Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 066
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Eniac2012-05-24 11:06
Antal indlæg: 43

Afvise spil?
Er det muligt at få lov til at acceptere udfordringer eller accepterer man altid automatisk? Det er lidt træls at få en udfordring på random bord fra en med lav rating som lige er heldig at lægge ud med et ord på flere hundrede point som man næppe kan indhente. Det koster temmelig dyrt at tabe.

Så vidt jeg kan forstå mister man også point hvis man ikke gennemfører spillet.

Jeg vil foretrække helt at ignorere random bord og lade folk satse på held i spil mod andre :-)

/Flemming
 
tittit542012-05-24 12:00
Antal indlæg: 278

hej Eniac. Velkommen til ;)

Hvis du ikke ønsker at spille med en hvor rating er for lav/høj i forhold til din egen kan du vælge at sætte flueben ved invitere, så er det nemlig DIG der vælger hvem du vil invitere til at spille med ;)

Find den spiller du ønsker at invitere (kraftig sort skrift)- højreklik på navnet så kommer der en pop up rude hvor du bla. kan vælge inviter derefter venstre klik på inviter og så bliver der sendt en invitation til spilleren - så kan spilleren se de er inviteret og der blinker blåt til det spil de er indbud til at spille med i.
DET går sjældent helt så galt som du tror;) og så længe ratings forskellen ikke er større/mindre end ca 100 - 150 går det sjælden helt skidt :)

pøj pøj
 
Eniac2012-05-24 14:43
Antal indlæg: 43

ok. Tak for info. Jeg synes at random overlader lidt for meget til held og tilfældigheder, så jeg er ikke så begejstret for de baner :-)
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-05-24 16:48
Antal indlæg: 9750

Hej Eniac. Kan se du kun er mobilspiller.
Når du får en udfordring fra en spiller, du ikke ønsker at spille med enten pga. bræt eller rating skal du bare trykke på Afvis. Du vælger selv, hvem du vil spille med.
 
hanne51502012-05-24 18:27
Antal indlæg: 94

Hej. Dit svar til Eniac rejser en anden problemstilling, nemlig at man i dette forum ikke kan se om spørgsmålet drejer sig om spil på pc- eller mobil. Der kommer jo mange nye til, fx gamle wordfeudere som Eniac og jeg, der kun bruger mobil-app'en. Kan man lave et side-forum for mobil-brugere, eller have en markering ud for brugernavn, der viser hvad man bruger mest?
 
tittit542012-05-24 18:38
Antal indlæg: 278

det ville være smart hanne515o, hvis man påen eller anden måde kunne se forskel på pc og mobil brugere - det tænkte jeg slet ikke på at Eniac spillede mobilt - jeg spiller KUN pc (har ingen smart phone) og gik derfor automatisk udfra pc versionen muligheder - så ved jeg ikke om mit svar kan bruges til ret meget - sorry :

Forslag til horsens: mobilbrugeres navne kunne skrives med rødt eller kursiv, når spørgsmål sendes fra mobil ;)
 
Eniac2012-05-24 18:53
Antal indlæg: 43

Det er også kun fordi der er rating inden over og man derfor tager det som ud udfordring at få point. I Wordfeud gør det mig ikke så meget at tabe random spil, men her kan et enkelt nederlag kræver rigtig mange spil at rette op på igen. Det fjerner lidt af point-systemets formål, nemlig at vise folks niveau.

Men jeg kan jo også bare lade være med at fokusere så meget på det og bare spille :-)
 
tittit542012-05-24 19:01
Antal indlæg: 278

hej igen Eniac: ja, det synes jeg du skulle men fint, at I der spiller mobilt har mulighed for at afvise pga. bræt eller rating - i pc versionen ved man jo hvilket bræt man går ind til og har også muligheden for at afvise folk hvis man vurderer ratingen's forskellen er for stor ;)

Jeg personligt elsker random bræt, da jeg syntes det er mere udfordrende, da man ikke ved hvad man får af brikker, felter og muligheder eller modstander (ved ulåst spil)- syntes det klassiske bræt er lige lovligt kedeligt og giver en ganske anden spille stil - men nogen kan lide moderen og andre datteren ;) - hyg ;)
 
Mollekid2012-05-25 15:19
Antal indlæg: 16

På mobilen, hvis man vælger at finde en modstander tilfældig, så har man modstanderen ikke mulighed for at afvise. Jeg fik et spil mod en der spillede på normal board hvor jeg normalt foretrækker tilfældig, men da spillet parrer 2, så har man ikke noget valg hvis man bliver valgt.
 
Eniac2012-05-25 21:10
Antal indlæg: 43

Man burde kunne afsluttet et spil uden straf inden man laver sit første trække hvis man ikke selv har startet spillet.

Det vil selvfølgelig være bedst hvis man skal acceptere alle udfordringer, men det kræver måske noget mere udviklingsarbejde.

Man burde også kunne indikere hvilke typer spil man er interesseret i.
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-05-25 23:31
Antal indlæg: 9750

Når man opretter et spil, kan man også vælge om det skal være standard eller tilfældig bræt, og om modstanderens rating skal matche ens niveau eller det ingen rolle spiller. Så parrer systemet dig sammen med en, som svarer til dine kriterier. Ønsker man ikke at få en tilfældig spiller, kan man f.eks. tage et kig på mobiltoplisten og udfordre den/dem, man ønsker at spille med.

Mollekid, grunden til at du og en modstander spillede på et forkert bræt, er at enten du eller din modstander har glemt at vælge jeres foretrukne bræt ved oprettelse af et spil, og så kan man altså ikke lave det om, når spillet er oprettet.
 
Eniac2012-05-26 00:42
Antal indlæg: 43

På mobil kan man intet gøre når man modtager en udfordring. Man er tvunget til at spille det eller bliver straffet for at droppe spillet.
Teoretisk kan man spamme en person med mange spil så de enten skal bruge alt deres tid på det eller mistet point for ikke at spille dem.
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-05-26 10:59
Antal indlæg: 9750

Eniac, det er så ikke korrekt. Når en spiller udfordrer dig på mobilen, har du mulighed for at afvise. Der er både en Afvis og Godkend knap.
Det er kun når du opretter et spil, at du ikke kan afvise/godkende men der har du jo forinden sat dine kriterier.
 
Eniac2012-05-26 16:55
Antal indlæg: 43

ok. Jeg synes bare jeg har modtaget udfordringer hvor der bare stod at det var min tur. Jeg kan tage fejl
 
Eniac2012-05-26 17:00
Antal indlæg: 43

Men som pointsystemet er nu er jeg ikke interesseret i at spille random mod folk med lav rate, da de med lidt held i første ord kan ende med at man mister flere hundrede point selvom man måske endda vinder.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?