Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
ebuydk | 2014-08-02 23:26 | |
![]() | Afbrudte spil Hvad gør man med en spillere der afbryder et spil når der er kun er 8 brikker tibage? Her er tale om en spiller der har over 600 spil på bagen, altså ingen novice. Jeg burde have indset at vedkommende med 11 afbrudte spil, inden vi gik igang, kunne være destruktiv. Men man går jo ud fra at den slags sker ved fejl og ihvertfald utilsigtet, når man er nybegynder. Burde man ikke have et advarselsregister eller på anden vis sikre at spillere ikke spilder tid på den slags, ja undskyld, fæhoveder. | |
MomseEl | 2014-08-02 23:35 | |
![]() | Hej ebuydk Jeg har 32afbrudte spil jeg fik 28 afbrudte spil dengang jeg ikke kunne spille en uge .fordi der var problemer hos ordkamp. Kh MomseEL | |
Ludvig49 - Ikke længere medlem | 2014-08-02 23:37 | |
![]() | Spil turneringer. Her møder du spillere, der spiller kampene til ende. Og blæs så i øvrigt på useriøse spillere. De er da ikke værd at ofre tid og energi på. | |
ebuydk | 2014-08-03 09:28 | |
![]() | Til MomseEl: Der findes naturligvis undskyldninger, som telefonnedbrud osv. Den slags er bare ærgerligt og det følges nok op af en senere besked om årsagen. Til Ludvig49: Helt enig, jeg spiller stort set kun Liga, men juli var jo lidt lang uden. Spillet der fik mig i blækhuset gik over 14 dage. Iøvrigt var det varmt og jeg var ved at vinde ovenpå 2 nederlag :-D Lad tråden stoppe her.... | |
Flaban | 2014-08-03 20:37 | |
![]() | Så længe at det er indbygget i spillet, og dermed en del af reglerne, at man kan trykke på er knap og afbryde, er det vel lige så meget en del af spillet som det for eksempel er at bytte brikker. | |
Babelbygger | 2014-08-04 00:40 | |
![]() | Inden for skakkens verden er det almindeligt, at man opgiver, når man ikke længere har chancer for at vinde. Faktisk opfattes det som dårlig stil og spild af tid at spille videre. Jeg benytter mig ikke selv af muligheden for at opgive i Ordkamp, men jeg har svært ved at se, hvad der skulle være galt med det? | |
biwo | 2014-08-04 08:07 | |
![]() | Gad vist, hvad der var sket, hvis Brasilien havde forladt banen, da de var bagud 5-0 ved VM..... | |
Babelbygger | 2014-08-04 12:26 | |
![]() | Så havde de tabt kampen :) For mig er scrabble og skak som to brætspil nok også lidt mere sammenlignelige end scrabble og fodbold. Mht. Ordkamp: Hvis man ikke vil have, at folk opgiver, så bør man fjerne funktionen. Men nu er den der, og så er det efter min mening ok at bruge den :) | |
HennKor - Ikke længere medlem | 2014-08-04 13:57 | |
![]() | Man kan altid opgive også selv om funktionen ikke er der - så tager det bare 72 timer at opgive. Det ville være vel være endnu mere irriterende ;) | |
MrsSweDane - Spil admin/Forum admin | 2014-08-04 14:50 | |
![]() | Uanset hvad der anses for rimeligt omkring at opgive en kamp: I Ordkamp Liga anses det for dårlig spilledisciplin at afbryde en kamp (opgive eller passe 3. gang) så længe man har mulighed for at lægge bogstaver! | |
dugmark | 2014-08-04 17:46 | |
![]() | Den funktion er til computer version? | |
anno1953 - Ikke længere medlem | 2014-08-04 19:43 | |
![]() | Er det ikke i bund og grund et tidsfordriv om peanuts og ikke verdensmesterskabstitler vi spiller om? Ludomani på hyggestadiet? | |
Jonisa | 2014-08-22 16:10 | |
![]() | Et spørgsmål vedr. rating efter et afbrudt spil. Modstanderen lægger ud og jeg "replikerer" med lidt færre points. Derefter lader modstanderen uret løbe ud. Hvordan rates spillet? | |
holk61 | 2014-08-22 20:56 | |
![]() | Spil med i div turneringer... Her sker der ikke fulumdiks!! Adm og tasteansv. har helt styr på tidsrøverne.... | |
Himmelpinden | 2014-08-22 21:28 | |
![]() | Jonisa, det er lidt svært at svare på, da det afhænger af din og din modstanders rating. Men du vinder ihvertfald kampen og kan ikke tabe rating i det tilfælde at modstanderen lader tiden løbe ud. Jeg mener at du får summen af modstanderens 7 brikker på hånden i plus i stillingen og modstanderen tilsvarende i minus. Det er lidt knudret forklaret men eksempelvis er du bagud 21-32 og modstanderen har brikker til en værdi af 17 point. Så skulle kampen ende 38 - 15 til dig, og da du så procentvis vinder meget stor vil du givetvis score en pæn rating gevinst. Men igen afhængig af din og din modstanders rating. | |
Jonisa | 2014-08-22 22:29 | |
![]() | Tak for råd og svar til holk61 og Himmelpinden. Jeg er ny til online scrabble, lærte dog spillet da det hed Kriblekryds og var med 3 mm tykke gule papbrikker...........: -)(- : | |
Jonisa | 2014-08-24 17:03 | |
![]() | Nyt spørgsmål om afbrudte spil. Via "opret spil" blev jeg 23/8 parret med en modstander, som endnu ikke har replikeret på mit udlæg. Via "søg medlem" viser det sig, at vedkommende ikke har været logget på siden 7/8. Hvordan hænger det sammen? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2014-08-24 18:15 | |
![]() | Det er først når man logger på forum, at man registreres som værende logget på, dvs. man sagtens kan spille Ordkamp uden at være "logget på" | |
Jonisa | 2014-08-24 18:31 | |
![]() | Tak! | |
Inge j | 2014-10-11 20:41 | |
![]() | Helt enig !!! Så enig !!! Med ebuydk ... Øv, når "man" ikke bare kan acceptere at det ikke lige går "ens" vej ... | |