Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 891
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
tittit542012-06-19 20:34
Antal indlæg: 278

underlig tegnsætning mm.
Ville søge på et ord på 3 bogstaver i en melding, men fik istedet denne besynderlige pop up:

Du skal angive et brugernavn eller et s&slash;geord p&aring: mindst 4 bogstaver.

Regner med der skal stå: Du skal angive et brugernavn eller et søgeord på mindst 4 bogstaver:

1. HVORFOR kan der ikke søges på et ord på 3 bogstaver? Der er jo rigtigt mange ord på 3 bogstaver som der måske er spurgt om tidligere, som på grund af denne regel IKKE ville kunne søges og derfor kan de der prøver at søge blive tvunget til at spørge igen - det er jo ikke altid man ved hvem der har skrevet et indlæg om det man søger, så man kan heller ikke gå den vej for at lede.
Der henvises jo til at man søger FØR man spørger.....

2. HVORFOR kommer der i det hele taget disse underlige tegn nogle gange, når der bruges æ - ø -å (dette bør vel kunne rettes?)
Jeg har ellers ikke problemer med indlæg i forum eller i chatfeltet i spillet med æ - ø - og å, og regner derfor ikke med det er min maskine der genererer disse fejl.

3. Ofte når man spiller skriver modstander i chaten med apostrof og det kommer også ud som et underligt volapyk ord blot pga. apostroffen, det samme hvis man vil skrive ½ (halv med det tegn, der er beregnet til det samme).

4. Ligeledes hvis man scroller baglæns op i fælles chatten eller i chatten i spillet, vil chat teksten efterfølgende 'være løs/lænke sig til musens bevægelser' det er faktisk rimeligt frustrerende :S
Dette bliver ved indtil spillet er slut, eller man opdaterer spillerummet igen.

Caw - Spil admin/Forum admin2012-06-25 12:16
Antal indlæg: 989

Vil informere ejerne om det.

Caw

tittit542012-06-25 20:39

Mange Tak Caw :)

Ole Juhl2012-06-26 05:21
Antal indlæg: 34

Hvilken søgefunktion snakker I om?

tittit542012-06-26 11:54

når man søger på ord på under 4 bogstaver i forum - enten i meddelelse eller i overskrift og ikke kender den bruger der evt. har berørt dette ord tidligere.

Caw - Spil admin/Forum admin2012-06-26 12:55
Antal indlæg: 989

Teksten i meldingen er blevet rettet =)

Følgende svar er givet på dine spørgsmål:

1. For at det skal gå hurtigt med at søge gennem forum-indlæg, bruger vi en funktion i databasen som kun understøtter søgninger på ord med mindst 4 bogstaver. Jeg er enig i at det havde været ønskværdigt at kunne søge på 3 bogstaver, men det er som sagt ikke teknisk muligt i dette tilfælde.

2. Hvis der er underlige tegn på websitet, så sig gerne til, så korrigerer vi dem :)

3. & 4.) Det er muligt at vi kan forbedre dette i fremtiden, men det har ikke høj prioritet lige nu.

Caw

tittit542012-06-26 13:17

Tak for hjælpen og svarene Caw - skal nok lade høre fra mig igen hvis jeg støder på andre underlige tegnsætninger...

Ok at punkt 3 & 4 ikke er højt prioriteret, men vil dog alligevel se frem til og glæde mig til der engang bliver tid til at rette dette ;)

mvh. tittit54

Ole Juhl2012-06-26 16:29

Jeg ser ikke nogen søgefunktion i Forum. Hvor finder jeg den?

Ole Juhl2012-06-26 20:25

Jeg ser ikke nogen søgefunktion i Forum. Hvor finder jeg den?

hanne51502012-06-26 20:48
Antal indlæg: 94

Hej Ole - det er ikke her i mobil-udgaven, men på »ordjagt.dk« , hvis du går ind via computer eller din mobils browser. Nogle gange skaber forskellene lidt forviring :)

Lilli2012-06-26 20:48
Antal indlæg: 3876

Til Ole. Den ses kun i PC versionen og er øverst på Forum siderne

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?