Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 062
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
farso52010-01-10 14:37
Antal indlæg: 21

usexet?- nej, ikke i ordjagt
Man må gang på gang undres over hvilke ord der ikke findes i ordjagt..., men af og til kan man også glædes... :-)
 
condor2010-01-10 15:09
Antal indlæg: 31

Ja - ja - bisex er heller ikke med på listen - kan jeg nævne. Men jeg tror at det er fordi, ordet først godkendes, når der står bisexuel.
 
SteenKR - Spil admin2010-01-10 16:06
Antal indlæg: 976

Nej, der er egentlig ikke grund til at undre sig! Ordjagt har ordlisten fra Retskrivningsordbogen fra 2001. Ord, der er med der, er i princippet godkendte i alle former undtagen passiv datid. (cykledes, lagdes osv.)

Der ér ord og former, der ikke er med på ordlisten, men det hænger formentlig sammen med, at de kan minde om en forkert bøjning af et andet godkendt ord. Nogle gange er programmernes veje jo uransagelige.

Men det er altså Dansk Sprognævn, der har bestemt, hvilke ord, der er med på Ordjagts ordliste. Du kan altid tjekke på www.retskrivningsordbogen .dk.

Og skulle du finde en fejl i forhold til RO, må du meget gerne lave et indlæg i forummet. Så er jeg sikker på, at en af bosserne opdaterer ordlisten hurtigt. Men de kan altså ikke gøre det uden brugernes deltagelse, fordi det jo er os, der oplever fejlene.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?