Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 815
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
mrloop2013-05-14 23:51
Antal indlæg: 33

Forslag til forbedringer af Ordkamp
Mit kendskab til Ordkamp opstod igennem den turnering, som sidste efterår blev spillet mellem Wordfeud og Ordkamp. Siden da har jeg spillet begge med stor fornøjelse.
For et par måneder siden stiftede jeg så også bekendtskab med Wordzone, som er et spil efter samme 'Scrabble-skabelon', og dette har jeg så også spillet siden.

Til forskel fra WF og OK spilles WZ dog efter Gyldendals Røde Ordbog, og der findes nogle mærkelige forkortelser og underlige ord i spillet, som derfor desværre bliver lidt en gættekonkurrence.
På den anden side bliver gættekonkurrencen til en huskekonkurrence efterhånden som man stifter bekendtskab med spillets mærkværdigheder.

Jeg foretrækker dog helt klart ordbøgerne i WF og OK, men til gengæld har WZ nogle features, som jeg synes kunne implementeres i OK og gøre spillet endnu mere attraktivt:

1. Der findes en del forskellige brætvalg udover standard og tilfældigt. Bl.a. findes der et bræt helt uden bonusfelter, som faktisk er det, jeg spiller langt mest for tiden.

2. Man kan vælge at spille spillet uden genetiv. Og der er så to rankinglister - én for hhv. med og uden genetiv.

Især muligheden med flere brætvalg, synes jeg, gør spillet mere varieret - og dermed lidt mere interessant, hvis man godt kan lide forandringer.

Derudover findes der individuelle statistikker - ligesom der nu også gør i WF.

Håber at noget af det måske kan bruges :-)

Roed2013-05-15 09:05
Antal indlæg: 190

Hej Mr. Loop bonusfri bræt ville være et knaldgodt tiltag. Jeg har også haft en del gode ideer. Ordkamps adm. er hovedsageligt kvinder så du ved jo godt kvinder/teknik er stadig en by i Rusland ;o) opdateringer er heller ikke helt gratis. Jeg ville personligt aldrig kigge på pengepungen hvis jeg havde udviklet Ordkamp for det ville være en større ære at have et totalt perfekt koncept.

Roed2013-05-15 11:24

Hej loop den der. -wordzone - hvor finder man den? Til mobilen støder jeg kun på et børnespil som kommer fra en kinesisk udvikler.??!

mrloop2013-05-15 13:56

hej Roed. Jeg har lige kigget lidt nærmere på forholdene omkring Wordzone, og det ser for mig ud til, at det kun findes til iPhone, Pad, Pod, flip/flop..
Ved ikke, om du bruger et andet system? Ellers er det bare at skrive "Wordzone" i søgefeltet i appstore.

Mener nu nok, at der findes temmelig mange kvinder med temmelig god forstand på teknik ;-) og sådan som jeg har forstået det, er adm. og programmørerne ikke de samme her på OK :-)
Det er nok nærmere, at det kræver en del programmeringstid - og dermed penge - som udgør udfordringerne. Og opdateringer tages vel derfor i større samlede runder. Håber at nogle af de forskellige forslag vi brugere kommer med, så kan bruges i den forbindelse :-)

horsens - Spil admin/Forum admin2013-05-15 14:08
Antal indlæg: 9756

Hej mrloop, tak for dine meget spændende forslag :)
Jeg kunne godt tænke mig, at spillerne herinde kommenterer på forslagene, for hvis der er stemning for et nyt bræt, kunne det jo være, det skal sendes videre til programmørerne, for det ville være spild af tid, hvis folk ikke gider et bonusfrit bræt.
På den svenske side Betapet har de spillerum, hvor der spilles med ord uden bøjninger, det ville også være interessant at få det på dansk også, men igen så kræver alle nye tiltag og ændringer en masse tid og resourcer, og dem er der vist ikke så meget af for Ordkamp-ejernes vedkommende. Men noget HAR vi da kunnet få igennem, så helt håbløst er det da ikke :)

Roed2013-05-15 23:03

Hej Mr. Loop
Vi er lige flyttet i hus så pengene er knap her de første år og slet ikke til Iphones. (Spiller Ordkrig på XCover1 med kinesisk pirat batteri.... shhhh!) ;oD

ragrug2013-05-15 23:38
Antal indlæg: 341

Jeg synes det lyder spændende med et bræt uden bonusfelter og faktisk også det bræt uden genitiv. Jeg har prøvet at finde app'en på min Samsung XCover men der dukker kun noget op med skrifttegn ??

Roed2013-05-15 23:41

XCoverClub...! 3o)

mrloop2013-05-17 00:13

Jamen så er vi da indtil videre tre, som gerne vil have et bonusfrit bræt inkluderet i spillet :o) svært at vide om der er flere :-)

Horsens, måske skulle I lave en slags opsamlingsrunde på indkomne forslag på et tidspunkt, og vejre stemningen for dem :-) ved ikke, om noget lignende allerede er gjort :-)

Dubber2013-05-17 02:02
Antal indlæg: 597

Jeg synes også det kunne være interessant at prøve et bonusfrit bræt..:-)

ragrug2013-05-17 07:22
Antal indlæg: 341

En anden efter min mening forbedring kunne være grafikken. Jeg spiller også stadig WF og jeg synes brættet er mere overskueligt der.

Lilli2013-05-17 16:09
Antal indlæg: 3916

Jeg er helt uenig, synes brættet i WF er mørkt og dystert

ok25102013-05-17 16:25
Antal indlæg: 31

Bonusfrit bræt vil være meget velkommen.
Uden genitiv / ejefald er mere nice to have, så hvis det er mere udfordrende for programudvikler så vent med det.

horsens - Spil admin/Forum admin2013-05-20 20:18

Jeg tænker på, om ikke spillet bliver enormt lukket og kompakt, når der ikke er nogle bonusfelter, man skal nå?

qee4q2013-05-21 22:48
Antal indlæg: 1

Jeg synes også et bonusfrit bræt kunne være sjovt.

Og så tilslutter jeg mig det med farverne. Det nuværende bræt ser aldeles rædsomt ud og skærer næsten i øjnene, hvor wf godt nok er mørkt, men meget mere afslappende og behageligt at se på.

lepenepe2013-05-21 23:52
Antal indlæg: 119

Ikke enig - er rigtig glad for det lyse bræt...

2tuf2013-05-22 00:16
Antal indlæg: 1225

Jeg er ret glad for OK. I starten fordi WF ikke havde rating. Det har de så nu. Men jeg er blevet hængende på OK. Nu nok mest pga de 2 superskarpe administratorer her på OK. Jeg synes de er med til at vi føler os som en gruppe. Og her er en god stemning blandt os spillere. Med en enkelt undtagelse er det nogle gode konstruktive kommentatorer her på "community". Men for at holde på os i længden skal der ny udvikling til. Så Ja tak til "uden bonus"

horsens - Spil admin/Forum admin2013-05-22 09:52

2tuf: tak for de søde ord :)

Jeg har sendt forslaget videre til udviklerne, og faktisk har de allerede forslaget liggende (vel fra den svenske side).
De har også en, efter min mening, meget mere interessant ide: nemlig et bræt med usynlige bonusfelter! Se, det er spænding på højt plan!
Det, der bekymrer udviklerne, er, at der ikke vil være tilstrækkelig med spillere, der tør spille denne form for russisk roulette, og så ville det være svært for folk at finde en modstander ved tilfældig udvælgelse.

horsens - Spil admin/Forum admin2013-05-22 11:06

Mht. brættets farve, så er der jo mulighed for, mod betaling, at skifte brættets design ud, hvis det lyse bræt er generende.

Babelbygger2013-05-22 23:40
Antal indlæg: 417

Jeg synes, at muligheden for at holde styr på den interne stilling mellem to spillere, er den ene funktion, som jeg mangler mest.

Den kom til WF for nogle mdr. siden.

Men andre brætformer ville da også være velkomne. Jeg ville dog ikke selv spille på usynligt bræt, så jeg kan godt følge udviklernes betænkeligheder ang dette

Viser side 1 2 3 4 5
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?