid forstand på den slags.
Men nu er jeg tilfældigvis edb-uddannet, og har også arbejdet med programmering, og vil nok vove den påstand, at tilføje et par linier til by- og landelisten i kildeteksten, er ret simpelt.

En ting som at se den besked, man har sendt - det kan da aldrig være meningen, at man må tage screendumps eller bruge andre manuelle metoder, for at se den sendte besked. Dette er en så grundlæggende funktion i al kommunikation, at det virker fuldstændig meningsløst, såfremt det er med velberådet hu, at udviklerne har undladt dette.

Hvad angår pointtæller og blokering af spiller - det kan man da godt leve uden, men hvorfor skulle man det? Det er ikke en gang fordi, man skal opfinde den dybe tallerken igen.

Hvis det har prioritet for bruger, som betaler for app'en, bør det også have prioritet for udviklerne. Jeg synes, det er synd for et virkelig godt koncept (ordkamp, turneringer, god debat mellem brugere, osv.), hvis udviklingen af app'en er stoppet.

Til sidst et tillægsforslag: Opret et menupunkt, der hedder "Drift og udvikling" på ordkamp.dk, så brugerne kan holde sig opdateret om drift og fremtidige planer for implementering af diverse funktioner og andre tiltag.

Dette skal ikke ses som brok, men udelukkende et forsøg på at give konstruktiv kritik.

God kamp, alle! :)

Babelbygger2014-05-21 18:10
Antal indlæg: 417

Jeg vil gætte på, at udviklerne har outsourcet android-delen, og derfor skal betale en høj timepris for alle ændringer. Og indtægterne ved ordkamp er sandsynligvis minimale, så det er et regnestykke, der bare ikke hænger sammen.

Et af problemerne ved software-udvikling i dag er det vilde prisfald på software, man har set med app-markedet ift. tidligere tiders software til computere. Brugerne vil gerne have en hel masse funktioner i deres apps og er meget krævende, men 90 pct bruger gratis versioner af deres apps. Hvis man køber en app til 19 kr går 30 pct til Apple eller Google, så det er under alle omstændigheder nogle meget begrænsede indtægter (og det samme gælder køb af ekstra funktioner). Det er bare en økonomisk kalkule, som ikke hænger sammen.

bzn2014-05-21 18:15
Antal indlæg: 2555

Det må da stadig være i udviklernes interesse at have den bedste app???

Babelbygger2014-05-21 18:26
Antal indlæg: 417

Det kan vi jo spørge dem om.

Jeg prøver bare at forklare, hvorfor jeg tror, der ikke sker noget (eller hvorfor det går langsomt).

holk612014-05-21 19:16
Antal indlæg: 8443

Selvom man kun tjener 10-17 kr PR Stk og så alt muligt andet dum reklame .... Sååååååååå tror jeg nok at der tjenes penge...
Men stadivæk.. Man kan jo blot lade være med at deltage, og så finde Scrabblebrættet frem....

frugrø2014-05-21 19:53
Antal indlæg: 52

Jeg har længe ønsket at man kan spille både vanæret og lodret på i pad. Kunne være dejligt om man fik et svar om f.eks 3 mdr 3 år eller mere

RelaxingPlay2014-05-21 21:17
Antal indlæg: 40

Spille både vanæret og lodret

HA HA HA (tak for den slåfejl-----frugrø)

frugrø2014-05-21 21:36
Antal indlæg: 52

Nåååååå nej for pokker. VANDRET

ok25102014-05-21 22:37
Antal indlæg: 31

Kære alle.
Tror desværre I/vi spiller tiden med at bede om udvikling. Der er tråde startet for over et år siden herom. Accepter at der ikke er vilje til at udvikle ordka. Glæd jer blot over de forskellige turneringer der udbydes. Snøft.

danishhottie2014-05-21 23:53
Antal indlæg: 7837

Stadig ærgerligt at der kan købes point tæller til en form og ikke en anden. .. ekstra ting, burde være lige for alle.
Og godt inlæg hennkor

steennielsen2014-05-22 07:13
Antal indlæg: 1958

Jeg spiller meget herinde, jeg synes ikke jeg spiller tiden ;-)

ragrug2014-05-22 13:07
Antal indlæg: 341

Spilder, for hulen ! :-)

holk612014-05-22 20:08
Antal indlæg: 8443

:-)....

Caw - Spil admin/Forum admin2014-05-23 20:26
Antal indlæg: 989

Dette indlæg er baseret ud fra, hvad jeg mener og tror.

Jeg tror størstedelen af app-udvikling går på troubleshooting og bugfixing. Og når man så har fuldtidsjob og familie ved siden af, så er det begrænset med tid. Derfor er det nødvendigt at prioritere. Problemløsning vil nok altid 1.-prioriteres og være den største tidssluger.

De får også forslag fra den svenske side, så listen af forslag er stor. Alle forslag er jo velkomne, men de bliver jo også nødt til at prioritere ud fra hvor lang tid den funktion vil tage at lave, ud fra den tid de har og hvor stort et behov brugerne har. Derfor kan der selvfølgelig være 1 år gamle forslag, da de fraprioriteres.

Jeg kan godt forstå at det kan være frustrerende, ikke at vide, om der er udvikling i gang eller ej. Men hvis jeg selv var app-udvikler, ville jeg nok også holde lidt igen med at oplyse om hvilken udvikling, der er i gang, for har man først informeret brugerne om den nye funktion, så mindskes den tid, man har til at lave udviklingen, da folk kan have en tendens til at lægge pres på, når den nye funktion ikke kommer hurtigt nok.

Igen - dette er bare hvad jeg mener og tror.

Caw

Monk - Administrator2014-05-24 09:18
Antal indlæg: 311

Det er meget så som Caw skriver. Vi som laver Ordkamp udvikler allt selve (website, spillserver, apps) vid siden af fuldtidsjob og for at vi synes at det er sjov. Den seneste tiden har vi brugt tid på våres serverhosting och bugfixering af apparna (f.eks. at tilpasse iPhone-appen på iOS 7.x). Det går også åt tid att administrere tre websites (svensk, dansk, norsk) även om våre spil admins laver et super arbejde att hjelpe til.. :-)

Kan dessverre ikke ge besked når udviklingen med at lave nye funktioner kommer igang igen, men vi takker for alle gode idéer..

/Monk

HennKor - Ikke længere medlem2014-05-24 14:43
Antal indlæg: 1087

Tak Monk, for din opdatering vedr. udviklingsproblematikken. En udmelding, der går på, at vi ikke skal forvente nogen videre udvikling eller information vedr. app'en grundet ovennævnte årsager, er så meget bedre en blot dyb tavshed. Jeg har forståelse for jeres situation, men synes alligevel, at det er ærgeligt. Brugernes indlæg om udvikling og forslag skal jo blot ses som en positiv interesse for produktet - og skulle helst ikke være et irritationsmoment for jer :)

irene19432014-05-30 16:16
Antal indlæg: 15

jeg elsker ordkamp bor i afrika vi bliver frosset hele tiden og mister en masse poient hvad er bare 'v kan i ikke opgrete spillet irene afrika

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?