Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
SkvatKrog | 2013-12-14 22:50 | |
![]() | Et mærkeligt spil... Jeg har lige afsluttet et højst mærkværdigt spil mod vores dygtige MortenBrandt. Vi mødtes i 8.-dels-finalen i tilfældig23, og jeg fik lov at starte. Brættet var risikabelt at starte på, så jeg valgte at starte med at bytte to brikker og håbe på en bingo. Det lykkedes for mig, og jeg kunne glæde mig til en åbning fra Morten og så svare igen med en minimum sekdobbelt bingo. Men Morten havde gode brikker, og ønskede heller ikke at starte, så han meldte pas. Jeg ville ikke ødelægge min bingo, så jeg meldet også pas. Nu kunne Morten vælge at bytte, lægge et højst risikabelt oplæg til mig, eller melde sidste og afgørende pas, før nogen af os havde lagt en eneste brik. Efter lidt skriverier valgte Morten at tage chancen og melde pas, og således sluttede vores spil. Heldet var med mig, og jeg vandt med et sølle point: -10 mod -11. Dette ene point udløste en rating til mig på +142, mens Mortens regning lød på -168. Stakkels Morten... | |
lsw | 2013-12-15 00:03 | |
![]() | Det er den slags spil jeg ikke forstår nogen gider at spille. Men jeg spiller også mere for sjov og hygge i stedet for kun at tænke taktisk. | |
Frk Schmidt | 2013-12-15 01:53 | |
![]() | Siger det igen : "Tilfældigt er for meget hasardspil for mig" Men forstår nu hvorfor Mortfn imellem to spil i dag mistede over 160 i rating, og kommentaren da jeg spurgte hvordan det var gået for sig "Røv og Nøgler" I virkeligheden meget rammende !! | |
Lilli | 2013-12-15 10:01 | |
![]() | Et er at spille taktisk, men helt at passe et spil i stykker, fordi man ikke vil give modstanderen en chance, er for mig helt uforståeligt! Men ok de var så to om at dele straffen | |
Himmelpinden | 2013-12-15 10:15 | |
![]() | Super spændende at høre om sådan et spil og taktik er en stor del af ordkamp. Jeg kunne sagtens have fundet på det samme:-) Men har da ondt af Morten. | |
biwo | 2013-12-15 11:17 | |
![]() | Den der helt ude i hampen taktik er en af grundene til, at jeg ikke gider tilfældig mere. Har ikke ondt af nogen, er vel selvforskyldt;-) | |
hal9000 | 2013-12-15 11:45 | |
![]() | SkvatKrog og MortenBrandt er vist nogle værre adrenalin junkier ;)) tak for den nervepirrende historie om kampen på et bræt, der tit er mere underholdende end den klassiske variant.. | |
2tuf | 2013-12-15 12:25 | |
![]() | Denne Extreme taktiske skyttegravs afgørelse sætter sindene i Kog.. Jeg tænker de 3 vigtigste parametre i et ordkamp spil er: Sprog-og-ordforrådsforstå else, Held og Taktik. Jeg synes ofte at hvis man mangler den ene dimension, kan de andre parametre kompensere. Spillet her er så et eksempel hvor det så er den ene Taktiske dimension som var den afgørende faktor. Tak for at dele det med os - jeg vil meget gerne se spillepladen og jeres bogstaver, netop for at få den fulde forståelse for jeres valg.. | |
holk61 | 2013-12-15 16:48 | |
![]() | Minder om Tyskland -Østrig det blot skulle spille uafgjort ved VM, og begge gik videre. Gaaaab! Hvor kedeligt. Men godt med en god historie:-) | |
Mortenbrandt | 2013-12-15 17:14 | |
![]() | Hæ hæ:) mange tak for den fine gengivelse af forløbet Skvatkrog, mange tak for de spydige bemærkninger om taktisk fedtspil og selvfølgelig tak for den lille dosis medfølelse, Himmelpind! Synes lige jeg er nødt til at skyde et par bemærkninger ind. DET VAR HELT VILDT SJOVT:) En ting er, at man passer sig igennem et spil, det har jeg ikke prøvet før og kommer aldrig til igen, men at sidde og skulle regne ud, om de brikker jeg havde på hånden (11 point) i alt var få nok til at slå Skvatkrog, som altså kun havde 10 point...det var sgu spænding på højt plan...en helt uventet udvikling i et spil. Et negativt pointspil! Så fedtspil var der ikke tale om, det kan man jo se på mit store pointtab! Lidt taktik jo, men den tilfældige plade indbyder ofte til det. Hvis man kommer bagud med 300-400 er man jo lost. Det var altså alt andet end kedeligt...og nej vi gik ikke begge to videre, desværre, holk!...kunne også have undværet pointtabet...men sjovt det var det:) hej hej | |