Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
tittit54 | 2012-04-19 11:15 | |
![]() | Har lige siddet og læst hele tråden og fatter stadig ikke hvordan +0 kan være en straf? Som forklaringerne ser ud herfra, lyder det mere som spild tid for den der gerne ville have spillet til ende. Der burde straffes med et fast ratingstab på f.eks 5 til 10 point i rating, så der vitterlig blev et tab til den der gik, men ikke katastrofalt stort tab - disse ratings point burde så gives til den der 'blev gået'. Er dog stadig nysgerrig og håber der kan gives en mere logisk forklaring til en fatsvag spiller ;) | |
tittit54 | 2012-06-07 03:41 | |
![]() | har lige en tilføjelse til ovenstående med at der bliver givet +/- 0 hvis en spiller går. Har lige siddet i et spil hvor min modstander havde en rating før start på 1296 mod mine 972 før start. Han måtte logge ud og ind 2 gange under spillet da hans spil 'hang' - vi fulgtes løbende på point gennem spillet og spillede selvfølgelig spillet til ende og spillet endte næsten uafgjort han fik 439 og jeg 444 - hvilket gav ham et ratings tab på -10 og jeg fik + 7. Var det derimod ikke lykkedes for ham at komme ind i spillet igen igen havde jeg IKKE fået fordel af at spille næsten lige op mod en bedre ratet spiller, da der jo så blot var blevet givet +/- 0 Derfor ER et nul da ingen straf vel? Derfor er jeg stadig af den overbevisning at der bør gives et regulært ratings tab uanset årsagen til at man ikke kan færdiggøre et spil, som tidligere foreslået ville -10 være pasende at tabe for den der 'går' og disse skal gives til den der bliver gået. Især er der kommet en hel del unge spillere der er tidligere word feud spillere, disse afbryder for et godt ord hvis de bliver bare lidt bagud - jeg har på 'egen krop' mærket deres spiller mentalitet som værende temmelig u-seriøse (ligegyldige) og ganske anderledes end de fleste der er vant til pc spillet og det er ret frustrerende syntes jeg derfor bør der sættes noget ind i den formel med udregning af ratings tab, så de også selv kommer til at mærke at det ikke er smart 'bare at gå' - lige nu bliver de jo ikke straffet med andet end et STORT HULT 0 og at man kan se de har mange afbrudte spil! | |
tittit54 | 2012-06-07 03:51 | |
![]() | det værste er at de er totalt kolde der hvor jeg er højest, når jeg plukker jordbær og sådan opfører man sig bare ikke, som Flemming så rigtigt skriver. | |
ABN | 2012-10-22 09:02 | |
![]() | Jeg spørger lige som Lilli tidligere har spurgt - kunne man ikke overveje at udelukke spillere med mange afbrudte spil. Jeg har fået startet et spil for 46 timer siden og jeg har lagt 1. ord men modspilleren har endnu ikke lagt næste ord !! Jeg så senere at han har 28 afbrudte spil !! Jeg ved godt at jeg sikkert "tjener" mange point når spillet udløber men det interesserer mig faktisk ikke. Jeg spiller gerne med tilfældige spillere men dette er bare for irriterende :-(( | |
steennielsen | 2012-10-22 11:36 | |
![]() | Jeg har lige været i Sverige, jeg regnede med, at jeg kunne spille derovre på mobilen, men desværre, det kostede 15 tabte spil, jeg beklager over for mine modstandere, men det var bestemt noget jeg var ked af. Det er kun sket en gang, at min modstander har været for længe om at trække. Jeg går utrolig højt op i det her spil, mange bekendte vil nok sige for meget, men jeg kan altså ikke hidse mig op over, at nogle har forladt et spil ej heller gå op i om de har mistet point. Ratingsystemet fungerer fint efter min mening. Jeg blev straffet med adskillelig hundrede point (fair nok) Det er bare op på hesten igen. | |
ABN | 2012-11-01 04:56 | |
![]() | Så blev tidligere omtalte spil færdigt, altså det afsluttede automatisk !! Spillet blev startet 20. oktober og vi har stadig 22 brikker tilbage og jeg vandt med 81 point. Vi fik begge +0 i rating og modspilleren er nu oppe på 31 afbrudte spil :-(( Hvor sjovt er der lige at spille på den måde ?? | |
Lilli | 2012-11-01 16:18 | |
![]() | Det er ikke spor sjovt;-). -0 er heller ikke nogen straf, der er værd at tale om. Selv om man så kan huske gutten har man jo alligevel ikke mulighed for at undgå ham en anden gang, hvis man vælger en tilfældig modstander!! | |
birnie2 | 2013-02-22 18:06 | |
![]() | Alle ovenstående bemærkninger er jeg sådan set enig i - jeg er ikke totalt rating fixeret men synes ret skal være ret . Havde et spil på tablet hvor modstanders point 289 mod mine 449 poi1nt - modstanders rating 559 og min rating 1296 - 14 brikker tilbage og dett endte med 0 i rating til os begge to da vedkommende bare lod spillet løbe ud. Det er ikke første gang det sker at et spil afbrydes på denne måde. Det er bare lidt øv og ja selvfølgelig må man bare op på hesten igen mht rating. Jeg nyder ordkamp og vil da også gerne se fremgang og det kan jeg jo kun se på min rating.:):):):):):) Når bingoer belønnes så må afbrudte spil også koste. Nu er jeg ikke nogen bingohaj tror jeg har lavet 5 bingoer mens jeg har spillet på tablet. En bingo hjælper trods alt et stykke vej. Den enkelte bingo giver måske 8 point på bogstaverne men + 50 . I scoren. Nå fik lige luft jeg kæmper videre.:):):):):):) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-02-23 01:47 | |
![]() | Birnie, jeg kan godt forstå, du ærgrer dig over at føre så meget, og alligevel intet få ud af det, selvom modstanderen lader spillet dø ud. Men forklaringen ligger i, at din modstander har en noget lavere rating end dig. Du har over dobbelt så meget i rating, og derfor forventes det, at du skal vinde med meget mere end de godt 160 point. Hvis modstander havde spillet færdigt, ville du højst sandsynligt havde fået minus rating og modstander plus rating. Når tiden løber ud på mobil spil, regnes det for en afbrydelse, og her kan man ikke vinde rating, højst få 0. Og fordi du er den "forurettede", vil du ikke få minus rating, men 0. Så egentlig har du tjent på det, ellers havde din rating været under 1296, hvis modstander ikke havde givet op. | |
birnie2 | 2013-02-23 20:08 | |
![]() | Ok tak for forklaring - havde godt en mistanke om det med ratingen men lidt teoretisk at antage man ikke forøger sit forspring yderligere. Men det kunne jo være jeg havde forøget mit forspring sad med en af mine meget sjældne bingoer som jeg jo så brændte inde med.:):):):):):) Det behøves du altså ikke svare på. Som skrevet kæmper jeg videre. Jeg undrede mig bare.. Men nyder stadig at spille. Og turneringerne er sjove. | |