Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
Babelbygger | 2014-09-08 19:56 | |
![]() | DM i scrabble 2014 Hej ordkæmpere, Vi er ved at planlægge DM i scrabble 2014, og i den forbindelse vil jeg høre de af jer, der var med sidste år, om I har noget feedback, vi skal tage højde for. Er der noget, som skal være anderledes, eller er I tilfredse med det, som det var? Datoen på arrangementet kommer så snart vi har mulighed for det. | |
steennielsen | 2014-09-08 21:59 | |
![]() | Jeg kan ikke forestille mig noget anderledes, jeg synes, at det var et fint arrangement. :-) | |
klartekst | 2014-09-08 22:25 | |
![]() | Bortset fra et andet finaleresultat har jeg heller ingen ændringsønskwr :-) | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2014-09-08 22:33 | |
![]() | Haha klartekst :) Der var problemer med støj, når folk blev færdige med deres spil. Så blev der snakket højlydt ved bordene, hvilket var meget generende for dem, der endnu ikke var færdige. | |
2tuf | 2014-09-09 00:25 | |
![]() | Jeg var derinde som tilskuer. Men der sker jo ikke saa meget mens spillene er igang. Jeg besluttede mig derfor under 2. runde til at gaa en tur, indtil finalen skulle igang. Den var jo annonceret til at blive vist på storskærm. Men da jeg vendte tilbage (vistnok omkring kl 16), saa fik jeg ikke lov til at komme ind igen. Så jeg foreslår enten der gives adgang "efter lukketid", eller at det meldes ud hvornår seneste indgangs tid er for tilskere. | |
Signatur - Ikke længere medlem | 2014-09-09 09:05 | |
![]() | Rigtig fint arrangement, men synes måske at Schweizer-formatet ikke er helt optimalt. Ikke alene skal man vinde alle sine kampe, man skal også vinde dem stort - for at gå videre. Men alt andet er sikkert for tidskrævende...? | |
Babelbygger | 2014-09-09 13:06 | |
![]() | Tak for jeres input so far. Signatur, jeg har tidligere argumenteret for 5 runder og en finale i stedet for 4 runder, hvilket giver mulighed for at man kan komme tilbage efter en tabt kamp og alligevel nå finalen og vinde mesterskabet. Sidste år faldt det på nogle praktiske udfordringer ift. den tid, vi har til rådighed. Men det ville give en mere fair vinder :) så jeg vil prøve at tage den op igen. Det mest fair ville jo være at spille over 2-3 dage ligesom i Sverige, men så kobler vi helt sikkert for mange af :) | |
Signatur - Ikke længere medlem | 2014-09-09 15:40 | |
![]() | Ja inklusive undertegnede ... Og måske resten af familien, som jo fylder en betragtelig del på deltagerlisten :-) | |
klartekst | 2014-09-09 17:21 | |
![]() | Btw: enig i, at fem runder vil være bedre | |
Babelbygger | 2014-09-11 00:25 | |
![]() | Ok, vi har haft et møde, og det virker ikke som om, jeg kan skaffe opbakning til fem runder. Så det ender nok på fire runder ligesom sidste år. Ang datoen bliver det en lørdag i november. Den eksakte dato følger snart. Jeg er ikke sikker på, at så mange fra foreningen læser med her, så hvis I har noget input til turneringen og gerne vil have indflydelse på beslutningerne, er i velkomne til også at sende det på scrabbleforening@gmail.co m. | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2014-09-13 10:30 | |
![]() | Ved ikke om det her er imod reglerne. Men jeg kan sagtens hovedregning, men hvis jeg er i en presset situation, så er min fejlprocent i forhold til hovedregning en del større. Så faktisk var det udregningen af point efter hvert træk, der stressede mig mest, da jeg hele tiden skulle dobbeltjekket mine udregninger. Er det muligt at man kan have en lommeregner ved bordet eller tæller det med som et hjælpemiddel? Caw | |
Lidskjalv | 2014-09-13 12:10 | |
![]() | Caw, tror faktisk ikke, det er beskrevet i reglerne i dk helt specifikt, så jeg vil lige tage det op, sådan at vi kan melde klart ud ifbm med indbydelsen :) | |
Kvelertak | 2014-09-14 11:09 | |
![]() | Som jeg husker det, var lommeregner ikke tilladt til DM 2013. Derimod er udregningspapir ikke udelukket. | |
Babelbygger | 2014-09-14 11:24 | |
![]() | Ok, vi tager den lige med til næste møde. | |
Kvelertak | 2014-09-14 13:20 | |
![]() | Jeg synes at udregningsproblematikken er endnu et godt argument for begge spillere sidder med hvert deres stykke papir og noterer point og sum. Det er selvfølgelig helt frivilligt hvorvidt man vil regne sin modstanders score efter, men hvis begge parter forholder sig til summen af points løbende, kan begge parter måske også slappe mere af og koncentrere sig om orddimensionen i at spille scrabble. | |
klartekst | 2014-09-16 21:44 | |
![]() | Købte for nylig et Scrabble og opdagede til min gru et W i posen. Spiller man med det til årets DM? | |
Flaban | 2014-09-17 00:17 | |
![]() | Nej, jeg vil tro at vi bruger de samme spil som sidste år. Det lyder underligt med det W. Er det noget nyt de er begyndt på? Står W'et på listen over spillets brikker i folderen, der følger med spillet? I så fald: er der så 101 brikker? | |
Babelbygger | 2014-09-17 18:11 | |
![]() | Vi pillede alle w'erne ud af spillene sidste år. Det er med i alle de nye spil, som er kommet ud, men vi kommer ikke til at spille med det. | |
Babelbygger | 2014-09-17 18:12 | |
![]() | Ja, 101 brikker med W | |