Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 927
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
All in2010-08-19 23:40
Antal indlæg: 107

Joker
Det har sikkert været oppe at vende før, men jeg hører ofte folk herinde sige:" hvorfor kan man ikke indløse joker-brikken hvis man har brikkens tilsvarende værdi på hånden ? ".
Så nu blev den lige sparket ind til debat og jeg håber de glimrende administratorer herinde kan tilføre dette, så spillet får den "twist" der er i det gode gamle brætspil (som alle vel har et eller andet sted i gemmerne) :-)
 
Flemming2010-08-20 09:27
Antal indlæg: 69

Jeg har også tænkt på det, men omvendt så skal man (i hver fald i mit Scrabble) også indløse ALLE brikkerne, hvis man vil bytte. Her i Ordjagt kan man trods alt nøjes med enkelte brikker.

På den ene side, så vil det giver flere muligheder, omvendt vil det også måske forvirre nye spillere med endnu flere regler.

Jeg er græsk-katolsk :-)

/Flemming
 
All in2010-08-20 15:20
Antal indlæg: 107

Jeg troede ikke der var flere versioner af spillet ? I mit spil fra barndommen kunne jeg f.eks indløse en brik hvis jeg havde den på hånden og så få en blank jeg kunne bruge til lige hvad jeg ville.
Så ville reglerne jo være de samme som dengang (og lette at forstå for nye spillere).
Alternativt kunne man oprette et nyt spillerum så man bibeholdt Krokodillen og Giraffen med de nuværende regler og så et nyt (Elefanten) for de mere garvede spillere med hukommelse som en...elefant :)
 
Marlin2010-08-20 16:49
Antal indlæg: 423

Jeg har et spil, jeg tror det hedder BLANKO, hvor der er den regel. Det spil vi spiller mest med er fra Dava-leg og hedder Scrabble, i det spil er din spillemåde givet som en variation af spillet og er ikke den sædvanlige spillemåde hvor man jo ikke kan bytte jokerbrikken ud under spillet selv om man så sidder med det pågældende bogstav. Jeg har derfor prøvet begge spillemåder.
Ideen med et alternativt spillerum lyder da som noget der kunne tænkes videre på, man kunne eventuelt lave et spillerum hvor der kun spilles stress, det er der da mange der helst vil spille.
Venlig hilsen
Marlin
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?