Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 972
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
fr-jensen2010-04-16 15:00
Antal indlæg: 1313

Rullningar ?
Hejsa

Jeg kan se, at vi nu har fået en ny medalje-række - nemling "Jeg rullar fram" - beroede på antallet af "rullningar".
Jeg har endda selv fået en medalje for det, selv om jeg ikke aner hvad rullningar er. Det må da vist være norsk ... eller noget :-)

Hvad er RULLNINGAR?

Jeg vil foreslår, at i på den danske Ordjagt-side skriver på dansk.

Mvh fr-jensen
 
fr-jensen2010-04-16 15:16
Antal indlæg: 1313

Hej igen

Jeg har gættet mig frem til, at "rullningar" nok er det vi på dansk kalder "bingoer" - mit angivne antal "rullninger" stemmer i hvert fald med mit antal bingoer.

Men igen ... vil I ikke nok skrive på dansk på den danske Ordjagt.

Et andet eksempel er medaljen "giraffen stalker". Ordet "stalker" er faktisk først fornylig sneget sig ind i det danske sprog (person der er sygeligt optaget af en anden, oftest berømt person, og som forfølger vedkommende (ifølge ordbog over det danske sprog)) - men ordet findes IKKE i Retskrivningsordbogen, som I jo ellers henholder jer til.

Jeg synes ellers det er en sjov idé med den "nye" medaljer på profil-forsiderne, men brug lige de danske betegnelser på dansk Ordjagt.

Mvh fr-jensen
 
Caw - Spil admin/Forum admin2010-04-16 15:33
Antal indlæg: 989

Hej.
Synes ikke der er nogen grund til at ændre ordet "stalker", fordi det ikke er med i RO. Vi følger RO i spillet, fordi det er vores ordliste, som jeg har forklaret under tråden om Ordlisten. Derfor ser jeg ingen absolut grund til at en medaljes navn skal laves om af den grund.

Hvad angår det svenske. Drengene er svenskere og kan ikke skrive dansk. De satte den nye medalje ind fordi de også tilføjede den til de andre sider også. Hvis I ikke kan acceptere at læse lidt svensk indtil det bliver oversat, jamen så må I vente til nye features bliver oversat indtil de bliver tilføjet.

Rullingar er bingoer ja.

Hvis I vil have ejerne til at svare på spørgsmål eller andet, og samtidig tale dansk, så forlanger I for meget. De har lavet denne her side for jeres skyld, og at kræve at de kun snakker dansk på deres egen side, synes jeg simpelthen er for meget at forlange!

Caw
 
Arne392010-04-16 16:45
Antal indlæg: 10

Øh Caw, ikke fordi det skal blive et diskusionspunkt, men når du skriver "De har lavet denne side for jeres skyld", så tvivler jeg. Det er selvfølgelig en mulighed, men det er meget få af denne type sites der laves uden et håb om at tjene lidt penge på det. Men måske er jeg lidt "kold" eller også viser det sig, at du måske er lidt naiv :-)

Når jeg ser på de svenske og norske er der da også reklamer på. Mon ikke også der kommer det her den dag sitet er besøgt nok? Og mon ikke de håber på, at hvis det bliver stort nok, så kan det sælges? Plejer at være tankerne bag.

Vil tilføje, at jeg absolut ikke finder der er noget galt i det, såfremt det er tankerne bag, det er jo almindelig "foretagsomhed" (står ikke i RO, men håber det er ok jeg bruger det alligevel *S*).

Hilsen

Arne
 
fr-jensen2010-04-16 17:54
Antal indlæg: 1313

Ok Caw - "drengene" er svenskere (undskyld jeg så snakkkede om norske ord så). Jeg går ud fra at du med "drengene" mener dem der står bag sitet her. Jeg ved at Monk er en af dem, men ellers ved vi almindelige brugere jo ikke noget om, hvem der står bag.

Jeg bryder mig ikke om den tone, du anlægger i dit svar Caw. Jeg synes du bliver ret spids i din slutning ("De har lavet denne her side for jeres skyld, og at kræve at de kun snakker dansk på deres egen side, synes jeg simpelthen er for meget at forlange!") - hmm, til det kan jeg bare sige NÅ!

Jeg synes faktisk, at det er helt rimeligt at forlange, at hoved-sproget på den danske Ordjagt er dansk, og faktisk skrev jeg ikke oprindeligt mit indlæg for at kritisere, men fordi jeg faktisk ikke anede, hvad "rullningar" betød. Nu får jeg så nærmest at vide (sådan opfatter jeg det), at jeg/vi skal være taknemlige for, at "drengene" laver en dansk ordjagt, og at det så er for meget at forlange, at de oven i købet skal skrive dansk. Du må undskylde Caw, men det fik mig faktisk til at grine. Jeg tror da Arne har helt ret i, at der (også) er helt andre grunde til at man forsøger sig med en dansk ordjagt, og det synes jeg da heller ikke, der er noget som helst forkert i (det er da vilkårene på nettets markedsplads), men når man nu vælger at lave en dansk ordjagt, så MÅ man da også lave den på dansk.

Selvfølgelig er det (som du siger) deres egen side, og dermed også dem der bestemmer indholdet, udseendet og sproget på den, men hvis de vil have os danskere i tale der, så er det bestemt en fordel, at det er på dansk.

Mvh og tak for jeres utrættelige udholdenhed med at få Ordjagt til at fungere og blive udredt på DANSK

fr-jensen


 
fr-jensen2010-04-16 18:20
Antal indlæg: 1313

Nu ser jeg at medaljens navn er ændret fra "Jag rullar fram" til Bingomesteren - TAK - så ruller vi videre :-))
 
Caw - Spil admin/Forum admin2010-04-16 18:24
Antal indlæg: 989

Jeg beklager hvis jeg lød hård, var ikke min mening.

At skrive tingene på dansk på siden får de gjort ved at en oversætter for dem, men nogle gange opdaterer de siden med nye features og så bliver det ikke lige gjort med det samme. Jeg forstår godt I undrer jer over at det står på svensk og vil gerne have det til dansk, og det bliver det også rettet til. Hvis noget står på svensk, er det ikke fordi det skal forblive sådan, det bliver rettet. Og nogle gange er der "missere", som I kan rapportere til os, og vi gør noget ved det.

De er 3 gutter der står bag det, Monk, odin og claw. De er alle svenskere. Og ja, de gør det faktisk også for os danskeres skyld, om I tror på det eller ikke. Jeg har kendt til dem i et godt stykke tid og de er nogle rigtig søde fyre.

Jeg er helt med på at siden skal være på dansk, og det er den også, men nogle gange går tingene lidt hurtigt. Sådan går det for alle.

Det jeg er imod er - måske fordi jeg overfortolker det, men dit udsagn: "vil I ikke nok skrive på dansk på den danske Ordjagt."
Hvis du også mener at de også skal snakke til jer i forummet på dansk, går det alt for vidt.

Caw
 
fr-jensen2010-04-16 19:25
Antal indlæg: 1313

Hej igen Caw

Nej, jeg mener da ikke at de nødvendigvis behøver at "snakke"/skrive til os på dansk i forumet - det jeg mener er blot, at teksten på forsiden, reglerne, anvisningerne, medaljeforklaringerne osv osv skal være på dansk.

Men jeg var nok for hurtig på aftrækkeren vedr. "rullningar", for jeg kan jo se nu, at det allerede er blevet rettet til "Bingomesteren". Fint, fint, jeg anede jo bare ikke hvad det var jeg pludselig havde fået en ny medalje for :-)

Jeg synes da det er prisværdigt, at "drengene" bag sitet her bruger så megen tid og energi på det, og hvis de på sigt kommer til at tjene lidt på det, er det dem da også vel undt.

Tak for dine forklaringer Caw

Mvh fr-jensen
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?