Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 837
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Finn482013-08-20 23:00
Antal indlæg: 9

Spilafbrydelse?
Om få dage tager jeg på ferie(!) i 14 dage og uden mulighed for at færdiggøre evt. igangværende spil. Jeg har p.t. et spil kørende, hvor modspilleren, som er 12 år og med en rating på under 400, kun spiller 1-2 træk hver anden eller tredje dag. Vi er ikke halvvejs og jeg fører med ca. 200 point. Hvordan undgår jeg at tabe dette spil, og dermed miste en pokkers masse ratingpoint?? Hvad er definitionen på et afbrudt spil? Hvor mange timer skal der gå (72?), inden næste træk, hvis man skal undgå et nederlag? Hvorfor er disse "forhold" ikke omtalt og præciseret i spilleregler? Det kan jeg ikke se, de er!

anno1953 - Ikke længere medlem2013-08-20 23:22
Antal indlæg: 264

Shit happens.....tudekiks fås i mange lande :))

horsens - Spil admin/Forum admin2013-08-21 00:08
Antal indlæg: 9756

Hej Finn. Hvis det er din tur og du ikke har reageret i 72 timer, vil spillet blive afbrudt, og du har tabt. Hvis du er foran på point, vil du ikke miste ratingpoint, men er du bagud mod en lavere rangerende, vil det komme til at gøre ondt, men pyt, dem vinder du hurtigt tilbage igen efter ferien :)
Jeg skal se, om vi kan få disse forhold flettet ind i reglerne.
God ferie!

Finn482013-08-21 10:42

anno1953:
Det var ikke noget pæn kommentar på et relativ seriøst spørgsmål! Jeg synes, at det er et problem, at visse spillere trækker et igangværende spil i urimelig grad i langdrag. Det har du så en anden mening om, men udtryk dig venligst på en lidt mindre nedladende måde!

Finn482013-08-21 10:51

Admin:
Tak for hurtigt svar, men hvornår er et spil afbrudt? I henhold til dit svar er et spil tabt, hvis man ikke reagerer inden 72 timer, og figurerer vel efterfølgende på tabskontoen, selvom man er foran på point eller hvad?

horsens - Spil admin/Forum admin2013-08-21 10:52

Finn, det er træls at støde på spillere, der ikke trækker så tit. Men når der er sat 72 timer af til hvert træk, ja, så er de i deres fulde ret til at trække spillet i langdrag. Du kan vælge at invitere de spillere, du ved, er hurtig på aftrækkeren, så er du ude over det problem.

Kig evt. under turneringstråden og inviter nogle af spillerne. Turneringsspillere er generelt meget seriøse og ivrige, da de jo skal have mange kampe afviklet på 72 timer.

horsens - Spil admin/Forum admin2013-08-21 10:56

Et spil er afbrudt, når det ikke er spillet til ende, dvs. hvis du opgiver eller ikke trækker inden for tidsgrænsen. Spillet vil figurere under afbrudte spil (ikke under tabskontoen), men du dømmes som taber, også selvom du er foran på point mht. ratingberegningen.

Finn482013-08-21 11:03

Admin:
Tak for dine fyldestgørende svar. Jeg var lidt for hurtigt med det sidste spørgsmål. Ved nærlæsning af dit første svar, kan jeg godt se, at du faktisk gav svaret vedr. afbrudte spil, beklager.

2tuf2013-08-21 21:44
Antal indlæg: 1224

Hej Finn48. Jeg er en af dem som er "urimeligt længe" om at trække. I perioder når jeg kun et eller to træk pr spil indenfor et døgn. Det passer til min hverdag. Jeg beskæftiger mig med andet end ordkamp. Hvis du render ind i en som mig, så kan løsningen for dig vel være at starte et ekstra spil op? Der er jo ikke max på antal samtidige spil.
Selv om jeg sjældent trækker den 72 timer, synes jeg det er ok at man kan tage på mobilspil fri-weekend uden blive dømt som taber af den grund.

Finn482013-08-23 12:05

Hej 2tuf!
Jeg er bevidst om, at meningerne er delte om dette emne. Der kan argumenteres for både ekstremt korte og ekstremt lange spil, og så er der de spil midt imellem. Dine begrundelser er eksempelvis ok. Den rette balance er dog svær at finde. Det ideelle var måske flere kategorier med forskellige tidsfrister. Det er sikkert urealistisk af mange grunde, f.eks. fordi Ordkamp ikke længere udvikles? Det sidste er muligvis ikke rigtigt, men det indtryk fik jeg af et svar i en anden tråd.

horsens - Spil admin/Forum admin2013-08-23 19:50

Inge j, jeg har slettet dit indlæg, da det ikke er ok at stille andre spillere i dårligt lys ved navns nævnelse.

Inge j2013-08-23 20:11
Antal indlæg: 11

Ok ... Men det er heller ikke smart at vedkommende bare sætter spil i gang for egen sjov skyld ... Og en del af indlægget kunne vel være bibeholdt

horsens - Spil admin/Forum admin2013-08-23 20:45

Du må se lyst på det, at du ikke mister rating eller andet, når en spiller afbryder.
Jeg kan desværre ikke bare slette noget af et indlæg. Det er enten eller.

Himmelpinden2013-08-23 21:44
Antal indlæg: 6286

Jeg kan godt forstå man bliver lidt irriteret hvis man f.eks skal ud at rejse og man ikke kan få spillet færdig og man selv kommer til at stå som den der afbryder fordi man ikke har net.

Men ellers forstår jeg det simpelthen ikke. Jeg var fornylig i gruppe med en der lukkede sin konto og jeg førte. Vedkommende trækker ikke i 72 timer og jeg vinder 109 rating point. Det skal jeg godt nok spille mange spil for at hente normalt.

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?