Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 871
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Ninni - Ikke længere medlem2012-11-28 12:18
Antal indlæg: 57

Opgav
Jeg har lige spillet med en dygtig modspiller, som jeg glädede mig til at möde, men ak, alt gik forkert. Da jeg skulle flytte bogstaverne, ville de ikke fölge med - det gik meget langsomt og hakket. Og da jeg skulle chatte, varede det også länge. Alt blev forsinket, tiden gik. Til slut blev det helt galt. Min modspiller foreslog at jeg skulle lukke ned og begynde igen, men det hjalp ikke, så jeg var nödt til at opgive, hvilket kostede mig 52 points. Rigtig "träls"!
Noget märkeligt var, at jeg ikke kunne skrive ? - der blev et + i stedet. Og da jeg gik ind i spillet, viste krokodillen sig i stedet for giraffen. Har krokodillen drillet mig?!
Nå - nu spörger jeg, hvad der egentlig skete, og hvad jeg kunne have gjort for ikke at tabe de dyrbare points.

horsens - Spil admin/Forum admin2012-11-29 14:37
Antal indlæg: 9755

Hej Ninni, det er svært at sige, hvad der egentlig gik galt for dig - måske er det julenissen, der er på spil? :)
Jeg har en mistanke om, at du måske har haft en dårlig netforbindelse på det tidspunkt - derfor det hakkede lidt for dig.
Når det en anden gang driller, så prøv at genstarte din pc, det kan nogle gange afhjælpe problemet. Ellers kan den af jer, der fører pointmæssigt i spillet, afbryde, så vil ingen af jer miste ratingpoint.

Eln2012-11-29 15:08
Antal indlæg: 37

Jeg tror, det var mig, du spillede mod, Ninni.

Jeg har oplevet noget lignende, hvor det var min pc, der var "syg", men hvor jeg kunne nå at tænde/finde en anden (læs: stjæle mandens!).

Man må prøve sig frem, fx. kan jeg ikke spille Panik på min bærbare, da spillet kører langsommere der end på min stationære (men også lidt fordi jeg er for langsom på hænderne uden mus).

Jeg prøver at fortsætte "forsigtigt", når nogen forsvinder fra et spil, men jeg afbryder ikke. Både fordi det ikke er ret lang tid, man venter i et forladt Panik-spil, og fordi vedkommende måske kommer tilbage og kan nå at score lidt point på falderebet. Men det er også fordi det er umuligt at regne ud i hovedet, hvad det koster hvis manden efterladte afbryde, især i et Panik-spil og hvis der er stor forskel på spillernes rating.

Især i de hurtige spil, hvor man ikke kan nå at genstrate pc'en før spillet er forbi er det en god ide at stole på pc'ens stabilitet og fx. være opmærksom på, at den gå i udu eller blive meget langsom hvis den fx. er i gang med at opdatere firewall, styresystem og andre interessantheder.

Eln2012-11-29 15:10

Ikke "manden efterladte afbryde" - der skal stå "den efterladte afbryder" .. suk, pølsefingre.

Ninni - Ikke længere medlem2012-11-29 16:50

Tak horsens for svar - ja, måske var det julenissen, klädt ud til krokodillen, som jo viste sig i stedet for giraffen, da jeg gik ind i spillerummet! Min modspiller var som sagt dygtig og fik bingo og tog mange af de röde, så hun förte rigtig meget. Jeg ved ikke, om man i sådan et tilfälde kan bede modspilleren om at afbryde. Så får vel vedkommende ikke så mange points, eller hvad? - Jeg genstartede computteren, som du også foreslog, og efter det var der ingen problemer - jeg prövede med at gå ind i krokodillen alene.

Til Eln: Nej, det var slet ikke dig, jeg spillede med! Det ville jeg absolut ikke vove - du ligger jo flere tusinde points over mig. Og jeg kan ikke spille Panik med min gamla svenske hjerne, for så hänger jeg slet ikke med. Men det ville da väre sjovt at pröve et spil uranket.

Jeg har prövet at läse lidt i tidligere indläg i Forumet og der stod vistnok noget om at opdatere - hvordan gör man det, når det hele går i stå eller driller på anden måde?

Eln2012-11-29 18:28

Kom an Ninni, ranket eller uranket :)

Eln2012-11-29 18:31

Interessant at det ret præcist var det samme, som du beskriver, der skete i et af mine spil for nylig - jeg anbefalede modspiller at gå ud af spillet og ind igen, fordi brikkerne ikke ville flyttes, men han/hun kom ikke tilbage.

Ninni - Ikke længere medlem2012-11-30 00:43

Hej Eln, ja, der er måske mange, der har oplevet det, jeg var ude for. Det må väre "teknikkens undervärker"! Og nok er det ärgerligt at miste så mange points, men hvad - - der findes jo betydelig större problemer i verden! Og så må man jo bare begynde igen med at arbejde sig opad.
Tak for invitationen - jeg tör nok kun spille uranket med dig! Med det tempo jeg har, så varer det nok et par år, inden jeg kommer nogenlunde op på dit niveau! (Hvis jeg nogensinde gör, selvfölgelig.)

Ninni - Ikke længere medlem2012-12-01 00:47

Så er jeg her igen! (Man skal aldrig give op...) Jeg skrev tidligere, at jeg läst indläg i Forumet om problemet med ikke at kunne lägge bogstaverne. Der står: "Hvis du en anden gang oplever IKKE at kunne lægge dine brikker og eller ikke at kunne skrive i chatten - skal du ikke lukke spillet eller opgive, men i stedet gemme siden oppe i browser linjen (parkering af siden) - derefter går du ud og opdaterer start siden" - osv. Dette er simpelthen gräsk for mig. Hvordan parkerer man siden (browserlinjen=??) og hvordan opdaterer man? Det er måske pärenemt for andre, men mon ikke der må väre een eller anden, der er lige så uvidende som jeg. Hjälp!!

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?