Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 950
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Thorsgaard2012-06-18 17:01
Antal indlæg: 1

det holder slet ikke...
I bliver nødt til at lave spillet om så de ratings man har når man starter en kamp er den rating der bliver regnet med til slut. Jeg startede et spil mod en anden med 1000 i rating, men inden vi havde spillet vores kamp færdig havde hun i mellemtiden tabt 3 andre spil og kommet ned på 836 i rating, så da jeg vinder vores spil mister jeg 5 i rating!!! Så er det jo falske præmisser spillet er startet på, jeg regner jo med plus bare jeg vinder. Ellers kan jeg jo starte en kamp med en med god rating, så i mellemtiden smide alle mine point væk i andre spil og dermed sørge for at ødelægge hans rating. Det er altså helt skævt sat sammen!

Eniac2012-06-18 17:52
Antal indlæg: 43

Jeg har også fremlagt ideen om at man ikke kan miste rating når man vinder. Der er mange muligheder for at justere. Men så vidt jeg kan forstå er det ikke noget der sådan lige bliver pillet ved, så man må jo bare vælge modstandere strategisk og holde sig fra dem hvor man skal have urealistisk mange point bare for at beholde sin rate. Desværre.

hanne51502012-06-18 20:00
Antal indlæg: 94

Jeg er helt enig. Selvom rating og point selvfølgelig ikke er det eneste det kommer an på, er det dog en væsentlig del af spillets tiltrækning. Jeg har også foreslået, at ens rating bliver »låst« ved spilstart. Hvis man fx er ved at vinde 5 kampe stort, og ved at tabe 1, kan det bedst betale sig at spille det tabte færdig først, og derefter de vundne.

tittit542012-06-18 20:30
Antal indlæg: 278

se denne tråd hvor problematikken tidligere har været oppe - der er måske noget på vej - uden at jeg ved noget om det, men Stens svar lyder da som om det måske er noget der vil blive gjort noget ved, så de at jer der spiller mobil, vil blive hjulpet - måske ;)

www.ordkamp.dk/forum...ge =-0#3873

Caw - Spil admin/Forum admin2012-06-20 13:16
Antal indlæg: 989

Problemet er, at det går også den anden vej. Hvis du nu har en rating på 2000, og starter et spil med en ny spiller, der har 1000. Mens I spiller, formår han/hun at komme op på 1800, via andre spil.

Du ender med at tabe stort, da vedkommende er en meget rutineret spiller, hvilket også ender i et meget stort ratingfald, da vedkommende ville med en låst rating have 1000, og ikke 1800.

En låst rating vil altså heller ikke løse noget. Der er ikke nogen løsning, hvor man kan undgå alle scenarier.

Caw

Poul2012-06-26 16:31
Antal indlæg: 28

Jeg oplever en ubalance i ratingen. Hvis jeg spiller mod én, som har en meget lavere rating end mig, så er det mig næsten ikke muligt at spille, uden jeg får en stor nedgang i rating. Også selvom jeg vinder kampen voldsomt. Omvendt oplever jeg det i ny og næ næsten som en foræring, hvis én af de helt store ofrer et spil på mig. Da er jeg sikker på en stor opgang i rating. Jeg ved ikke, hvad man kán gøre, og jeg ved ikke, om man vil gøre noget ved det, men jeg synes, der er tale om en stærk ubalance.

vikinga12012-06-27 18:54
Antal indlæg: 13

Undskyld, her kommer lige et dumt spørgsmål: kan man da spille i flere spil parallelt???

hanne51502012-06-27 19:18
Antal indlæg: 94

Ja, på mobilen kan du have op til 30 spil på en gang.

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?