Spillerum
Giraffen1
Krokodillen0
Indloggede1
Mobilspil
Igangværende2 905
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
tittit542012-06-15 05:37
Antal indlæg: 278

MAX grænse for afbrudte spil
Der er kommet en del spillere med en rigtig dårlig moral, der uden at blinke afbryder igangværende spil gang på gang - dette er vildt frustrerende, og der er skrevet flere indlæg om dette tidligere.

Mit forslag: Kunne der evt. sættes en MAX begrænsning på at afbryde. Når man rammer MAX, får man automatisk karantæne fra spillet i f.eks 14 dage?

Systemet registrerer jo i forvejen alle afbrudte spil, så teknisk kunne der vel nok tilføjes en 'vagthund'/hyæne (så giraffen og krokodillen får selskab), der skriver: du har karantæne, da du gentagende gange har afbrudt dine spil i utide.

Det kunne måske få dem der ofte afbryder, til at rette op på deres mentalitet.

Misbehave2012-06-15 05:49
Antal indlæg: 150

Meeennn - jeg har selv flere gange oplevet, at jeg af ukendte årsager er faldet ud. Det opdager man først, når man ikke er i stand til at lægge sit ord. Så er man nødt til at logge helt ud og ind igen, før spillet kan genoptages. Den form for udfald skulle jo nødigt rammes af ovennævnte karantæne...

Lilli2012-06-15 06:53
Antal indlæg: 3871

Det lyder som en god ide, at give folk karantæne , jeg spiller oftest stress og det sker da at jeg bliver smidt af, men kun 1 gang nåede jeg ikke at få locket på igen, så det vil vare vildt længe før jeg ville opnå at blive ramt af karantæne.

tittit542012-06-15 11:53

Misbehave: jeg og alle andre, bliver som du også har oplevet ofte 'smidt af' /mistre forbindelsen, MEN vi finder jo ind til spillet igen og spiller færdige :)
Uden at vide det nøjagtig vil jeg tro at jeg ud af mine ca. 675 spil (inden for de sidste godt 3 mdr. hvor jeg har spillet), har mistet forbindelsen i ca.. hvert 5-6 spil og har pt. KUN et registreret afbrudt spil - formoder det ser nogenlunde ligesådan ud for de fleste seriøse spillere, og derfor ville sådanne seriøse spiller IKKE blive fanget af en vagthunden/'hyænen' MAX :)

Jeg mener heller ikke at spillere der f.eks har +1500 spil og derfor måske har flere afbrydelser (måske over 10) skal rammes af karantæne reglen - teknisk er jeg sikker på der KAN skelnes mellem EXTREMT ofte (inden for få dage) og af og til (over en længere periode) er jeg sikker på.

Vi forestiller os at loftet for MAX afbrydelser er 10-15.
Dem der ville blive registreret (hvis der var tællesystem mod MAX afbrydelser), ville det være sådanne spillere der: f.eks ud af 40 spil nu har afbrudt 29 gange inden for 1 uge eller mindre... (tilfældige tal DER INTET har at gøre med en konkret spiller)

Sådanne spiller ville derfor fremover ikke kunne nå mere end et evt. MAX på 10-15 REGISTREREDE AFBRUDTE spil, FØR de fik 2 uges karantæne.

Med karantænen ville det give den pågældende spiller mulighed for at tænke på spiller moral og forhåbentlig ændre moral fremover.
Skulle en sådan pågældende spiller blot finde på at genoprette med nyt navn, tja så klapper fælden jo igen ved MAX.

Lige nu er det INTET der hindre en infantil spillers dårlige opførsel i at fortsætte i det uendelige - med mindre de på anden vis gør sig uheldigt bemærket.

birnie12012-06-15 17:49
Antal indlæg: 28

10-15 afbrudte spil er for lidt tittit - f.eks har jeg vist nok 8 afbrudte spil men det er ikke mig der har afbrudt dem. Jeg har helt personligt kun afbrudt 1 spil simpelthen fordi modstanderen var grov i sine bemærkninger i chatten. I et par spil har en modstander logget sig ind for straks at forlade spillet. Jeg ved ikke om det tæller som afbrudt spil når man så selv forlader spillet. Man mister ikke rating men ved faktisk ikke om det gælder for et afbrudt spil. Men jo det er irriterende når modstanderen heller ikke vil afbryde selvom de har logget sig forkert ind - så kan man bare sidde der og vente på at spillet slutter. Og det er jo ærgerligt hvis man får logget sig på et forkert spil. Det vil jo igen også tælle for et afbrudt spil. Som eksempel herhjemme hvor vi begge spiller så har min mand af en eller anden grund flere udfald end jeg har på trods af samme internetforbindelse. Og det er ikke altid at han når tilbage til spillet.

tittit542012-06-15 19:31

jamen det er jo lige min pointe birnie1 - du og de fleste andre seriøse spillere, har jo IKKE 10 eller for den sags skyld 15 eller flere afbrudte spil på ganske få dage. Ud af dine pt. 533 spillede spil - (spillet siden 26/2) har du ialt KUN 6 registrerede afbrudte spil derfor ville du og alle andre seriøse spillere ALDRIG blive ramt af karantænen. Da jeg ikke ved hvad din mand hedder kan jeg ikke se hans statistik, men den formoder jeg vil minde ret meget om din... ;)

Hvis din modstander går kan du vælge at spille tiden ud (selv om det er træls), for at øge dine rating - jo større point forskel der er på dig og din modstander, når spillet slutter, jo flere rating til dig - men ellers skal du blot spille til du med sikkerhed har flere point end din modstander har da han/hun gik - husk dine brikkers værdi trækker ned så du skal være godt over i point, for ikke at komme i minus over for den spiller der gik. Derefter lukker du spillet og DET tæller IKKE med i afbrudte spil hos dig, men det tæller hos din modstander, da det jo var modstanderen der gik og ikke dig ;)

Marlin2012-06-15 19:50
Antal indlæg: 423

Jeg er somme tider faldet ud , spillet "fryser " simpelthen. Så er jeg nødt til at krydse ud og gå helt ud, slukket computeren og gå ind i spillet igen, man kan jog godt komme ind i spillet hvis det stadig kører. Jeg har endnu aldrig selv afbrudt et spil. Ud af 13405 spil, som jeg har spillet, er der kun registreret 2 afbrudte spil, det må være når computeren har drillet så meget at jeg ikke har nået at komme ind, eller jeg har klumret.
venlig hilsen
Marlin.

birnie12012-06-16 08:41
Antal indlæg: 28

Jo du har ret tittit - det har jeg ikke tænkt over - jeg har jo bare lukket ud på krydset. Men det er da selvfølgelig en udfordring at fortsætte og se hvor mange point man kan få skrabet sammen:)

tittit542012-06-16 10:54

du bringer så en anden problematik op med dit svar birnie1 - da jeg heller IKKE er klar over om hvordan maskinen (systemet) opfatter man afslutter spillet ved enten:

A: at vælge opgiv (tryk opgiv knappen)
B: at vælge luk spillet (det røde kryds)
C: at vælge pas (tryk pas knappen)
D: at vælge at lukke hele spilsiden (og derved også lukker 'giraffen', ved krydset helt oppe i højre hjørne, så man havner ude i startsiden.

Da jeg selv er i tvivl når jeg sidder i sådanne situationer, spiller jeg enten helt færdigt eller sikre mig at jeg point mæssigt er godt over min modstander og passer mig ud af spillet, fordi jeg er i tvivl om hvordan afslutningen i grunden bliver registreret...
Ud fra mit ene afbrudte spil kan jeg konkludere, at hvis man 'passer' sig ud af en sådan situation tæller de 'passede' afslutninger IKKE med i afbrudte spil, da jeg ellers nok ville have +20 afbrudte spil ialt.

Da det er ret væsentligt hvordan man gør, kunne det være rart med en teknisk admin måske en af de helt skrappe nørder ind over dette spørgsmål. :)

(dette spørgsmål går KUN på hvis man er den der sidder tilbage og din modstander enten har tabt forbindelsen og ikke er vendt tilbage, eller modstander selv har trykke rødt kryds og derfor blot er gået og dermed IKKE har taget stiling eller har fravalgt at opgive spillet, eller bare slukket på maskinen)

Lilli2012-06-16 12:45

Hvis man vælger A eller B: vil den spørge om du virkelig ønsker at forlade spillet, da det er usportsligt, pas er en indikation af du ikke kan spille/eller vil passe for at spille senere, det bliver ikke betragte som at afbryde!
Hvis man lukker i det røde kryds, har man jo stadig mulighed for at komme ind igen, (det er det man gør, hvis forbindelsen er røget!), så der vil systemet nok vente på at tiden løber, og så vil den der først løber "tør" formentlig blive dømt som taber.
Så det bedste er nok at spille Solo til tiden løber for modstanderen, der jo er smuttet først!

vaffi2012-06-16 12:53
Antal indlæg: 790

det med at nå tilbage i spillet er nemt gjordt ved at trykke f5 så går det meget stærkt at komme ind igen det er der bare ikke så mange der ved

tittit542012-06-16 14:56

---> Lilli
Birnie1's spørgsmål gik på: hvis hun var den der sad tilbage, hvor modstander IKKE havde lukket spillet eller taget stilling til at opgive så løber tiden jo som et ganske alm. spil med 2 spillere og tiden løber jo ikke bare ud (efter 5min. som når modstander vitterlig giver op)
Hvis man lukker på det røde kryds kommer der jo den lille dialog boks med ønsker du at opgive og det giver mig et dilemma - for det er jo ikke det jeg vil! Derfor gør jeg noget ganske andet hvis mit spil fryser eller forbindelsen ryger, jeg 'parkerer' spillet (lille streg), går ud og opdaterer start siden,logger ind i giraffen og derefter ind i spillet, hvis der undtagelsesvis IKKE dukker den lille dialogboks op med: (du har allerede et igangværende spil, ønsker du at fortsætte) for det er nemlig ikke altid den dukker op!

---> vaffi: at man kan trykke f5 var jeg ikke klar over og vil da prøve dette næste gang det sker at forbindelsen ryger - tak :)

der er hele tiden nye fif at lære - nice :)

Lilli2012-06-16 22:15

Tittit, jeg er ikke helt enig med dig, er man i et spil, hvor modstanderen holder op med at spille, vil tiden da automatisk rinde ud for vedkommende, mens du så selv spiller videre. Hvis du derimod vælger at afslutte spillet når du har tilstrækkeligt point, er det vel alligevel dig der " giver op" og derfor bliver betragtet som taber?
Jeg kan godt se det kan blive et langt spil hvis man spiller normalt! Men man kan måske " spille" på tiden, hvis man har mere rest tid end modstanderen, kan man vel bare lade tiden gå, så vil man jo ikke være den der lukker! Så er det bare surt at man ikke kan spille med andre imens....

Til Vaffi : f5 lyder smart den vil jeg prøve at huske:-)

tittit542012-06-17 02:48

ok Lilli... det er bare ikke det jeg fik forklaret første gang jeg sad i en lignende situation som birnie1... den forklaring, samt ud fra jeg i nogle tilfælde IKKE har gidet at spille 40 min. med mig selv, har jeg spillet til der var rigeligt med point og derefter passet mig ud af spillet - det kan jo ses i min statistik jeg IKKE har fået disse spil krediteret som værende afbrudte, så den metode virker da - ellers snakker vi måske forbi hinanden?:)

Også derfor det kunne være SUPER rart om en med teknisk indsigt kunne forklare hvad de forskellige muligheder (A-B-C-D tidligere nævnt) betyder, i forhold til at sidde tilbage som den der blev gået.... :)

Lilli2012-06-17 07:04

Til Tittit. Jeg tror ikke vi er så uenige endda, jeg spiller mest stress og der drejer det sig jo sjældent om så lang tid, jeg ville nok heller ikke have tålmodighed til at vente, hvis jeg spillede normal tid. Som du synes jeg osse det kunne være dejligt hvis 'en med teknisk viden kunne give os den rigtige forklaring på de forskellige scenarier.

hanne51502012-06-20 11:06
Antal indlæg: 94

På mobil er det lidt anderledes- her får man et væsentigt fald i rating v. afbrudte spil. Men alligevel kunne man godt have en max grænse. Jeg spiller lige nu med en, der har 248 i rating. Han har spillet 78 spil hvoraf de 58(!) er afbrudt. Han kunne måske godt trænge til en lille reprimande ;)

Lilli2012-06-22 15:20

Spurgte du ham ikke hvorfor?

MrWordfeud - Ikke længere medlem2012-06-22 23:28
Antal indlæg: 299

Hanne, ham spiller jeg også med og tiden er ved at løbe ud, så statistikken fortsætter

hanne51502012-06-23 15:13
Antal indlæg: 94

Også her - det kunne også blive dyrt i rating at spille mod ham - man skal vel vinde med en million for ikke at tabe point ;)

Himmelpinden2012-06-24 19:27
Antal indlæg: 6237

Måske jeg misforstår noget og ikke oplever det ret tit, men hvis en spiller smutter eller giver op så vinder jeg jo bare og får for det meste plus i rating (mener jeg en gang har fået 0) og det er i mine øjne bare fint.
Dejlig nem sejr:-)

Hvis en spiller smutter så jeg skal spille færdig og når det er modstanderens tur og jeg så bare kan vente, kan jeg tjekke mail, facebook eller andre sider.

Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?