Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 950
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
larsg2012-06-18 14:42
Antal indlæg: 1

Rating fald ved vundne kampe
Jeg forstår godt resonnementet med at man skal vinde større hvis man spiller mod en lavere ratet modspiller end hvis man spiller mod en på omkring sin egen rating.

Men, jeg må indrømme jeg synes det er lidt voldsomt som det er implementeret.

Jeg har netop vundet en kamp 495/356, hvilket jeg synes er ok stort. Men jeg mistede alligevel 22 i rating??

Jeg plejer ikke at sortere mine kampe, men det her er ikke ligefrem motiverende, for bare en god start fra min modspiller er jo så nok til at det er umuligt at vinde stort nok til ikke at miste en masse rating point.

tittit542012-06-18 15:15
Antal indlæg: 278

det er ikke kun ratings forskellen der spiller ind - der gør også erfaring (=antal spillede kampe), så der er flere faktore der påvirker den endelige udregning.

Det med at tabe +20 eller mere i 1 kamp sker jævnligt, ligesom det også kan ske at man vinder samme mængde i rating... og det er der ingen der brokker sig over ;)
Ud fra dit tab vil jeg gætte på jeres ratings difference fra start har været næsten dobbelt op til dig i forhold til modstander og modstander har spillet 'godt' i forhold til forventet.... skal du være sikker på at spille næste lige op i rating skal du vinde med mindst 200-250 mere end modstander, da en sejr på 139 er alt for lidt - hvilket du også erfarede...

Men glem rating og nyd spillet for det det er: hygge og træning af de små grå ;)

Eniac2012-06-18 20:24
Antal indlæg: 43

Jeg har lidt svært ved at "glemme" rating. Det er en af de faktorer der gør at jeg ikke kun spiller Wordfeud.
Hyggen er der alligevel :-) Men det er ærgerligt at skulle afvise spillere fordi man ved at ens rate vil gå ned. Uanset hvor god man er skal man bruge en hel del held for at få mindst 300 points mere end modstanderen.

carmet2012-06-18 22:47
Antal indlæg: 185

Har bingoet betydning for ratng, eller er det kun kamp score?

horsens - Spil admin/Forum admin2012-06-18 23:53
Antal indlæg: 9755

carmet: bingoer har ingen indflydelse på rating - kun slutsscoren samt antal spillede kampe.

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?