Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
fr-jensen | 2010-03-30 11:26 | |
![]() | ORD Vi stødte i et spil forleden på ordet KØRN, som blev godkendt. Men hvad pokker betyder det? Ingen af os havde hørt om det før. Joh - en KØRNER er jo sådan en dims, man bruger til at hamre "dykkere" ned i træet med, men det hedder altså en kørner og ikke en kørn. Nå, men ifølge retskrivningsorbogen findes ordet faktisk også som udsagnsord - at KØRNE - så KØRN må da være bydemåde af at kørn ... altså "Kørn lige de der dykkere lidt længere ned i træet!" Jo jo - så har jeg da lært det med :-) God Påske fra Fr-jensen | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2010-08-14 01:01 | |
![]() | Hej Support Det må være en fejl, når FANDTES blev godkendt. Det er - så vidt jeg ved - passiv datid. Det var en bingo, så der var vidner på :) | |
Anne-Grete | 2010-08-15 18:20 | |
![]() | gode ord som tesi, kyskhed og oxal - hvorfor kan de ikke godkendes? | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2010-08-15 20:56 | |
![]() | FANDTES er en fejl ja, vil bede om at få den fjernet. Anne-Grete, Ordjagt følger Retskrivningsordbogen 2001 som ordliste. Hvis det ikke er i RO, godkendes det ikke. Læs mere, eller spørg i denne tråd: www.ordjagt.dk/forum...hr eadid=49 Der er så mange forskellige tråde med de samme spørgsmål, som hurtigt kan besvares i den tråd. Jeg lukker derfor denne tråd, og henviser til den anden. Caw | |
Diskussionen er arkiveret og ikke åben for nye indlæg.