Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 865
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Flemming2011-01-21 14:47
Antal indlæg: 69

Hvor kom han fra?
Jeg har bemærket at Lärking fra Sverige pludselig er dukket op på førstepladsen med over 4.800 point. Den så jeg ikke lige komme.

Det er jo flot, at en svensker i den grad kan overhale alle os danskere - og så i den grad. Så jeg blev lidt nysgerrig efter hans statistik, og om jeg mon selv havde spillet mod ham. Men jeg kan ikke finde noget statistik på denne seje svensker. Hvad er forklaringen?

Mvh Flemming
 
Caw - Spil admin/Forum admin2011-01-21 15:08
Antal indlæg: 989

Normalt diskuteres der ikke om andre medlemmer i forummet, men jeg vil gøre en undtagelse.

Hvis man ikke er aktiv i en måned, ryger man af Toplisten. Dvs. at hvis man så en dag vender tilbage, vil man pludselig indtræde på toplisten.

Statistikken rækker sig i et år mener jeg det er (er ikke helt sikker, kan godt være at det er længere). Så hvis en person ikke har været aktiv i over et år, og har en høj rating, kan personen godt pludselig poppe ind på toplisten, uden at have nogen statistik.

Caw
 
disen2011-01-21 18:09
Antal indlæg: 665

Statistikken strækker sig 18 måneder, står der et sted. Men ja, bestemt en imponerende score, han har sig. Synes dog, det er bemærkelsesværdigt, at man kan optræde på ranglisten, selv om man ikke har spillet et eneste spil i det sidste 1½ år...
 
Marlin2011-01-21 21:08
Antal indlæg: 423

Lärking spiller nærmest kun panik. Han spiller gerne mod uerfarne spillere, som ikke kan finde ud af at spille panik og som han derfor kan score masser af point fra, fordi de er for langsomme. Han siger at han ikke er særlig god til dansk, men han er åbenbart hurtig.
Venlig hilsen
Marlin
 
Marlin2011-01-21 21:12
Antal indlæg: 423

Se i øvrigt længere nede på siden hvor der står topliste Marlin, der svarer Lärking på nogle af mine spørgsmål.
Venlig hilsen
Marlin
 
Flemming2011-01-22 10:33
Antal indlæg: 69

-> CAW.

Det var ikke for at diskutere Lärking som person, men jeg kan godt se at mit indlæg kunne virke uheldigt - beklager. Det var mere det med statistikken, der manglede, jeg undrede mig over. Men det har jeg så fået en forklaring på - tak. Jeg tænkte bare at der måske var sket en fejl, siden vi ikke har set ham på listen længe.

/Flemming
 
Anne-Grete2011-01-22 13:29
Antal indlæg: 39

Ikke for noget..... men Lärking kan da godt være dansker, selvom han bor i Sverige? :-)
Jeg har kigget efter det sted Marlin henviser til, hvor Lärking svarer på spørgsmål, men forgæves? Nogen der kan hjælpe?
/Anne-Grete
 
All in2011-01-22 13:51
Antal indlæg: 107

Klik på "FORUM" - bladr 1 side - klik på indlægget "topliste" og læs :-)
 
Lärking2011-01-23 21:35
Antal indlæg: 5

Marlin har gjort en ganska bra analys av min taktik. Jag ser inget fel i att göra på det sättet, tvärtom är det omöjligt för mig att upprätthålla en hög rating utan att spela på detta sätt.
Jag svarar gärna på spörsmål i den här tråden om önskemål om detta finnes.
 
Anne-Grete2011-01-24 18:36
Antal indlæg: 39

Smart gjort Lärkin, præcis som det foregår ude i samfundet. Den kloge/smarte narrer den mindre kloge/smarte?
For min del synes jeg der er bedre sportmansship i at spille med alle, både med høj og lav rating, - og få en udfordrende dyst på ord. For mig er det en større tilfredsstillelse af vinde over en med højere rating, end at overtrumfe dem som er nybegyndere i gamet.
Heldigvis er det min oplevelse at de fleste andre spillere, selvom vi ikke er så mange, har det på samme måde.
Mvh. Anne-Grete
 
langager2011-01-24 18:45
Antal indlæg: 81

Godt svaret Anne-Grete. Jeg er også af den opfattelse at det er et spil hvor vi kan lære ,og have det sjovt .Jeg har hjulpet et par nybegyndere igennem opstarten,men har ikke udnyttet deres uvidenhed.Jeg vil gerne vinde et spil,det er klart,men det vigtigste er at spille og hygge sig.
 
Lärking2011-01-24 19:42
Antal indlæg: 5

För mig är det ett betydligt större nöje att ligga etta på topplistan än att vinna mot högrankade. Det är en fråga om olika bedömningar.
 
condor2011-01-24 20:45
Antal indlæg: 31

Man kan selvfølgelig have en mening om, hvordan Ordjagt-etikken skal formuleres, men jeg synes at det som er muligt også er OK. Jeg synes med andre ord ikke, at Lärking gør noget forkert. Og i et tankespil som det her, vil det vel i det lange løb altid være den mere kloge, der narrer den mindre kloge. Jeg mener også at have læst, at man stiger hurtigere i rating i starten af sit medlemskab, så begynderulempen er vel forsøgt udjævnet.
Jeg spiller selv ind imellem på den norske side (sært sprog i øvrigt) og overvejer om jeg skal tage metoden til mig, for det går slet ikke godt på norsk.
 
Anne-Grete2011-01-24 21:15
Antal indlæg: 39

Jamen ;-) når det bliver så vigtigt for nogen at være i toppen, uanset måden at opnå dette på - og det er muligt inden for rammerne af ordjagt, så under jeg som end godt Lärking at stå på podiet.
Jeg er glad for at vi har haft/har denne debat - for fremover er der jo ingen grund til at stræbe efter toppen, nu vi ved hvordan vi alle kan komme derop.
 
condor2011-01-24 22:06
Antal indlæg: 31

Tja Anne-Grete det har du på sin vis ret i. Man kan jo bare lade være. Jeg ligger hele tiden og roder nede af listen, og det er jeg såmænd helt tilfreds med. Jeg hygger mig bare med godt modspil :-) Men hver sin lyst.
 
Flemming2011-01-25 09:40
Antal indlæg: 69

Jeg vil gerne lige præcisere, at jeg på ingen måde har noget imod Lärking, jeg troede som udgangspunkt, at der var tale om en fejl.
Hvis man elsker at være på toppen af rangstigen, er det vel også ligegyldigt, hvordan man kommer derop, sålænge det er indenfor spillets regler. Når nu Lärking er dygtig til panik - endda på et fremmed sprog, så er det vel OK at belønnes for det?
De hurtige spil er jo netop lavet for dem, der gerne vil presse spillet lidt ud over det almindelig hyggeniveau, de fleste af os spiller på.
Personligt spiller jeg helst STRESS - det slapper jeg mest af med (Ordjagt er som regel en overspringshandling for mig) :-)
Ind imellem er det sjovt at spille HAST, mest fordi man så ikke skal vente så længe på at modstanderen for tænkt færdig :-)
I det hele taget er Ordjagt genialt. Jeg elsker at snuppe et par spil ind imellem hverdagens andre gøremål. Det er virkelig mit eget lille fristed.
/Flemming
 
Caw - Spil admin/Forum admin2011-02-03 23:11
Antal indlæg: 989

Trådskaber har fået sit svar, jeg lukker derfor tråden.

Caw
 
Diskussionen er arkiveret og ikke åben for nye indlæg.
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?