Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
MrsSweDane - Spil admin/Forum admin | 2015-04-23 17:17 | |
![]() | Google og diverse turneringsark Google er i gang med at lægge alle Google Sheets over til deres seneste standard. Første gang man åbner arket på en PC dukker en rude op nederst til højre med en note om at arket nu kører på ny version. Og nederst dukket en grøn fluebens-knap op. Vi ved ikke lige hvornår, de rammer det enkelte ark. Og det er ikke noget vi lige kan styre selv med mindre vi laver nye kopier med alt hvad dertil hører. Indtil nu har jeg fundet to funktioner, der bliver påvirket i Liga og lignede turneringsark ved opgraderingen: - sammentælling af antal spillede kampe optæller både spillede og uspillede kampe. - skrivebeskyttelse af indtastningsarkene fungerer ikke som den skal, så man kan have problemer med indtastingen. Jeg skal forsøge at afbøde problemerne efterhånden, som jeg bliver opmærksom på dem. Men I må også have tålmodighed i den periode, det står på. Skriv gerne en mail til okturnering@gmail.com hvis du får problemer med dit turneringsark fordi det er blevet opgraderet. | |
danishhottie | 2015-04-23 17:34 | |
![]() | Så er det måske derfor, at man i nogle turneringer og på top 10 listen.. ikke kan komme ind på linkene ? Og tak for alt det du gør for ok :0) | |
MrsSweDane - Spil admin/Forum admin | 2015-04-24 12:03 | |
![]() | Googles opdateringer forhindrer ikke at man kan åbne et dokument via et link. Er det længe siden at linket har været brugt, kan det tage et par minutter. Opgraderingen kan have betydning for, om man får lov at taste i det åbne dokument, som man plejer. Der skal ændres på tilladelserne i arkene; det kan desværre først gøres når Google har opgraderet arket. Og så er der en enkelt function som optæller lidt anderledes og derfor ikke længere er korrekt efter opgraderingen. Den funktion bliver brugt i Liga-skemaerne og andre skemaer med samme opbygning til at optælle antal afviklede kampe. Jeg har rettet den pågældende formel de fleste steder uanset om Google har opgraderet arket eller ikke. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2015-09-28 20:56 | |
![]() | Andre der har opdateret Sheets og som bliver smidt af, når man klikker på et ark? :-( | |
holk61 | 2015-09-28 21:16 | |
![]() | Nej, holder mig heeeeelt væk. Synes der mangler noget oplysning feedback fra " opfinderen".....tænker... alt den problematik vedr. iOS dit og hint.... | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2015-09-28 21:38 | |
![]() | Før jeg opdaterede havde jeg problemer hver gang jeg skulle taste resultater ind, så troede at opdateringen ville rette op på det... | |
biwo | 2015-09-28 23:04 | |
![]() | Jeg har opdateret iOS til 9'eren i aften, og nu kan jeg heller ikke åbne sheets på min iPad | |
biwo | 2015-09-28 23:06 | |
![]() | Har iøvrigt også opdateret sheets.... | |
biwo | 2015-09-29 07:26 | |
![]() | Nu fungerer det hos mig igen. | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2015-09-29 20:28 | |
![]() | Nu er alt tilbage til det gamle...mystisk | |