Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
steennielsen | 2014-06-16 18:37 | |
![]() | handicap-turnering Det gider jeg sgu ikke mere, hvis man har andre spil igang og vinder en masse point, så bliver man jo straffet i turneringen og så kan man spekulerer i det. Den kan da kun være sjov for folk med for lav rating :-( | |
MrsSweDane - Spil admin/Forum admin | 2014-06-16 21:21 | |
![]() | Handicapturneringen baserer sig på rating. Ændringer i rating beregnes efter en kompliceret formel, som skulle give en retfærdig rating-justering ud fra spillernes rating ved spillets start. Jeg synes nu også at den slår hårdt ind i mellem ;) - som altid når man spiller med alt for stor forskel på ratingen. | |
carmet | 2014-06-16 23:19 | |
![]() | Så Steen, nu ikke tudefjæs, går det galt retter det sig nok igen :-) ellers tar vi bare en kamp, du plejer at få rating mod mig :-) | |
acjmo74 | 2014-06-16 23:25 | |
![]() | haha :))) Steen, du tager da sikkert også en masse rating fra mig ;)) | |
steennielsen | 2014-06-16 23:53 | |
![]() | Er du sikker på at rating-beregningen starter fra spillets start, for det er det jeg er bekymret over, for så kan der spekulerers i hvornår man afslutter kampe, jeg er ikke bekymret for ratingtab, det går op og ned, det har jeg lært. Men hvis man har andre kampe igang, hvor man står med stor ratinggevinst er det jo ærgerligt, at det skal gå ud over ens kamp i turneringen, jeg har nogle på vej med gevinst på 50-100 | |
2tuf | 2014-06-17 00:24 | |
![]() | Hej Steen jeg har tænkt lidt det samme som dig. Jeg har også opbygget et regneark, hvor jeg kan taste de 5-6 variable ind, som er med i Rating beregning. Rating beregning sker når spillet afsluttes. Dvs du kan muligvis taktisk vælge at afslutte i en given rækkefølge og få en lille gevinst. Men det er ikke meget det reelt betyder. Du skal huske at det er Rating + eller - som afgør om du får 2 eller 0 point i kampen. Så når du er tæt på slut i din handicamp, er meget tæt på at tabe rating så hvis du taber rating i et andet spil kan du måske lige netop være så rating-lav at du vinder Rating når du afslutter din handicamp. Meeeen så er du så blevet bedre i Rating at du skal vinde din handicamp nr 2 med større overskud. | |
2tuf | 2014-06-17 00:33 | |
![]() | Jeg opgav at tænke på den dimension! fordi at kampe der er meget tætte på at gå i rating-0, når der måske mangler 3 træk, er det svært at forudse Rating resultatet. Men hvis du har kapacitet til at vinde nogle kampe ved at have overblik over såvel dine som modstanders Rating beregning, Ja så synes jeg bestemt du har fortjent det. I ordkamp må man efter min mening godt spille taktisk :-) | |
steennielsen | 2014-06-17 01:10 | |
![]() | Det er det der gør turneringen åndsvag, jeg gider ikke at stoppe de andre spil, udenfor turneringen, for at klare mig i handicap, jeg har lige vundet 60 i en kamp og står til at vinde lige så meget i en anden, så det ødelægger mine chancer i turneringen og det er dumt. Så kan man ikke spille andre kampe, mens handicap står på. unfair betingelser, det gider jeg sgu ikke, jeg er pissesur | |
holk61 | 2014-06-17 09:54 | |
![]() | God sommer :-)) Kan godt se pointen.... | |
Lilli | 2014-06-18 07:17 | |
![]() | @ Steen Nielsen. Synes ikke du plejer at være så negativ ;-). Jeg forstår bare ikke hvordan dine andre spil indfluerer på chancerne i handicap turneringen. Selvfølgelig skal du vinde lidt mere, over os med lavere rating når din rating stiger, men det kan vel ikke koste dig 60-70 rating point i alle kampene ? | |
steennielsen | 2014-06-18 08:38 | |
![]() | Nej jeg plejer ikke at være negativ og jeg kan sagtens tåle at tabe ( det gør jeg tit ) Og det påvirker nok også at jeg har haft specielt dårlige bogstaver i denne turnering, men meget gode i mine kamp udenfor turneringen, mens turneringen har stået på, har jeg haft ratinggevinster på 40/60 i enkelte spil og alt i alt vundet flere point udenfor og at det påvirker ens chancer i turneringen gør den dum og det er også tydeligt at se på resultaterne, hvem der vinder, så det er sidste gang jeg deltager, der er så mange andre gode turneringer. Det mærkelige er, at jeg fornemmer at mange ikke forstår pointen. Det handler ikke om, at jeg taber kampe eller rating. Hvis jeg gik op i at ligge højere i rating, så spillede jeg helt anderledes, jeg spiller med alle herinde og har kun en profil og spiller rigtig mange spil, fordi jeg elsker det her spil. Det skal siges at antallet af spil påvirker også på ratingberegningen. Jeg vil ikke beskylde nogen for noget. Men man kunne oprette en ny profil og melde sig til handicapturnering, hold op hvor ville man have gode chancer for at vinde turneringen.....!!!!!! | |
Himmelpinden | 2014-06-18 09:14 | |
![]() | Lilli, det gør de jo på den måde at hvis Steen har vundet 60 i rating udenfor turneringen så skal han vinde med lidt mere over f.eks. dig for at få plus end før han vandt de 60 point. Steen, personligt går jeg ikke vildt meget op i denne turnering fordi jeg ved at mine vinderchancer er uendelige små, men synes da det er lidt mere interessant for alle, at der også er nogle lidt højere ratede med og at det er nogle lidt andre (end normalt) der klarer sig godt. Mit mål er at alle mine kampe i turneringen skal give et samlet plus og om jeg så kommer videre er ikke så vigtigt. Vedr. afslutning af kampe, så spiller jeg altid sådan at har jeg gang i en kamp der giver gode plus, så trækker jeg den lidt og får afsluttet de dårlige kampe først. Sådan spiller jeg altid uanset om det er turneringskampe eller "for sjov" kampe. Glæd dig over at nogle lavere ratede har en god turnering :-) | |
biwo | 2014-06-18 17:19 | |
![]() | Tja, vi har lidt forskellig opfattelse af chancer eller det modsatte. Jeg har en rating over 2500, og bliver alligevel nr 2 i gruppen, så det er altså ikke umuligt;-). | |
steennielsen | 2014-06-19 06:47 | |
![]() | Biwo, så har du måske ikke vundet mange point udenfor turneringen, nu står jeg til at vinde en kamp med over 800 mod under 400 til en med samme rating som mig selv, så skal jeg trække den ud og det er dumt, pludselig har jeg også for mange spil igang, hvis jeg skal trække alle dem jeg vinder, bare for at klare mig bedre i handicap. | |
2tuf | 2014-06-19 09:43 | |
![]() | Hej Steen, det er flot at vinde så stort. Og flot du så får højere rating. Men det med at trække afslutning er jo ikke krav. Det er noget du vælger om du vil. Hvis du gentager din +400 succes i turnering i dine kampe så vinder du jo både rating og turnering :-) | |
2tuf | 2014-06-19 09:47 | |
![]() | Men måske du tænker lidt som jeg, at det er oftere vi vinder med +400 i tilfældig end i Standard. Hvis det er sandt kan det være din rating-niveau ikke helt kan overføres til en standard handicap turnering? Tror det er problematikken? | |
steennielsen | 2014-06-20 00:17 | |
![]() | Nej det jeg snakker om ER; hvis denne turnering skulle være retfærdig, så skulle ratingberegningen være fra den rating man startede spillet med. Eller jeg kan starte en ny profil og tilmelde mig den næste | |
2tuf | 2014-06-20 00:48 | |
![]() | Retfærdighed er åbenbart meget subjektivt. Jeg mener ikke det er mere retfærdigt at du som en dygtig spiller starter op med 1000 i rating, og dermed får god chance for at vinde mange flere kampe som udregnes på rating +/- | |
biwo | 2014-06-20 01:40 | |
![]() | Nu kan man ikke spille turnering, før man har min 50 spillede kampe, så det med at starte en ny profil holder ikke;-) | |
steennielsen | 2014-06-20 08:38 | |
![]() | Det er altid noget at man ikke kan starte turnering, uden at have spillet et par kampe | |