Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 830
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
2tuf2015-07-28 18:49
Antal indlæg: 1138

Ordkamp Mobiludgave på PC
Er der nogen af jer der ser et behov for at OK Mobil udgave kan spilles fra en PC?
Hvis 'ja' så læg et svar her.
Mine bud er:
a) PC spillere uden Smartphone kan nu spille mod mobil-spillere, så de får flere spil-muligheder
b) Hvis smartphone, iphone Ipad eller lignende går i stykker, kan man spille fra en PC indtil man atter er på en mobil platform.
******************
Kendte begrænsninger:
1) Windows 7 SP1 eller højere
2) Det er kun Android Gratis version der kan anvendes
3) Det er mobil-versionens 'muligheder og begræsninger' der anvendes. (altså ikke stress-spil og lignende PC-varianter)
******************
Baggrund:
Jeg stødte i et forum på en overordnet beskrivelse af, hvordan man kan afvikle Android APPs på en PC.
Beskrivelsen var dog ikke helt nøjagtig, men det lykkedes for mig, at få "Ordkamp Free" versionen til at køre på min Windows-PC.
Det virker ganske hurtigt, så hvis der er behov for det, kan jeg oprette en brugervejledning til hvordan det skal gøres.
 
c23572015-07-30 13:24
Antal indlæg: 3275

Jeg har i enkelte tilfælde måtte ty til Ordkamp afviklet på android simulatoren Bluestacks, efter en iOS opdatering som OK ikke ville forlige sig med. Det virkede også okay. Har også prøvet med Android installeret på Virtuelbox det skal der noget mere fart over pc'en end min kunne mønstre for at gøre sjovt.

Men vil da meget gerne se hvad det er du har støvet op 2tuf :•)

Uden for trådens emne vil jeg i øvrigt bemærke at Ordkamp kører fint på beta udgaven af iOS 9. Så der skulle ikke blive noget problem der når den frigives til efteråret — 7, 9, 13 ;•)
 
Chilli45452015-07-31 03:35
Antal indlæg: 5006

Altid godt med en bagop :-)
 
2tuf2015-08-01 11:58
Antal indlæg: 1138

Hej
Jeg har oprettet et google dokument - Kan I Åbne det?
drive.google.com/fil...sp =sharing

Løsningen bygger på "APK Downloader" & Chrome & "Arc Welder"
 
2tuf2015-08-01 16:20
Antal indlæg: 1138

Opdatering. Den version af ordkamp free som er beskrevet i dokumentet er vist en gammel version. Jeg må lede lidt længere tid efter den nyeste version
 
2tuf2015-08-03 21:54
Antal indlæg: 1138

Nu ligger der en ny udgave af Ordkamp DK Free på 'APK Downloader'.
Så vejledningen er stadig up-todate.
Denne udgave er med Pointtæller - samt øvrige opdateringer udgivet af Betabet.com
 
c23572015-08-14 04:42
Antal indlæg: 3275

Har nu prøvet denne lysbuesvejsede Ordkamp App i både Windows 10 og Ubuntu 15.04 (Linux variant) og kan rapportere at den virker forsvarligt under begge forhold.

Man skal dog bruge mærkevaren Google Chrome, Chromium dur ikke … hverken i Ubuntu eller Windows. Har desværre ikke nogen Chromebook, men vil skyde på den virker der. Under Chromium OS virker den ikke - forventet da den ikke virkede i Chromium.

Et par detaljer:
Under alle forhold chrashede appen når man gik ind i yderligere indstillinger.

Når man går ind i Forum/Community forlader man app'en og fortsætter i standard browseren altså ikke nødvendigvis Chrome, hvis man som mig mest bruger Firefox varianten Cyberfox er det der det sner.

Chatten synkroniseres ikke simultant på tværs af platforme.

Spændende bekendtskab langt mindre ressourcekrævende end den virtuelle android-platform til PC, Bluestacks, som jeg nævnte ovenfor.

Tak for det 2tuf :•) Chromebook og Chrome må blive ret interessante når Arc Welder er fuldmoden og indbygget i Chrome så man kan bruge sine android-apps problemløst på tværs af platforme.
 
2tuf2015-08-14 08:28
Antal indlæg: 1138

Jeg har ikke testet det på tværs af så meget. Hos mig crashede den ikke i yderligere indstillinger. Jeg var inde og rette bla baggrund på spilleplader og det med 'rokering af brikker'.
I relation til ordkamp, så konstaterede jeg efterfølgende at spiloversigten ikke opdateres, når modstanderne trækker.
Det tror jeg dog skyldes ordkamp app'n. For nogle måneder havde jeg samme problem efter opgradering til ny android-cyamogen. Dette rapporterede jeg til udvikllerne som løste det. Jeg forstod dengang på dem at det hænger sammen med hvornår de bruger 'cashed data' eller henter nyt.
Workaround er at stoppe app og starte igen.
########
På den forumside jeg læste i var mange irriterede over de mange reklamer og botware der kommer med bluestacks. Måske man kan undgå det ved at vide hvad der skal fravælges?
########
Bottomline: arc-welder og chrone løsning er et Pc-alternativ til gratis android APP
 
horsens - Spil admin/Forum admin2015-09-22 15:14
Antal indlæg: 9750

Som situationen er pt. med opdatering til iOS9 og Ordkamp-app, er det nok nødvendigt for nogle brugere at læse og gøre brug af denne løsning.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?