Spillerum
Giraffen1
Krokodillen0
Indloggede1
Mobilspil
Igangværende2 905
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
store-A2012-06-01 20:45
Antal indlæg: 114

Æ og Ø på tastatur
Jeg har nævnt det før, men her kommer den lige igen:
det er en fejl, at man ikke kan lægge æ og ø ved at trykke på de tilsvarende taster på tastaturet.

tittit542012-06-01 23:14
Antal indlæg: 278

nysgerrig - hva gør man så?

horsens - Spil admin/Forum admin2012-06-01 23:30
Antal indlæg: 9755

Man trækker dem op med musen. Det går hurtigere - især når man spiller de hurtige spil - at bruge begge hænder :)

store-A2012-06-02 01:07

Når man har markeret området omkring éns bogstavle ved at klikke lige ved siden af (den kan være lidt sløv, så man skal klikke et par gange), kan man bruge tastaturet, så det bogstav, man trykker på, bliver lagt, der hvor musen er ... det virker bare ikke med Æ og Ø.

Monk - Administrator2012-06-02 18:44
Antal indlæg: 311

store: ah, tak for info, det er en fejl.. vi får kige på det neste gang webspil-klienten opdateres.. :)

snullers12012-06-02 20:40
Antal indlæg: 8

Kan I lige komme nærmere ind på, hvordan man bruger tastaturet på den måde. Det anede jeg ikke, at man kunne...? Jeg forstår ikke helt beskrivelsen Store-A, desværre :-)

horsens - Spil admin/Forum admin2012-06-02 21:09

@snullers1
Du peger med musen på det felt, du gerne vil placere din brik.
Herefter taster du det bogstav, der skal være på feltet, og vupti, så "hopper" brikken op på brættet/feltet. Så flytter du musen hen/ned/op og taster igen. På den måde sparer du tid på at køre musen ned på brikken og trække den op på feltet. Nogle gange kommer man til at slippen knappen og "taber" brikken et forkert sted.

En anden metode er at sortere dine brikker i den rækkefølge, man gerne vil lægge på brættet. Så klikker man bare med musen på de felter, brikkerne skal ligge, så springer de selv op.

labas022012-06-03 11:42
Antal indlæg: 76

Super info, det anede jeg heller ikke at man kunne - tænk på alle de spil man kunne havde vundet på tiden :-)

horsens - Spil admin/Forum admin2012-06-03 12:22

Burde nok have holdt "hemmelighederne" for mig selv... Nu kommer der en masse hajer :)

tittit542012-06-03 14:59
Antal indlæg: 278

SUPER INFO store-A og horsens, og vel beskrevet: det med at lægge dem i rækkefølge i ens egen 'hylde' for derefter at trykke på de felter man ville placere dem på vidste jeg godt, men det med at kunne bruge tastaturet på den måde DET vidste jeg ikke helt hvordan - RIGTIGT rart at vide, hvis den trådløse svigter :) (kan IKKE finde ud at bruge tastaturmusen!)
Havde nemlig et spil i forgangne uge, hvor min mus ikke ville og tabte derfor, da jeg måtte opgive at spille, selv om min modstander virkelig prøvede at forklare hvordan, men fattede det ikke på daværende tidspunkt....(batterier var friske men min trådløse mus, havde tabt info om at den var mus - så måtte opdatere driveren, før jeg kunne spille videre igen ;)

Måske kunne det være rigtigt rart for 'nye' spillere at der tilføjes punkter om dette, samt helt nøjagtigt hvordan man kommer tilbage til et spil når man har tabt forbindelsen, samt en nøjagtig beskrivelse af hvordan man inviterer - hvordan man beder om en pause og hvad man kan læse om ens modstander ved at trykke på det lille (I) ud for spillerens navn, når man er i et spil.... osv - men måske findes der allerede en udførlig forklaringer på disse punkter, samlet et sted i forum? Jeg har brugt meget tid på at skrive disse ting til 'nye' spillere og gør det gerne :) - mens andre måske gerne ville have vidst dette INDEN man starter med at spille? Lidt info om at øve for sig selv og hvordan man gør dette også info om tids-ubegrænset spil. Man finder ud af det hen af vejen, men jeg ville da gerne have vidst lidt mere til en start....

store-A2012-08-30 21:04

Til admin:
Æ og Ø virker stadig ikke - og nu virker Å heller ikke ...

farso52012-09-02 11:41
Antal indlæg: 21

Fantastisk oplysning. Glæder mig til at prøve

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?