Spillerum
Giraffen2
Krokodillen0
Indloggede2
Mobilspil
Igangværende2 785
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
steennielsen2014-12-17 15:06
Antal indlæg: 1958

Hvad kan man tillade sig?
Jeg har lige haft et "tilfældig" spil med en på rating 1461
Brættet er meget farligt for den som skal lægge anden gang, der ligger mange farver omkring.
Min modstander starter fornuftigt med tv, så det gør det bare endnu mere farligt, så bytter vi begge bogstaver flere gange og jeg får så jeg kan lægge en bingo, det åbner til to røde og en gul, men min modstander bliver fornærmet og skriver: " Dig gider jeg slet ikke spille med" og opgiver spillet..... Derefter skriver hun at jeg er uden for pædagogisk rækkevidde og forstår godt mit høje ratingtal................ .
Jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres mening ???

anno19352014-12-17 15:10
Antal indlæg: 74

Shit happens :-)

Bedstefar2014-12-17 15:20
Antal indlæg: 1679

Du ser da ellers meget rar ud på billedet ;-)
Men det er da ikke nogen børnehave og selv om de fleste spiller for sjov, så er det da i høj grad også for at vinde.
Da jeg startede på Ordkamp, fik jeg da også en masse klø, indtil jeg lærte spillet at kende og kunne svare igen.
Det er jo heller ikke rimeligt at du skal miste flere hundrede rating-point for at være pædagogisk over for en person med meget lille "rækkevidde"

Jonisa2014-12-17 15:29
Antal indlæg: 2162

Kort & godt, Steen...... - det er en sag for admin, - husk at gemme chatten!

HØT2014-12-17 15:43
Antal indlæg: 1360

Enig i oven stående. Er også blevet svinet og har kopi af chatten hvis det skulle ske igen.

Morkær2014-12-17 15:52
Antal indlæg: 1599

Hvordan gemmer man chat / spil billede ?

Jonisa2014-12-17 16:05
Antal indlæg: 2162

Google mærke og screenshot, fx "LG screenshot". Det varierer lidt mellem mærkerne, følg vejledningen.

Lilli2014-12-17 16:17
Antal indlæg: 3916

Hold da op for en kedelig indstilling. Det er helt klart en sag for administrator. En ting er at bytte bogstaver og passe en enkelt gang for at få plads til en Bingo. Når man så samtidig åbner for et par farvede felter skal man da ikke svines til. Du er da normalt en rigtig hyggelig fyr at spille med, så den svada fortæller mer om hende end om dig.

steennielsen2014-12-17 16:25

tak :-)

holk612014-12-17 20:21
Antal indlæg: 8443

Hvorfor drage pædagogik ind i et stratetisk spil?
Forældreopdragelsen har svigtet.
Hvad er spillernavnet? Blot så man er adviseret....

Majao2014-12-17 21:57
Antal indlæg: 61

Jeg har også oplevet det. En spiller brokkede sig over at jeg "lukkede" spillet, blot fordi jeg spillede taktisk. Jeg måtte så informere om at det absolut ikke var lukket, og vi spillede da også bogstaverne op, vistnok med sejr til min modstander. Bliver ærlig talt lidt negativ over folk der ikke ser det som et spil, men som hyggeadspredelse. Jeg vil gerne spille for at vinde, og det skal selvfølgelig foregå på en ordentlig måde i en god tone, men vinde vil jeg altså gerne ;-)

masterfranz2014-12-17 23:43
Antal indlæg: 81

Husk, det er tidsfordriv, dette spil. Ikke 3. Verdenskrig. I behøver ikke at tage det hele så tungt. Livet er skønt. Husk også at komme lidt ud.

Annemette742014-12-18 18:23
Antal indlæg: 7

Ha ha, ja det har du ret i.. Det er ikke 3. Verdenskrig. Blot et hyggeligt spil.

Det er da langt være når man får smæk.. Det kan gøre mig sur:)

Frk Schmidt2014-12-18 21:53
Antal indlæg: 2682

Steen - det skal du da bare springe højt op og falde dybt ned på. Alle bytter taktisk ind imellem og får man til en Bingo så - heureka !

Hvis din modspiller ikke er skrap nok til at udnytte et fremragende oplæg til flere point end en Bingo giver - så forklarer det jo bare ratingen.

Det er vist en anden der er uden for pædagogiske rækkevidde !

HennKor - Ikke længere medlem2014-12-22 18:32
Antal indlæg: 1087

Der kan jo (og det er der sikkert også) være forskellige opfattelser af, hvordan et "hæderligt" spil Ordkamp skal spilles. "For-sjov-spillerne" som aldrig har deltaget i en turnering, har ganske givet en anden indgangsvinkel til spillet, og er nok af den opfattelse, at "fedtspil" (altså når vi spiller taktisk ved fx at bytte bogstaver eller at lægge nogle små ord for ikke at åbne for at super oplæg til modspilleren) er skide irriterende og ødelæggende for selve spillet. Jeg ved da, at min egen spillestil er noget anderledes end da jeg startede for sjov.

Men når det er sagt, så ligner det ikke noget, at begynde at skælde ud og komme med udtalelser som det, Steen beskriver - det er helt uacceptabelt!

Jeg har faktisk selv været ude for noget i samme stil, og følte mig ret irriteret og skuffet over det på samme tid. Det er dog ikke noget, jeg kunne finde på at blande admin ind i. Her trækker jeg blot på skuldrene og tænker "det må han/hun sgu da også selv om, så ved jeg da, at jeg ikke skal spille med ham/hende en anden gang".

steennielsen2014-12-24 08:51

Min mening med indlægget, var nogle meninger fra andre og håbede min modstander ville læse det og ikke at blande adm. ind i det ( har jeg heller ikke gjort) tak for jeres respons og glædelig jul til alle.
Jeg har jo stor glæde, med at spille med 99,9% af alle herinde ;-))

Missclay2015-01-14 00:07
Antal indlæg: 216

Hvorfor ikke opstille til folketinget. Her er kandidater. Der render man også med en halv vind.og der klappes pligtskyldigt og nu må det slutte! Den tykke dame har sunget!

Søren S2015-01-17 20:24
Antal indlæg: 1430

Hva' ba'

Ludvig49 - Ikke længere medlem2015-01-18 00:20
Antal indlæg: 1751

Steens overskrift på tråden var "Hvad kan man tillade sig". Jeg opfatter det som et høfligt, kultiveret menneskes spørgsmål om, hvordan man gebærder sig i et spil, der er skabt for at fornøje. Uanset rating og ambitioner spiller vi vel for fornøjelsens skyld. Skal vi så ikke fornøje os i stedet for at kives?

Ludvig49 - Ikke længere medlem2015-01-18 02:04
Antal indlæg: 1751

Missclay - lad os vaske leret af hænderne og prøve et spil!

Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?