Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Ninni - Ikke længere medlem | 2012-07-19 14:39 | |
![]() | Rating Hvordan kan jeg få minus 7 i rating, når jeg vandt kampen? Min modspiller fik +2!! Jeg under hende det selvfölgelig, men ville gerne få mere i rating, når jeg vinder (for een gangs skyld...) | |
vaffi | 2012-07-19 16:09 | |
![]() | hvis du er meget foran hende på ranklisten skal du vinde med 100 eller mere for at få poing | |
Ninni - Ikke længere medlem | 2012-07-19 23:52 | |
![]() | Tak for svar! Jeg kan ikke ligge meget foran, så lavt som jeg selv ligger! Og stadig væk kan jeg ikke forstå at jeg ligefrem skulle gå ned med 7 p. Men det skal vel nok være rigtig, jeg er bare ikke så klar over reglerne. Hvor kan man læse, hvad der findes af x-ord f.eks.? Det er jo tilladt at læse, bare man ikke bruger ordbogen, når man spiller. Så meget har jeg lært. Så må man prøve at huske... | |
Lilli | 2012-07-20 21:24 | |
![]() | Til Ninni. Hvis du finder den sti, der hedder ordlister, kan du finde et link til en rigtig god liste over ord med de svære bogstaver, som et andet medlem har lagt op. Held og lykke fremover:) | |
tittit54 | 2012-07-20 22:43 | |
![]() | -------> Ninni Her er linket til de fantastiske ordlister, lavet af Jens Farmer - du trykker bare på linket og kommer direkte ind til hans egen hjemmeside - der finder du alle hans lister ;) jeh.dk/ordkamp | |
Ninni - Ikke længere medlem | 2012-07-20 23:32 | |
![]() | Tak Lilli och tittit - det var en stor omgang! Så gälder det bare om at huske - i hvert fald noget af det, når man sidder der. Men det värste er nok x,z og q, så det må man vel först få ind i knoldcomputeren.... Det sväreste for mig er tiden, fordi jeg pröver for mange forkerte ord, det tager tid. Ord, jeg staver på svensk. Eller som ikke godkendes af andre grunde. Men det med tiden er vel også svärt for alle andre! Jeg har prövet den svenske modsvarighed til Ordkamp, men der skrev jeg danske ord - jaja, man er lidt miljöforstyrret! (Födt svensk, men fik 45 år i dejlige DK.) Desuden er det slet ikke så hyggeligt i den ordkamp, som her! Så jeg bliver ved med at pröve :-) | |
tittit54 | 2012-07-21 01:48 | |
![]() | LOL Ninni - jeg og sikkert andre kan da sandelig også 'stave' forkert på vores eget modersmål, på ord vi troede blev stavet sådan - men finder som du ud af, at det gør de så ikke alligevel eller de indgår ikke i den udgave af RO, som Ordkamp anvender. - Q bliver sjælden brugt i spillet og jeg har gennem mine snart 900 spil aldrig set det anvendt, ej heller W. Giver dig ret i at brikkerne med Z og X er drilske, men det kan C også være...... jeg personligt hader også J, da der ikke er mange ord hvor det indgår der dukker op på 'min harddisk' :) (=knoldcomputeren) - og tiden kan da også sagtens løbe fra mig ;) Så klem du bare på - vi har spillet et par gange og jeg spiller gerne med dig igen. Vi spilles ved :) | |
Himmelpinden | 2012-07-21 03:22 | |
![]() | Ninni - Den kamp du spillede der havde du en rating på 604 og din modstander havde en rating på 305 og med den forskel, så forventes du at være x antal point bedre end din modstander og hvis du ikke lever op til forventningerne, så får du minus i rating selvom du vinder. | |
Ninni - Ikke længere medlem | 2012-07-21 17:23 | |
![]() | Tak tittit for opmuntringen! Og tak - jeg vil gerne spille med dig... selvom det er dömt at mislykkes for mig! Og tak for forklaringen, Himmelpinden - (men hvordan kan du vide, hvordan ratingen var? Er der et sted, hvor man kan se gamle spil?) Jeg kan ikke huske, at min modstander havde den rating, men det er nok rigtig. Og så kan jeg bedre forstå, at jeg gik ned i rating - det er jo ret så retfärdig, må man vel sige (selvom det gör lidt ondt!). Og så må det indebäre, at man aldrig skal spille med nogen, der har meget mindre i rating? (Det har jeg jo i forhold til dig, tittit, men der er risikoen vel ikke så stor for dig ;0) ) | |
Himmelpinden | 2012-07-21 18:03 | |
![]() | Ninni hvis du går ind på min side (når du skal finde egne spil) eller søg medlem (når du skal søge andres spil), så vælger du statistik, og kampe samt vis resultat. Så kommer de seneste kampe frem og i venstre hjørne er den fremhævet (hos mig er det med blåt) så kan du se hvordan spillet er endt, ratings på spilletidspunkt m.m. Du kan ikke se brættet i har spillet. Du kan også altid vælge min side, statistik og modstandere og så kan du se hvor mange kampe du har vundet/tabt mod en given modstander. | |
Himmelpinden | 2012-07-21 18:04 | |
![]() | Jeg spiller også gerne mod dig uanset rating forskel:-) | |
tittit54 | 2012-07-22 00:26 | |
![]() | Ninni.... jeg kanikke huske om jeg har nævnt for dig at du har mulighed for at spille med dig selv (øve dig) hvis du vælger 1 person eller 2 og låser dit spil, så er der ikke andre der kan komme ind i dit spil - det gjorde jeg nogle gange da jeg var ny - så lærer man lidt mere om hvilke ord der kan accepteres og man mister IKKE rating når man træner ;) Du har også muligheden for at spille uden rating eller vælge spil med ubegrænset tid, så der er mange muligheder for IKKE at miste rating.. Jeg er slet ikke så god som du måske tror, så selv jeg kan sagtens tabe til en spiller der ligger langt under min egen rating - de dårlige brikker rammer skam også mig såvel som alle andre, så held spiller også en rolle i spillet, men dygtighed er afgjort også en væsentlig faktor og de dygtige er elite spillerne (de meget højt ratede) - personligt betyder rating intet for mig, derfor svinger min rating mellem ca. 650-1100 - jeg er tilfreds blot der er nogle der vil spille ;) | |
Ninni - Ikke længere medlem | 2012-07-22 13:50 | |
![]() | --> Himmelpinden: Tak igen for hjälpen! Man lärer virkelig så länge man lever. Der findes jo meget at studere her, og jeg har ikke gået igennem det hele, men nu har jeg kigget lidt på det, du skrev om, og det var noget helt nyt. Godt, at man kan gå tilbage og se sine dumheder! Og tak også for at du vil spille med mig - jeg tör bare ikke rigtig give mig ind på i forvejen håblöse spil for mit vedkommende - men vent bare, måske kommer jeg i gang!! --> tittit: Tak også du for oplysningen - jeg havde läst om det i Forumet, så jeg har tränet meget i Krokodillen med mig selv. Jeg har også studeret alle de lister med ord, som Jensfarmer lavet (sikke et arbejde!!), men at huske alt det...! Og det med at fuske og have listerne liggende ved siden af og så bruge dem under spil - ja, det er dömt at mislykkes, for det har man slet, slet ikke tid til. (Jeg har prövet under träningen for at måske kunne huske ordene til senere brug, men det var håblöst.) Så det er bare at få nogle af dem ind på harddisken in person så at sige. Så vil jeg önske jer begge lykket spil fremover! | |