Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 770
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Bedstefar2023-06-15 00:00
Antal indlæg: 1629

Jeg har altid troet at det var ulovligt med “taktisk pas”, så jeg har troligt lagt et enkelt, eller flere, bogstaver i stedet for at passe og har i den forbindelse tit ødelagt muligheden for en bingo.
Men rent “politisk” tilslutter jeg mig 8. marts - fraktionen (Dot)

MrsSweDane2023-06-15 10:48
Antal indlæg: 5950

Sådan en debat her er noget af det, jeg sætter stor pris på ved Ordkamp - tak for jer :-)

Det er altid godt at få andres opfattelser og evt få nuanceret sine holdninger.

Jeg synes stadig at strategiske byt er irriterende - især i begyndelsen af en kamp. Men accepterer gerne efter denne debat, at det er i orden.

I øvrigt kan jeg godt finde på at chatte “øv - det var min plads” eller “stop nu” uden at det er ment som andet end en snik-snak.
Så jeg undskylder hvis nogen har taget det ilde op.

nroc2023-06-15 12:35
Antal indlæg: 5920

Der skal da være plads til at tage p.. på hinanden, MrsSweDane! Det holder jeg også meget af.

biwo2023-06-15 14:16
Antal indlæg: 14843

“Øv….” o.lign opfatter jeg aldrig som surhed - det skal der da være plads til;).

Bedstefar2023-06-15 15:00
Antal indlæg: 1629

Lidt “brok” i ny og næ, holder humøret oppe ;-)

holk612023-06-15 16:55
Antal indlæg: 8332

Jeg er sur….

MrsSweDane2023-06-15 19:49

Nej Holk - du er en gammel, bitter mand *LOL*

holk612023-06-15 19:55
Antal indlæg: 8332

Nååh ja…

Anagram2024-08-03 10:26
Antal indlæg: 7160

Hej!
Jeg åbner lige denne passe-diskussion igen😊
Jeg har lige læst den igennem og kan se, at mange mener, at de det er ok at passe af strategiske årsager.
Jeg oplever også, at nogle passer, fordi de absolut vil lægge en bingo, fred være med det, så må jeg jo bare sørge for, at det ikke kan lade sig gøre.
MEN det som jeg lige har været ude for, var at en spiller passede SELVOM han godt kunne lægge sin bingo, men simpelthen for ventede, så jeg kun tage de sidste brikker. Derefter kunne han lægge sin bingo, som en slutbingo og vinde spillet.
Jeg følte mig virkelig dum og naiv, for jeg kunne jo også bare have passet, men jeg har altid haft det som mrs swedane, at man lægger, når man kan.
Jeg ved godt, at man(d) synes, at det er et strategispil, hvor det bare gælder om at vinde, så mange vil nok være uenige i min forargelse, men jeg vil bare opfordre andre naive som mig selv til at svare pas med pas :-)

Anagram2024-08-03 10:32

Beklager tryk-fejl :-)

masterfranz2024-08-03 12:39
Antal indlæg: 69

Verden er ond

Søren S2024-08-03 12:46
Antal indlæg: 1381

Og den spiller, du omtaler, er jo så mig.

Vi har diskuteret det i spillets chat. Personligt synes jeg slet ikke der var noget i vejen med mit træk. Jeg kan godt se, at det kan virke lidt lusket, og jeg har forståelse for, at nogen synes det er unfair.

Min egen holdning er, at det er en del af spillet, ligesom når man i sport laver en finte for at narre modstanderen.

FreddyB2024-08-03 12:59
Antal indlæg: 354

Det lyder i mine ører som en genistreg, Søren. Jeg er generelt stor fan af at man må udnytte alle de taktiske fordele, der nu engang er. Om det så er selvoplæg, byt, pas eller andet :-)

En anden historie i samme boldgade: Jeg spiller en masse Scrabble med Dansk Scrabbleforening, hvor man jo også kan udfordre ord og “bluffe” ved at lægge ord, man ikke med sikkerhed ved er der - eller endda ved IKKE er godkendte - i håb om, modstanderen ikke udfordrer. Til DM sidste år lagde mange gange dansk mester, Ola (“klartekst” herinde), TRIBAL mod mig, velvidende at det var en “phony”. Jeg lod den gå, og da jeg senere forlængede den til TRIBALE, udfordrede han prompte. Jeg synes kun, det var en fed taktisk manøvre, som også virkelig krævede noget mod, fordi jeg jo selv kunne have udfordret til at starte med. Lusket, men på den fede måde ;-)

Anagram2024-08-03 14:28

Ja, hvis det kun gælder om at vinde, er det vel en genistreg, sådan har jeg bare ikke opfattet spilmentaliteten herinde før, men at man samarbejdede om at spillet kørte, og at det så var den med flest point, som vandt, og ikke den som var bedst til at narre den anden til at tro noget.
Spillet er jo programmeret til at stoppe, hvis der bliver passet tre gange, så det må jo være meningen at begge ikke kan spille på den måde.
Det er bare nyt for mig, at det for nogen er sådan et narrespil, men det er jo så også derfor, at jeg nu opfordrer alle til at svare på pas med pas.

UffeBNielsen2024-08-03 14:46
Antal indlæg: 9478

Jeg er lidt ond over at denne debat dukker op igen. Reglerne ( i et computerspil som det egentlig er) siger man må passe og bytte. Ja så må man passe og bytte. ( jeg er blevet skældt ud over at jeg byttede…..) i fodbold prøver man at lave uskrevne regler ved skadede spillere, og det går også aht.

Anagram2024-08-03 15:18

Uffe, reglerne siger jo indirekte, at man ikke må passe strategisk, idet det er indrettet sådan, at spillet slutter, hvis begge/alle spiller sådan.
Og så forstår jeg ikke, hvad du mener med at du er ond (?) over diskussionen!
Det er jo ikke en gentagelse, men en forlængelse af diskussionen, idet der tidligere kun blev diskuteret pas ifm at man IKKE kunne lægge sin bingo. Her kunne han netop godt lægge sin bingo.
Jeg mener, det er en reel diskussion, og vær lige bare lidt respektfuld over for at andre vil diskutere noget, som du ikke selv finder relevant. Så lad dog vær med deltage.

biwo2024-08-03 15:39
Antal indlæg: 14843

Anagram: 100% opbakning til dine synspunkter!

MrsSweDane2024-08-03 15:55

I turneringer på det være op til turneringslederne at sætte nogle regler for graden af strategisk spil.

Men mon ikke alle vil blive irriterede over strategiske pas i yderste konsekvens? Jeg lægger en fed åbne-Bingo og måske en bingo mere. Modparten lægger 15 point, hvorefter jeg passer indtil jeg er indhentet? ;-)

Anagram2024-08-03 17:30

Tak Biwo, rart at høre, at jeg ikke er alene :-)
Mrs swedane, det var i ligaen.
Jeg tror, det er svært og upopulært at lave regler, men jeg blev bare helt ked af det på spillets vegne, at det blev mere et strategispil end ordspil.
Der er en (mand) tidligere i tråden, som skriver, at det jo gælder om at vinde. For mig gælder det om, at den person som scorer flest point i ordspillet vinder, og selvfølgelig må det gerne være mig :-)
Min baggrund for at genåbne diskussionen var bare at gøre opmærksom på dette motiv for at passe, sådan at man kan give igen ved selv at passe.

FreddyB2024-08-03 18:27
Antal indlæg: 354

I mine øjne er ordspillet også et strategispil, og det kan ikke skilles ad. Det handler jo ikke om at skrive det længste, flotteste ord, men om alt i alt at samle flere point ind end sin modstander.

Jeg synes, det er rimelig let at “modarbejde” det strategiske pas ved at passe tilbage eller ikke lave åbninger. Og hvis min modstander passer hele spillet igennem, så skal de være så velkomne - let sejr til mig! Det har jeg nu aldrig prøvet, og de få gange folk har haft en ulæggelig bingo på hånden mod mig og lavet strategisk pas, har det kun været til min fordel.

Men der er selvfølgelig helt fair, at alle har sin egen holdning :-)

Viser side 1 2 3
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?