Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 087
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
lepenepe2011-02-04 17:35
Antal indlæg: 119

Et par tekniske spørgsmål

Kunne "mit spil" ikke åbne i et nyt vindue? Så ville man have en chance for at følge med i det, der iøvrigt sker i rummet (bingoer, hvem kommer og går etc.) uden at forlade sit spil men blot ved at forskyde de to vinduer på skærmen i forhold til hinanden..

Desuden synes jeg ofte det ser ud som om en eller anden er i spillerummet meget længe uden at reagere på henvendelser. Formentlig fordi man kan glemme at logge ud. Jeg har selv på et tidspunkt været ude for at min datter (som også spiller herinde) gjorde mig opmærksom på at jeg nu havde været på ordjagt i 1½ døgn i træk på et tidspunkt, hvor hun vidste jeg lavede noget andet.
Det kunne løses ved en automatisk log ud når man forlader siden?
 
SteenKR - Spil admin2011-02-05 01:33
Antal indlæg: 976

Hej Lene

Lige to hurtige svar

1. Der er to 'tabs' på spillevinduet: 'Spillerum' og 'Mit spil'. Dem kan du skifte mellem, som du vil. Se oppe i venstre hjørne af det vindue, du er i. Lige så snart, du er i et spil, er begge muligheder der, så du kan følge med.
2. Det er jo sådan, at man bliver logget ud af spillerummet, når man krydser spillevinduet af. Læg mærke til, at antallet af spillere falder med en, når du gør det. Måske opstår fejlen, når nogen lukker computeren uden at afslutte browseren først, når de er inde i spillerummet. det er svært at gøre noget ved.
 
Flemming2011-02-05 09:21
Antal indlæg: 69

Jeg vil tilslutte mig Lepenepes spørgsmål om ikke man kunne have mulighed for at kigge med på andres spil, mens man selv venter på at en "fisk hopper på".

Jeg synes det er sjovt at kigge med på andres spil. Men så snart man har lagt et nyt ud spil, er det ikke en mulighed længere. Og tiden skal jo gå med noget, mens man venter :-)

Det med at der er "døde" medlemmer i spillerummet, kan jeg også genkende. Måske skulle spillet kræve at der var aktivitet fra hver spiller hvert 10. minut. Og hvis ikke der er, så poppe op med et vindue, der spørger om man er død eller hva'?
 
Caw - Spil admin/Forum admin2011-02-05 11:56
Antal indlæg: 989

Det kan godt se ud til at der er flere spillere i rummet end der er. Det skyldes en fejl i spillet, som der ikke er blevet fundet en løsning på.

Dvs. at selvom en spiller logger af, kan det godt ligne at personen stadig er der. Du kan afgøre om det er en bug, eller en rigtig spiller, ved at se tage musen over navnet, og hvis navnet ikke markeres, er spilleren ikke logget ind i rummet.

Caw
 
Anne-Grete2011-02-05 14:15
Antal indlæg: 39

Jeg kan se at flere nu bringer et emne op, jeg tidligere har skrevet om.
Nemlig - at det ville være rart at kunne følge med i andres spil, mens man selv har slået et spil op.
Da jeg stillede spørgsmålet, fik jeg det svar, at det havde været oppe tidligere :-).
Det kræver vel at ejerne af sitet ændrer noget grundlæggende i "Ordjagt", så det ville være rart hvis en af jer spil admin. kunne formidle en kontakt til ejerne, for at få svar på om det er en ændring de vil arbejde hen imod?
Jeg kommer på en anden spillesite, hvor denne funktion er mulig - og det fungerer fint.

God weekend til alle / A-G
 
lepenepe2011-02-05 14:20
Antal indlæg: 119

Det gav da forklaringen på det fænomen Caw. Måske kunne det løses med Flemmings forslag om at slette spillere fra listen efter en periode med inaktivitet? Det må være teknisk muligt at lave.
Steen, jeg har også brugt de to tabs til at skifte mellem mit spil og spillerummet. Det jeg er ude efter er imidlertid en mulighed for at se "mit spil" og spillerummet SAMTIDIG. (Ok da, måske med hver sit øje :-)) Det kunne lade sig gøre hvis "mit spil" poppede op i et helt nyt vindue...
 
Caw - Spil admin/Forum admin2011-02-05 14:45
Antal indlæg: 989

Lepenepe - Nej det vil det desværre ikke, da ingen af dem der er fejl (bugs), er folk der er logget ind.
Jeg ved at de har bøvlet med denne bug i lang lang tid, og endnu ikke har fundet en løsning på problemet. Hvis det er du vil vide hvor mange der er "rigtig" logget ind, kan du logge ud og derefter logge ind i spillerummet igen.

Caw
 
Caw - Spil admin/Forum admin2011-02-05 14:48
Antal indlæg: 989

Personligt kan jeg godt lide at have det i ét vindue, men det er nok også fordi jeg op til flere gange er kommet til at lukke et af vinduerne ned på f.eks. TV2, og derved gået ud af et spil jeg var ved at vinde...Suk...

Men jeg vil undersøge sagen.

Caw
 
langager2011-02-05 16:24
Antal indlæg: 81

man kan også bare trykke f5 så er spillerummet opdateret igen.
britta
 
Anne-Grete2011-02-25 19:52
Antal indlæg: 39

Ja, F5 er god - der sker så bare det af og til at man bliver logget helt ud - og skal begynde forfra igen :-) - ak ja - måske ville en smule deltagerbetaling kunne optimere stedet her?
God weekend fra mig / A-G
 
Jessica2012-02-27 04:02
Antal indlæg: 2

Jeg har et andet spørgsmål:
Forekommer tilsvining eller anden ubehagelig opførsel, skal man helst have kopieret samtalen, men betyder det, at I ikke ville kunne stille noget op, hvis ikke man havde fået samtalen med i 'anmeldelsen'?

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om I har et backend-system, hvor I kan se brugernes samtaler, tidspunkter og anden aktivitet. I så fald: Hvordan kan i be- eller afkræftet en hændelse?

Hilsen Jessica
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-02-27 23:20
Antal indlæg: 989

Nej, det gør det ikke. Men hvis man klager over en spiller, som efterfølgende benægter alt, kan det være svært at gøre noget ved det, da det er ord mod ord. Selvfølgelig tager vi imod klager uden chat, og hvis vi får op til flere klager fra forskellige brugere, omkring samme person, kan vi jo se et tydeligt mønster og gøre noget ved det.
Så man kan sige det på den her måde: Hvis vi modtager en kopi af chatten har vi mulighed for at gøre noget ved det lige nu og her - hvis vi derimod ikke får en chat, kan det være sværere at gøre noget ved det lige nu og her.

Grunden til at vi foretrækker at få HELE chatten, skyldes bl.a. at det er set før (dog ikke her på siden) at det hele er startet ud med en stor misforståelse, men at personen der klager kun har taget en kopi af det den anden person har sagt - og at man derved ikke får det hele med, som viser at de var lige gode om det. Håber det giver mening?

Caw
 
Jessica2012-02-27 23:34
Antal indlæg: 2

Ok. Ud fra det kan jeg så regne ud, at der ikke er et backend-system, der giver nogle konkrete indicier.

Det er måske heller ikke fordi, ballademagerne hænger ud her, men det må da gøre moderator/administratorar bejdet besværligt, når man står med ord mod ord. Hvad så, hvis en bruger valgte at manipulere med samtalen? Det kommer nok slet ikke så vidt, men for mig at se, er det bare svært at bevise, om der er tale om brud på reglerne, når man som bruger bare kan sende en samtale og ændre lidt i teksten - og I kan ikke ikke tjekke op på, om den samtale faktisk er sand.

Jessica
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-02-27 23:44
Antal indlæg: 989

Det er sjælendt vi suspenderer en person, uden at have taget en samtale med, eller givet den person en advarsel. Hvis det sker, er det som regel pga. rigtig dårlig opførsel vi er direkte vidne til eller åbenlyst snyd.
Desværre er det som regel at de grove ballademagere aldrig kun er grove én gang. Man kan derfor hurtigt finde ud af om der er hold klagerne.

Caw
 
belladonna2012-02-28 10:58
Antal indlæg: 15

Måske er det et problem for nogle. Jeg har været udsat for det samme, men jeg loggede af, tabte point, noterede navn på "uhyret" ned i min blok, og begyndte på en frisk. Det skulle ikke ødelægge min dag og glæde ved at spille på ordjagt.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?