Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
catz2812 - Ikke længere medlem | 2013-07-08 16:14 | |
![]() | Man kunne jo overveje pointssystemet.... I dag har Wordfeud ændret deres pointsgivning og ratingsystem, så man aldrig kan tabe ratingpoints, hvis man vinder en kamp. Jeg er godt klar over, at vi spiller Ordkamp her, men jeg synes nu, at det ville være en fordel for alle parter, hvis man indførte det samme her. Har bragt emnet op tidligere, men prøver igen, da jeg kan se fordelen i turneringer osv. | |
pilovits | 2013-07-08 18:14 | |
![]() | Undskyld ...men hvad er .....ratingpoint.... Hilsen den uvidende ;)))) | |
pilovits | 2013-07-08 18:20 | |
![]() | Point system i Ordkamp. Jeg har 503 p. Modstander 372 p. Jeg har et a tilbage, da vi begge pass' er. Jeg fik -8...........har svært ved, at regne Jeres system ud ? | |
Roed | 2013-07-08 19:32 | |
![]() | Hvis du står stærk i rating i forhold til din modstander skal du også vinde stort for at i det hele taget få plus i rating, for logisk er kampen meget lettere for dig og din stil. Du vinder ja men det koster at vinde svagt over en undermåler. ;o) | |
pilovits | 2013-07-09 20:22 | |
![]() | Tak ...hold da op, det er dog et 'fantastisk' systen ;)))) uden logi | |
Finn48 | 2013-07-09 23:18 | |
![]() | Nu er det jo langt fra sikkert, at man er en undermåler, fordi man (endnu) ikke har opnået "overmålerniveau"! Mange "nybegyndere" er endda særdeles kompetente, idet de har stor erfaring fra enten WordZone eller Wordfeud eller begge spil. De nuværende regler er ikke fair. | |
Himmelpinden | 2013-07-09 23:36 | |
![]() | Nye spillere der har erfaring fra Wordfeud eller Wordzone vil jo hvis de har niveauet lynhurtig komme op i rating. Selvfølgelig er det surt hvis man lige løber ind i en af dem, men ellers synes jeg faktisk at systemet er meget fair. Det er i min verden meget logisk at en med f.eks. 1900 i rating forventes at vinde med en vis margen over en med 800 i rating og kan vedkommende ikke det bliver man straffet med minus point. | |
smellybadger | 2013-07-09 23:56 | |
![]() | Jeg synes at Elo-systemet virker ganske fair. For det første kan man sige, at det er ens for alle. Det kan være at en spiller på 2200 måske oplever det som hårdt, men uden dette system, vil det umiddelbart være muligt for spillere at nå op på 100.000++ bare ved at spillet meget, mod ringere modstandere. Så vil du hurtigt se at de spillere der ligger i toppen er dem der spiller mest, men ikke nødvendigvis dem der er bedst. Det vil dermed også belønne de spillere der fortrinsvis spiller mod lette modstandere, frem for de spillere der tager kampen op mod andre højtrangerede. I de fleste spil jeg har oplevet Elo-systemet, vil det altid være omkring 2200+ de rigtigt gode spillere er placeret, og den absolutte top vil kunne nå op på omkring 3000. Hvis systemet derimod bliver modificeret så det bliver for "nemt" mister man lidt af "æren" ved at være højt rangeret hvis 50% af alle spillere er tæt på 3000.(eller højere) | |
Roed | 2013-07-10 05:50 | |
![]() | Et eksempel til de der eventuelt ikke forstår meningen med et RATINGSYSTEM!! Hvis Real Madrid mødte Vordingborg FC og vinder over Vordingborg med 1 - 0 hvem er det lige man klapper og jubler over i verdenspressen???? | |
mrloop | 2013-07-11 19:23 | |
![]() | Roed Hvis Frederik Løchte spillede mod Djokovic og tabte 6-0, 6-7, 6-7, ville det helt sikkert være en flot præstation, men det ville give ham nul point til rankinglisterne. | |
Babelbygger | 2013-07-12 03:41 | |
![]() | Bare for lige at få det på det rene: det er ikke ELO-systemet, vi spiller efter. Det er et hjemmebrygget system. I ELO-systemet, som blev udviklet til skak, kan man aldrig tabe point, når man vinder. | |
Roed | 2013-07-12 10:57 | |
![]() | Ok Mr. Loop then we say zero goal on the target-score-board. I think then 0 - 0 It would be a beautiful sight to behold. ;o)) | |
mrloop | 2013-07-12 14:18 | |
![]() | At Danmark kun tabte med 0-4 til Armenien var et flot resultat (jeg så ikke kampen, men antager at vi spillede med bare tæer), men det bringer os stadig ikke tættere på VM - eftersom det ikke giver nogen point. (jeg kan forstå, at du bedst kan lide fodbold, Roed ;-) | |
Kunstform | 2013-07-12 19:44 | |
![]() | Jeg har i mange år spillet bordtennis, og der findes også en rangliste over alle spillere i Danmark.. Man kan aldrig tabe ranglistepoint, når man vinder.. Man får dog kun 1 point, hvis man vinder mod en meget lavere seedet spiller... Jeg går ind for et system, hvor man ikke taber point, når man vinder... | |
steennielsen | 2013-07-12 21:07 | |
![]() | I forhold til at få flere til at spille mod hinanden, ville det være en god ide, at man ikke tabte point, når man vandt. Jeg tror ikke ranglisten ville ændre sig meget af den grund. | |
Roed | 2013-07-13 04:36 | |
![]() | Inden for byggefaget burde der være ranglister. Nu er jeg en af de fantastiske murere som desværre var fanget i modvinden fra klamhuggere. Prøvede at arbejde for en i 3 måneder... puha godt at man kom væk i tide inden nogen opdigtede en historie om ens håndelag som jo følger med fra fødslen..?. Vi er nogen som ikke kun er håndværkere men kunstnere med hang til millimeter. Eksempel: Er ved for tiden at sætte fliser op i et badeværelse med MURESNOR PÅ 0,5 mm. Så min ratingliste er blandt landets 100 bedste murere. | |
Roed | 2013-07-13 04:47 | |
![]() | MR. Loop der.. Armenien er et smukt land med smukke kristne mennesker. Jeg bifalder og skåler for den kamp de vandt mod Danmark. Jeg rejser mig op i æresfrygt og klapper taktfast i 5 minutter. Mindre kan ikke gøre det. | |
Roed | 2013-07-13 04:59 | |
![]() | Kunstform der..(hørt!)..... 100% Rigtigt! og da slet ikke mangel på logik i den henseende omkring sport. | |
steennielsen | 2013-07-13 10:37 | |
![]() | Ha Ha Roed Kan godt lide din sammenligning med byggefaget, da jeg selv er tømrer, vi bevæger os dog nok lidt væk fra tråden ;-), men jeg synes det er hyggeligt. Jeg var selv udsat for det samme for godt 20 år siden som akkord-svend, det kunne bedre betale sig at lave det lette "linealbyggeri" end buede gipshvælvinger, trods at det var meget sværere. Så fik vi af vide, at vi havde et mere interessant arbejde, men som en af mine kolleger sagde; det kan vi ikke betale slagteren med :-) Jeg er åbenbart også den type, der elsker det lidt specielle, som at bruge et helt spil på at lægge bingoen "czardas, der får man heller ikke skønhedspoint, men jeg trøster mig med at jeg ikke skal leve af, at spille Ordkamp :-) Vil lige til sidst sige; at det andet arbejde er nødvendigvis ikke klamphuggeri, der er bare flere penge i det. Vi bliver ikke betalt som kunstnere ;-) | |
steennielsen | 2013-07-13 10:45 | |
![]() | Jeg er tilhænger af et system, hvor vinderen ikke taber point, men hvis taberen har lavere rating og opnår et godt resultat, skal have point. Det er specielt på TILFÆLDIG pladen, at det er et problem og det er også fordi, at man kan score for mange point i første hug, hvilket jeg også synes burde laves om. | |