Spillerum
Giraffen1
Krokodillen0
Indloggede1
Mobilspil
Igangværende3 065
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
morkat - Ikke længere medlem2012-05-10 01:51
Antal indlæg: 4

Ordet NN
Hvad er meningen.
Har lige spillet og min modstander lagde NN, som
blev godtaget.

NN ????????????????????????? ???
 
torbenrj2012-05-10 02:04
Antal indlæg: 3839

Citat fra retskrivningsordbogen:
"NN (i stedet for navn på person)."
 
morkat - Ikke længere medlem2012-05-10 02:06
Antal indlæg: 4

takker, men noget mystisk noget
 
tittit542012-05-10 08:39
Antal indlæg: 278

til morkatt: helt nøjagtigt bruges det om en afdød person, hvortil der IKKE er/forefindes nogle person oplysninger. (Måske har du i Amerikanske film hørt om betegnelsen hvor de siger om en ukendt afdød: jon doe eller jane doe = på dansk NN)

Men hvilke ord der helt konkret på dansk dækker over/står for forkortelsen NN ved jeg heller ikke. Måske 'NEGATIVT NAVN'? eller måske en latinsk forkortelse?, eller måske lånt fra engelsk 'NO NAME'? men nu bliver jeg da også selv nysgerrig for at vide det nøjagtigt.
 
store-A2012-05-10 11:43
Antal indlæg: 107

Forkortelse for de latinske nomen nescio 'jeg kender ikke navnet'. Bruges om en person hvis navn man ikke kender eller ikke vil nævne, jf: ordnet.dk/ddo/ordbog?quer y=nn
 
tittit542012-05-10 13:50
Antal indlæg: 278

SUPER store-A, nu havde jeg også lige fundet frem til det og ville sætte de ind og opdager så at du har gjort det i mellemtiden :)

Den hjemmeside kommer jeg til at blive glad for at kende, især når man spiller herinde - for der kommer godt nok mange underlige ord, som jeg ikke syntes at have stødt på før....... som jeg efterfølgende skal ud og slå op.

Andre ord som jeg godt kender virker totalt underlige, når man bare sætter et 's' på i enden - jeg kan altså ikke bruge de fleste af disse i nogen sætning og det er da frustrerende - jeg må have glemt hvad jeg har lært i skolen :S
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?