Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
mutti 99 | 2013-10-26 14:59 | |
![]() | Forlade et spil / give op Jeg har lige været i et spil hvor min modstander gav op et stykke inde i spillet. På det tidspunkt førte jeg men slutresultatet var at ingen af os tabte eller vandt ratings og det undrer mig da de gange jeg er røget ud af et spil pga. dårlig internetforbindelse har tabt omkring 75 ratings. Hvordan hænger det sammen ? Det burde da også koste ratings hvis man give op og ikke kun hvis man er så uheldig at ens forbindelse ryger ! | |
Himmelpinden | 2013-10-26 17:18 | |
![]() | Hej mutti 99 Som du garanteret ved så er rating beregningen lidt kompliceret. Det koster som sådan ikke noget at give op eller miste forbindelsen. Du havde en rating på 1809 din modstander på 1521 og det ender med en sejr på 10 point til dig, ikke nok til plus, havde i spillet kampen til ende og du havde vundet med 10 point havde du givetvis tabt rating så man kan vel sige du har vundet noget:-) Havde du mistet forbindelsen og derved tabt havde du mistet rating, ikke fodi du afbrød men fordi du så ville have tabt til en lavere ratet spiller. | |
bzn | 2013-10-26 17:37 | |
![]() | Har engang opgivet et spil, inden der var lagt bogstaver fordi der var inviteret på forkert plade, i en turnering og mistede 101 i rating. Så jeg forstår ikke dit svar til Mutti, Himmelpind | |
Himmelpinden | 2013-10-26 19:10 | |
![]() | Bzn der sker det at giver man op inden spillet starter får man sine egne bogstaver i minus og modstanderen får dem i plus. Så bliver stillingen måske plus 14 til modstanderen og minus 14 til dig og der har jeg også oplevet det samme som dig. Det er som om der sker noget med ratingen når den ene har minus selvom sejren ikke er særlig stor. Jeg vil fastholde mit svar til mutti99, men er enig med dig i at det koster kassen at ende i minus. Måske der kan komme et klogt hoved forbi og fortælle om jeg er helt ved siden af eller ej. | |
mutti 99 | 2013-10-26 21:38 | |
![]() | Tak for forklaring Himmelpinden, jeg synes dog stadigvæk at det er mærkeligt at man bare kan hoppe ud af et spil uden at det koster en ratings. | |
Himmelpinden | 2013-10-26 22:33 | |
![]() | mutti99 vi er sådan set ikke uenige :-) Men ser ud til jeg har ret, fandt dette her under rating: "At afbryde en kamp Hvis du afbryder en kamp, udregnes ratingen som normalt - men resulterer det i en ratingforbedring, bliver denne nulstillet for dig. Hvis du derfor afbryder en kamp, kan du ikke forbedre din rating. Hvis din modstander afbryder spillet, sker det tilsvarende - hvis du i beregningen får formindsket din rating, nulstilles denne ændring. Når en modstander derfor afbryder en kamp, kan du ikke miste rating." | |
Himmelpinden | 2013-10-26 22:39 | |
![]() | Bzn, det er ikke nem læsestof med mine (manglende) matematiske evner, men noget sker der når den ene ender med minus. Fandt dette under rating: "Tre udfald Ratingberegningen ser forskellig ud alt efter hvilket af følgende 3 udfald der indtræffer: * 1: Begge spillere har positive slutpoints. * 2: Du har positiv og modspilleren negative slutpoints. * 3: Du har negative slutpoints." Så er der nogle formler du kan kigge på hvis du har lyst:-) | |
bzn | 2013-10-26 23:01 | |
![]() | Tak for dit gode detektivarbejde Himmelpind ;-) | |
Roed | 2013-10-27 09:48 | |
![]() | Jeg var en dag så fortravlet at jeg glemte at regne ud hvor meget tid der var tilbage i 2 kampe - pludselig smækkede fælden -av! En forbedering ville være at spillet talte ned til en afbrydelse istedet for op. Jeg havde desværre ikke helt styr over den totale spilletid og troede at der kom røde blinkende lamper først. | |