Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
danishhottie | 2014-01-03 17:40 | |
![]() | Horsens. .. undre mig over noget... En liste med ord, må ikke bruges under kamp... Men en liste over hvad der er gået af bogstaver må godt bruges under kamp... Hvordan kan det Være ?? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2014-01-03 19:04 | |
![]() | hottie, der er altid de samme antal brikker/bogstaver i et spil, og hvor du blot skal tælle dig frem til dem, med eller uden papir (tager selvfølgelig længere tid uden papir og blyant, men resultatet vil være det samme). Det er jo noget andet med ord, der findes jo tusindvis af kombinationer af de 7 bogstaver, du har på hånden, og da det er et spil på dit ordforråd/formåen, så går det selvfølgelig ikke, at man har lister/må slå ord op, som man ikke kender eller ville være kommet i tanke om. Det er forskellen. | |
danishhottie | 2014-01-03 19:35 | |
![]() | Ok tak for hurtigt svar ; 0) | |
Kvoller | 2014-01-03 20:22 | |
![]() | Er der ikke 6 s'er og 7 a'er, og ikke 5 s'er og 8 a'er ? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2014-01-03 21:13 | |
![]() | Kvoller, rebeccas indlæg var før, vi lavede fordelingen om. Her er den rigtige bogstavsfordeling: 7 st A 4 st B 2 st C 5 st D 9 st E 3 st F 3 st G 2 st H 4 st I 2 st J 4 st K 5 st L 3 st M 6 st N 5 st O 2 st P 6 st R 6 st S 6 st T 3 st U 3 st V 1 st X 2 st Y 1 st Z 2 st Æ 2 st Ø 2 st Å 2 st Blank | |
Kvoller | 2014-01-03 21:17 | |
![]() | Tak så havde jeg den rigtige bogstavsfordeling :)) måske var det Uffe, der bragte den på et tidspunkt. | |
Flaban | 2014-01-05 00:28 | |
![]() | Jeg synes godt det kan betale sig, særligt i spil hvor man ligger tæt i slutspillet. Når man til sidst ved hvilke brikker modstanderen sidder med, kan man fx lave åbninger man kun selv kan bruge eller blokere for modstanderens muligheder. En fordel ved løbende at have et overblik over hvad der er tilbage i posen er, at man kan vurdere om der er basis for en bingo eller ej, og spille ud fra den vurdering. | |
HØT | 2014-01-05 07:13 | |
![]() | Var det en ide at have den korrekte bogstavliste under " spilleregler " - så var den til at finde. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2014-01-06 10:16 | |
![]() | Jo, HØT, har skrevet til programmøren. Bogstavsfordelingen findes under "populære spørgsmål" på ordkamp.dk | |
HØT | 2014-01-07 18:47 | |
![]() | Det var hurtig fixet. Dejligt at bogstavfordelingen står under spilleregler. Så kan hurtig tjekke. :-) | |
HØT | 2014-01-07 18:48 | |
![]() | Kan man - selvfølgelig. :-0 | |
carmet | 2014-01-10 19:16 | |
![]() | Det giver en klar fordel at holde øje med bogstavforbruget undervejs. I selve spillet er det zxc jeg holder øje med. Og blank og s er også vigtige brikker, der kan lægges på mange ord. Men egentlig bogstavtælling giver først mening når der er op til 10 brikker tilbage (udover dem du selv og din modstander har). Hvis spillet er meget lige til sidst og er vigtig (liga/turnering/sej yndlingsmodstander) tæller jeg nogen gange samtlige brikker, så jeg får overblik over modspillerens muligheder for at lægge ord, og hvilke bogstaver jeg selv kan være heldig at trække. Det kan have afgørende betydning for hvad man lægger til sidst, f.eks. et ord der giver modstanderen mulighed for en tw. Så jo, det giver en meget stor fordel i slutspillet at tælle bogstaverne. Om man synes det er sjovt og vigtigt er en anden diskussion!. Hilsen fra den nuværende ligamester, desværre på lånt tid! | |