Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
MrsSweDane | 2016-08-02 07:18 | |
![]() | Pop-up med mega. viral- content. site Siden slutningen af juli har en del spillere oplevet problemer med at der mere eller mindre sporadisk dukker en pop-up i Ordkamp, når man går ind i trådene på Forum. Pop-up'en er noget snavs, som har til formål at lokke følsomme informationer ud af godtroende brugere, f.eks. passwords eller kreditkortoplysninger. Det er et problem i hele verden, hvor det er beskrevet som et problem, når folk surfer med deres browsere - og det hænger tæt sammen med annoncestrømmen. Googler man, kan man se at problemet er opstået i mange/alle lande, især på internet browsere og både på PC, Mac og mobiltelefoner. Løsningen er at rydde op i browser-historik og blokere for siden, der genererer Pop-ups. Jeg skriver en vejledning for iPhone på dansk senere i tråden her ;-) Monk er blevet bedt om at undersøge sagen nærmere i hans ende af Ordkamp, for at få stoppet problemet. | |
MrsSweDane | 2016-08-02 07:34 | |
![]() | Start med at rydde iPhones historie og webstedsdata: ------------------------- ------------------------- -- Gå til Indstillinger -> Safari Scroll ned og vælg 'Ryd historie og webstedsdata' -> Ryd historie og data Blokering bagefter den virale side på iPhone: ------------------------- -------------------- Gå til Indstillinger -> Generelt -> 'Begrænsninger' og log in med din sikkerhedskode Scroll ned og vælg 'Websteder' -> 'Begræns indhold for voksne' Indsæt "mega. viral-content. site" under TILLAD ALDRIG OBS: fjerne blanke efter punktummerne! - dem har jeg indsat for at deaktivere linket ;-) Indsæt også "www.ordkamp.dk" under TILLAD ALTID | |
Anagram | 2016-08-02 10:11 | |
![]() | Tusind tak, Mrs Swe! En kæmpe hjælp! :-) | |
danishhottie | 2016-08-02 10:17 | |
![]() | Kan du også guide Android brugerne :0) | |
MrsSweDane | 2016-08-02 10:33 | |
![]() | 2tuf har lovet at skrive vejledning til Android. | |
danishhottie | 2016-08-02 10:38 | |
![]() | Kanon.. mill tak til jer @-'-,-- | |
AmetteJ | 2016-08-02 14:25 | |
![]() | Done- tak for hjælpen :-) Håber det virker. Den kommer op konstant inde i spillene, så ret generende. | |
2tuf | 2016-08-02 15:02 | |
![]() | Da jeg så noget som mindede om virus på min Android i aftes blev jeg så overrasket at jeg ikke fik set hvad det var. Jeg skyndte mig blot at lukke mit browser vindue. Til Hottie og andre Android Brugere: Ved vi hvad vi leder efter på Android? Jeg foreslår vi tager et screenshot næste gang vi ser noget mystisk, for at se om der er sammenhæng til "mega. viral- content. site POPUP på iPhone. | |
danishhottie | 2016-08-02 15:27 | |
![]() | Har taget screenshot.. hvor kan jeg sende det til | |
danishhottie | 2016-08-02 15:33 | |
![]() | Der kom forskellige: Mega.viral.conten.site | |
danishhottie | 2016-08-02 15:37 | |
![]() | Siden på wwwkeatenz.pw siger advarende din Generic er blevet inficeret med virus ! Du er nødt til at scanne og fjerne virus nu ( og så begynde den at scanne af sig selv, men skynde mig at lukke alt ned) | |
danishhottie | 2016-08-02 15:41 | |
![]() | Så kom der en frem med android figuren frem og der stod.. Generic Android 6.0 opdatering Google har Note er en super virus der berører millioner af Android- enhed, I tilfælde af dine data blevet hacket, en opdatering er påkrævet af Google Trine for at opdatere Step 1.. Hent App , udateret Google Play Step 2... installer , Open og slut | |
danishhottie | 2016-08-02 15:46 | |
![]() | Jeg tog screenshot og lukkede alt ned.. slettede også alle private spor, som browser historie.. cookies og andet.. ( gør det nu en gang om dagen ) Boostede og fjernede skrammel filter.. Og virus programmet, skriver at jeg ingen virus har. Men i det jeg ikke ved om jeg har gjort de rigtige ting.. eller kan forklare det bedre teknisk.. er det fedt hvis andre kan | |
danishhottie | 2016-08-02 15:50 | |
![]() | PS.. har ikke haft problemer siden ;0) | |
MrsSweDane | 2016-08-02 16:35 | |
![]() | Jeg har netop fået en besked fra Monk om at de har fundet og fået fjernet den annonce, som havde smuglet 'snavs' ind. Stop gerne jeres Ordkamp og genstart den for at slippe af med eventuelle rester ;-) | |
2tuf | 2016-08-02 16:46 | |
![]() | På Android Chrome browser kan vi ikke spærre websider. Hvis der skal spærres skal der installeres en APP eller et antivirus program som har dette med i 'Pakken'. TrendMicro ser ud til at have en spærre funktion inkluderet. ####### Spærring af websider er symptom behandling i det disse kald kommer et andet sted fra. Derfor foreslår jeg at vi sammen holder øje med om der dukker flere tilfælde op på Android - Hvis vi kan nå at tage nogle skærmbilleder vil det hjælpe med at finde årsagen. ####### Som det ser ud lige nu er vi to Android brugere som har oplevet noget mystisk - men dog forskelligt fra det iPhone brugerne rapporterer. | |
sjw | 2016-08-02 16:58 | |
![]() | Jeg har oplevet det samme som hottie beskriver. Men også skyndt mig at manøvrere væk hver gang og sikret at min antivirusprogram fungerer og kørt en scanning. Tager et screenshot hvis det sker igen | |
danishhottie | 2016-08-02 17:11 | |
![]() | På min Samsung S 7 , står den ellers til at blokere pop up vinduer på webbrowsere.. Så inten har det ikke hjulpet.. ellers har jeg misforstået noget ;0) | |
Homer | 2016-08-02 17:16 | |
![]() | Super vejledning, men lidt øv - jeg var sikker på at jeg havde vundet en ny IPhone 6s ;) | |
danishhottie | 2016-08-02 17:23 | |
![]() | Den pop up på iPhone, var da også lidt underlig.. " I har igennem jeres Android enhed " Jeres kører da ikke android ! | |