Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 760
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Anagram2024-08-03 18:36
Antal indlæg: 7160

Gentager: det drejede sig om en læggelig bingo!
Det andet er allerede bleget diskuteret…

Newtown2024-08-03 18:45
Antal indlæg: 193

Anagram: Jeg er ganske enig med dig; for mig handler spillet im at hygge med bogstaver. Jeg har været i Ordkamp i mere end 12 år, og holder af netop denne platform, fordi bogstaver og ord forekommer at være det essentielle.

Nørholm2024-08-03 18:50
Antal indlæg: 6497

Jeg vil godt sammenligne med skak, som jeg har spillet både på klubbasis og på internettet det meste af mit liv. Af og til kommer jeg ud for en spiller, som spiller videre med flere officerer i underskud i stedet for at opgive. Det irriterer mig, men så længe spillets regler bliver fulgt, så kan jeg stoppe min egen irritation et vist sted hen … ;-)

mrScania2024-08-03 19:02
Antal indlæg: 1636

Det skal være sjovt at spille OK! Jeg vil mene at det er derfor vi gør det...eller...?
Spillet skal også drives fremad. Der skal lægges ord. Men hvis det kun den ene spiller som gør det... Der er ikke meget sjovt i sådan en kamp.
Lige nu er det fjerde gang i træk at min modspiller passer. Hvor sjov er den kamp??
Jeg kan jo også bare passe eller bytte... Men hvor er det sjove?

Newtown2024-08-03 19:08
Antal indlæg: 193

MrScania: nemlig, det skal være sjovt!

Søren S2024-08-03 19:39
Antal indlæg: 1381

Nu ved jeg snart ikke hvad jeg synes.

Der kommer mange gode pointer frem her, og jeg har stor sympati for Anagram med fleres holdning.

Jeg tror nu alligevel at jeg vil holde fast i, at jeg synes det er ok helt generelt at melde pas, selv om man har mulighed for at lægge brikker. Jeg synes dybest set ikke det er unfair, men blot en naturlig konsekvens af spillets regler.

Jeg anerkender dog, at det jo selvfølgelig opleves unfair for andre, der spiller efter en uskreven regel, om at den slags ikke er tilladt eller i hvert fald ikke velset.

FreddyB2024-08-03 21:09
Antal indlæg: 354

For mig er det sjove netop konkurrencen og strategien. Hvis man pludselig skal spille efter andres “regler”, så mindskes sjovheden i min bog. Spillet kan fint tvinges fremad ved bare at passe tilbage igen eller selv bruge resten af brikkerne.

Hvis man ikke gider passe, kan man trods alt bare lade være, men jeg prøver da heller ikke at bestemme hvornår min modstander lægger bingoer, bytter brikker, spiller lukket eller fx passer turen tilbage. Det er op til dem, og så spiller jeg, som jeg synes. (Og jeg har stadig aldrig befundet mig i en situation, hvor jeg selv foretrak at passe med andre muligheder åbne. Måske har jeg i desperation over en indebrændt bingo på hånden gjort der en gang eller to, men aldrig fordi jeg reelt troede, der var bedst).

Ja, sorry, nu har jeg vist også udpenslet min holdning rigeligt. Kan se der også er mange på den anden side af sagen, og hvis der kom en tydelig, skreven regel i fx ligaen om ingen taktisk pasning, så ville jeg selvfølgelig altid efterleve den :-)

torbenrj2024-08-04 09:59
Antal indlæg: 4195

Pas hvis du vil passe… i 95 % af tilfældene er det til fordel for modstanderen, så lad dog dem passe der vil det…
Pas midt i spillet?? Så jubler jeg - jo ikke så dum at jeg ikke kan regne ud hvorfor, og laver naturligvis ikke muligheder til fjenden.
“fjenden” - ja naturligvis - det drejer sig om at vinde med de strategiske muligheder man nu engang har - så er det sjovt… men naturligvis gi’r man hånd og skulderklap bagefter.
INGEN uskrevne og underforståede høflighedsregler tak…

masterfranz2024-08-04 10:29
Antal indlæg: 69

Nu bliver jeg bange

Viser side 1 2 3
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?