Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
steennielsen | 2013-07-03 11:42 | |
![]() | Jeg prøvede bytur og byrum, men nej | |
steennielsen | 2013-07-03 14:30 | |
![]() | Til @horsens: Jeg forstår godt at du er sikker på at BORDEAUXVÆDSKENS ikke går, der er jo ikke plads på pladen...... :-) Men synes du ellers ikke det er et godt ord jeg fandt til min leg :-) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-03 14:38 | |
![]() | BYTUR OG BYRUM er først kommet til i 2012, så derfor virker de ikke i spillet. Hvilken leg tænker du på??? | |
labas02 | 2013-07-04 23:38 | |
![]() | Hej! Jeg ville skrive ordet "benovet" i et spil idag, og det blev ikke godtaget - det forstår jeg ikke, da jeg sidenhen gik på dansk sprognævns ordbog, og her var det anført, hmmm? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-05 01:00 | |
![]() | Hej labas, der må have været noget andet, der ikke passede sammen, for jeg testede det, og ordet blev godkendt. | |
labas02 | 2013-07-05 10:59 | |
![]() | Hej Horsens! Det var det første ord på brædtet, så forstår stadig ikke, og jeg spurgte min medspiller Blondinen om hun troede at det kunne staves på anden vis, så øv :-) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-05 14:30 | |
![]() | Hej labas, næste gang må du huske at kopiere linjen, hvor der står om ordet er godkendt eller ej. Tit stirrer man sig blind på noget, måske har man byttet rundt på et par brikker, men ens øjne vil kun se det, de har lyst til. Husker du dette indlæg: "Så vidt jeg har forstået godkendes passivform i nutid - men ordet peppes blev ikke godkendt idag: » Ikke korrekt ord: PEBBES. Ifølge RO: peppe vb., -ede; peppe op. Peppes må således være passivform i nutid og burde godkendes" | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-07-05 17:16 | |
![]() | Hvad hedder mon at pierce i bydeform? | |
labas02 | 2013-07-05 18:05 | |
![]() | Hej Horsens! Ja, det må jeg huske en anden gang - man syntes jo man har ret :-) Tak - Christina | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-06 13:53 | |
![]() | Det må vel hedde PIERC. Indrømmet det ser vildt mærkeligt ud, lige som GUID. Først tænkte jeg, hvad pokker er det for et ord, men sætter man E bagpå, giver det jo pludselig mening. | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-07-06 14:13 | |
![]() | Ja, PIERC troede jeg også, men det bliver desværre ikke godkendt og jeg tænker, det nok er en fejl - kunne ellers lægges over en 9-dobling, så det var lidt øv ;) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-06 14:32 | |
![]() | Hvad siger andre sprogkyndige? Hedder det PIERC i bydeform? | |
Babelbygger | 2013-07-06 18:12 | |
![]() | Nope, der er en del tilfælde, hvor oprindeligt engelske ord beholder E'et i imperativ. Så den korrekte form er PIERCE. Der er nogle fejl i Ordkamp og Wordfeud på basis af dette, f.eks. DOP, som vist accepteres i WF og måske også OK. Og "SHIN" som jeg selv har overrasket mine modstandere med i OK, men det er jo forkert ift. dansk retskrivning. Så der burde i princippet ryddes ud i disse fejl i OK. Vi kan jo starte med at tjekke dem, der nævnes i artiklen her: sproget.dk/raad-og-r...-i mperativ - se under punkt 3, ord fra engelsk | |
Babelbygger | 2013-07-06 18:16 | |
![]() | GUID er dog korrekt (det skal jo ikke være for let). Se forklaring her: tjeksproget.dk/node/829 | |
rebecca1963 - Ikke længere medlem | 2013-07-07 16:13 | |
![]() | Tak for de gode input, Babel. Havde godt læst det første link, da jeg startede på OK, men lige det omkring pierce var havnet i glemmebogen ;) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-07 18:30 | |
![]() | Tak for linket og oplysningen, men jeg er ikke sikker på, jeg forstår reglen omkring diftong. Måske man kunne lokke en liste ud af DSN... | |
Babelbygger | 2013-07-07 18:41 | |
![]() | Jeg forstår det sådan, at hvis det staves med én vokal, men at der er to vokallyde, så skal man beholde E'et. Kunne være godt med en liste. DSN arbejder i slow-motion. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-08 14:42 | |
![]() | Det blev jeg ikke meget klogere på! Hvad med ordet CROS som er bydeformen af at crosse. Er det mon rigtigt? | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-08 23:02 | |
![]() | Hej alle. Så har jeg været hele tråden igen, og her er så listen over alle de ord, der skal fjernes: CRUXS DDTS DYNNE DYNNES EPS FIET FIETS FIER FIERS FIERNE FIERNES PHIET PHIETS PHIER PHIERS PHIERNE PHIERNES IOTA IOTAS NYER NYERS SPEXS STYKNE UNDS Kommer I tanke om flere, så endelig skriv dem her, så vi kan få dem fjernet. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2013-07-08 23:03 | |
![]() | Og her er så listen over alle de ord, der skal tilføjes: BARSKT BESKT BIDSKT BONDSKT BRYSKT BØRNEFJENDSKT DAGFRISKT DORSKT DRILSKT DUGFRISKT FALSKT FERSKT FJENDSKT FLYVSKT FRISKT GLUBSKT GRISKT HADSKT HARSKT HJAMSKT HUNDSKT HÅNSKT KARSKT KNIBSKT KYSKT LUMSKT LØBSKT MORGENFRISKT NIDSKT PENGEGRISKT PIVFALSKT POSTFRISKT RASKT SKÆLMSKT SLESKT SPOTSKT SPRINGSKT SPRÆLSKT SPYDSKT SVINSKT SYNSKT TROLDSKT TRÆSKT UHUMSKT VALSKT VOLDSKT VRINSKT ÅNDSFRISKT FADT FYRST KVADS LÆNGSTE OPTØJERS PANTEN PANTENS PENGENE PENGENES VEDLÆG VOLDT VORE YNGSTE ÆLDSTE | |