Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 877
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Bøllemis2010-09-06 08:25
Antal indlæg: 2

Ordliste ?
Hejsa.
Findes der en ordliste et sted, så man kan se, hvilke ord, det er tilladt at anvende ... jeg er stadig overrasket over at man f.eks ikke kan skrive "fru og hr" ... men til gengæld kan man skrive alverdens forkortelser ... tænker på NN CD CV ? Jeg bliver stadig overrakset over, hvad mine modspillere ind i mellem skriver :-) smiler
Bortset fra det er det her et super godt sted, god idé :-)
Hilsen Mette
 
Caw - Spil admin/Forum admin2010-09-06 09:00
Antal indlæg: 989

Ordjagt følger Retskrivningsordbogen 2001. Under Spilleregler (www.ordjagt.dk/rules/) står der dette:

Alle ord i Retskrivningsordbogen (fra 2001) og disse ords bøjninger er godkendte på Ordjagt. Der er dog et par undtagelser:

* Ord som indholder tegn som ikke er et bogstav: f.eks. A4-FORMAT og A-BREV.
* Ord som kun indeholder et flerordsudtryk, der står som selvstændigt opslag, f.eks. AL DENTE.
* Ord som kun står markerede som forkortninger og ikke som substantiv f.eks. ATP og ADHD.
* Passivsformer af verber i datid, f.eks. BEGIKS, SPRANGS, VARS og VILS.

Ord med accent (f.eks. ALLÉ og MOSKÉ) er tilladte at bruge, selvom accenten ikke er med på bogstavsbrikken.

----

Det er dog ikke tilladt at kigge i Retskrivningsordbogen mens man spiller, da dette anses som snyd. Men imellem spillene kan man studere den så meget man nu vil =)

Caw
 
All in2010-09-06 17:16
Antal indlæg: 107

Jeg har engang snydt......
 
Paloma2010-09-06 23:46
Antal indlæg: 123

Jeg ved godt, at det nok ikke helt er det, som du spurgte om, men der findes en liste over ord med x, c og z. Den god at kende:

www.ordjagt.dk/ill/p...kw ords.pdf

Listen er nævnt under sin egen tråd om z, c og x

Mange hilsner fra Paloma
 
Bøllemis2010-09-08 08:29
Antal indlæg: 2

Tusind tak skal I have :-)
 
Anne-Grete2010-12-07 01:09
Antal indlæg: 39

Hej Paloma,

Jeg kan ikke få dit link til at fungere .... Kan du hjælpe, er der mon en fejl i ovennævnte?

Mange hilsner fra A-G
 
Paloma2010-12-08 21:06
Antal indlæg: 123

Hej Anne-Grete

Det fuldstændige link kommer her:

www.ordjagt.dk/ill/p...kw ords.pdf

Mange hilsner fra Paloma
 
Paloma2010-12-08 21:08
Antal indlæg: 123

Hovsa, det var underligt! Systemet æder resten, men så starter jeg efter www.ordjagt.dk/, hvor der skal tilføjes: ill/pdf/dkwords.pdf, så håber jeg, at det virker...
 
Caw - Spil admin/Forum admin2010-12-08 22:05
Antal indlæg: 989

Den forkorter bare linkets fremtræden, linket bliver ikke ændret. Det er for at lange links ikke skal fylde det meste af et indlæg.
Dvs. når man skal kopiere et link fra en anden tråd, skal man først ind på linket og derefter kopiere det. Eller hvis man bruger Firefox: Højreklik på linket, og tryk "Kopier linkadresse".

Caw
 
Anne-Grete2010-12-10 21:06
Antal indlæg: 39

Hej Paloma,

SÅ virkede det, mange tak.

Mange hilsner Anne-Grete
 
ConnyP - Ikke længere medlem2012-03-04 21:36
Antal indlæg: 19

Burde denne liste ikke korrigeres. Jeg mener bestemt at have set i en anden tråd, at "jaz" ikke længere godkendes....
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?