Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 041
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
poeten2012-05-16 13:57
Antal indlæg: 35

rating
Hvad betyder rating?
Jeg er ny i spillet, har nu vundet to gange men står registreret til at ha' tabt alle spil
 
tittit542012-05-16 14:40
Antal indlæg: 278

alle starter med en rating på 1000.
Derefter udregnes dine vundne eller tabte rating ud fra hvordan du har klaret dig i matchen mod den du spiller mod og hvor på ratingskalaen vedkommende ligger.

Så selv om du har "vundet" på point forventes ratings systemet at du er meget dygtigere end f.eks end en modstander du har spillet mod, der eks.vis kun har en rating på ca. 600 rating.

Det kan virke underlig med ratings systemet, men tag det for hvad det nu en gang er og nyd spillet - find nogle omkring dit eget ratings niveau +/- 150 i forhold til dig selv, så taber man ikke så voldsomt i rating hvis man ikke slutter spillet tæt på point.

HYG :)
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-05-16 15:12
Antal indlæg: 9750

Hej poeten.

Jeg har været inde og kigge på din statistik over spillede kampe.
I de 2 spil, hvor du mener at have vundet, har du afbrudt 1 og tabt 1 på tid. I et Normalt spil har du 60 minutter samt 5 minutters overtid til at lægge alle dine brikker. Hvis du har brugt al din tid, har du dermed tabt spillet, også selvom du har flere point end modstanderen.
Så pas på tiden - det er træls at have tabt spillet, selvom man fører stort.

Du har ved begge spil trods alt ikke tabt ratingpoint.
Ratingsystemet er en indikation på, hvor god du er ift. dig selv og modstanderen. Så selvom du står til at have tabt spillet, har du vundet ratingpoint, da du har gjort det bedre end forventet.

/horsens
 
Poul2012-05-16 15:33
Antal indlæg: 28

Jeg nyder i dén grad at spille . jeg begyndte for alvor i sidste uge (efter at have været registreret bruger uden 'brug' i lang tid), og har lige haft en sær oplevelse med ratingen. Min modspiller åbner med et flot ord, hvor alle bogstaver bruges. Jeg starter dermed min del af spillet med at have 0 mod 100. Jeg hiver den hjem og vinder spillet...og alligevel falder min rating. Forstå det hvem der kan...
 
SteenKR - Spil admin2012-05-16 16:45
Antal indlæg: 976

Det er lige det, der er det smarte ved ratingsystemet. Det byggger på en forventning om, hvordan du klarer dig mod en bestemt modstander. Lad os f.eks. sige, at du spiller med en, der har 500 mindre i rating end dig selv. Så forventes du at vinde komfortabelt. Hvis det ikke lykkes for dig, taber du rating, fordi du klarer dig dårligere, end systemet regner med. På den måde bliver vi hele tiden reguleret efter, hvordan formkurven er præcist nu.

Men skidt med ratingen. Det vigtigste er, at du har det sjovt indtil videre. Når du så har fået en helt masse rutine, kan du begynde at jagte rating, som mange af os ganske rigtigt gør. :o)

God fornøjelse
 
Stella2012-05-16 18:16
Antal indlæg: 24

Ja så er der jo lige det med hvor meget en konfortabel sejr er. Jeg har fx lige vundet over en med 200 points men fik kun +3 i rating. Det er faktisk ikke nemt at vinde med de der 500-600 points med mindre man er super god og eller meget heldig. Men ingen sure miner fra mig
bare glad for at jeg ikke tabte points.
 
Poul2012-05-16 19:01
Antal indlæg: 28

Jeg takker på det mest ydmyge. Hvor er jeg glad over, at nogen gider bruge livstid på at svare. Tak !
PS: Heller ingen sure miner herfra...
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?