Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 681
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
sjw2016-08-13 15:12
Antal indlæg: 5729

Er det snyd at hjælpe?
Min bedre halvdel er kommet på OK, og i den forbindelse er vi kommet til at diskutere om det mon er snyd, hvis jeg i ny og næ hjælper med et lille forslag.

Er der en officiel holdning til dette?

holk612016-08-13 15:50
Antal indlæg: 8387

Hvis du hjælper ham, så han banker dig er det vel ok...
Men der er mange par på OK, og hvem skulle checke det. Jeg har engang hjulpet Chilli med forslag, og nej hun er ikke min kone.

anno19352016-08-13 17:14
Antal indlæg: 74

Det er jo imod reglerne og må derfor anses snyd!

sjw2016-08-13 17:32

Hvor ser du det Anno1935?

Der står ikke noget om det i spilleregler, og det er ikke nævnt i caw' indslag om snyd, øverst i dette forum. Og Holk, argumenteret om at det ikke kan opdages er da lidt tyndt. Det vil heller ikke blive opdaget hvis folk snyder med ordbøger, men det er ikke særlig sjovt, og jeg har svært ved at forestille mig at folk gør det

Personligt ville jeg synes det var træls at spille mod en, der fik hjælp af en dygtigere spiller, og dermed spillede bedre end sin rating. Men det er jo heller ikke sjovt for den, der spiller, hvis der sidder enheden og styrer. Så det jeg spørger om er:

1 er det at betragte som snyd (står det måske et sted jeg ikke har læst)

2 (uanset om det måske formelt ikke er snyd): hvad er folks holdning til hjælp i størrelsesorden 'i ny og næ' - altså 1 eller aller højest to gange pr spil

Hvis folk er imod, så lader jeg bare være.

anno19352016-08-13 17:51

Kan vi ikke få navnet på din bedre halvdel, så vi rent faktisk ved hvem vi spiller imod?

holk612016-08-13 18:08

Er engang blevet erklæret snyder, fordi jeg lagde et ord jeg ikke selv vidste hvad betød. Lykke og fromme er det også snyd??

anno19352016-08-13 18:16

Du er så klog hol

anno19352016-08-13 18:23

K61

sjw2016-08-13 18:34

Gerne. Det er såmænd den gode Stevie

Jeg synes det er hyggeligt en gang imellem at vise et bræt eller en "hånd", til hinanden, når man nu deler samme interesse. Og så er det altså svært lade være med at overveje hvad man selv ville gøre. Men det kan man jo godt holde for sig selv.

Stevie har ikke blandet sig i mine kampe. Jeg har konkret "blandet mig" to gange - begge gange da han var helt nystartet ud fra logikken at man som modstander til en spiller, der har spiller meget få kampe, godt ved at personens rating ikke afspejler hans/hendes reelle niveau, er indforstået med dette, og dermed det potentielle pointtab, det kan medføre. Men i eftermiddags var situationen at det ville give ham en unfair fordel i en turnering, og derfor lod jeg være at fortælle hvad jeg ville have gjort. Det var den situation, som fik mig til at skrive opslaget her.

Jeg havde lidt på fornemmelsen - som Holk også giver udtryk for - at andre måske gør det samme? Men ligeledes kun ved enkelte lejligheder, og ikke systematisk gennem et helt spil. Og synes det kunne være interessant at høre folks input. Personligt ville jeg ikke have noget imod at min modstander gjorde det samme i en hyggekamp - men ville ikke synes det var fedt i turneringssammenhæng, hvis det kunne være med til at afgøre kampen.

Indtil der tegner sig et billede holder jeg mig væk. Og jeg skal i hvert fald nok holde mig fra blande mig, hvis det en dag er dig der er modstanderen Anno1935!

UffeBNielsen2016-08-13 20:18
Antal indlæg: 9503

Åh kom, det er ikke Champions League det her. Jeg nyder at lære nye ord, om de er lagt ved held eller ej. Og giv da gerne en spritny spiller et fif, om det er en nærtstående person eller ej. Jo bedre alle bliver, jo sjovere.

sjw2016-08-13 20:27

:-)

holk612016-08-13 20:27

Anno1935, tak, det vidste jeg egentlig godt selv...

MrsSweDane - Spil admin/Forum admin2016-08-13 20:27
Antal indlæg: 5965

Efter min mening er der stor forskel på at give et hint eller tre for at hjælpe en ny spiller på gled - og så at spille en anden spillers kampe.

Det første synes jeg er helt ok - det andet absolut ikke!

Er helt enig med Uffe: jo bedre alle bliver, jo sjovere er det :-)

Ludvig49 - Ikke længere medlem2016-08-13 21:26
Antal indlæg: 1751

sjw, skulle du hjælpe din hjertenskær hurtigere gennem skærsilden, er jeg sikker på, at I begge får syndsforladelse. Det må da være hyggeligt at dele interessen, og hvis gemalen er god, kommer han - med eller uden din hjælp - hurtigt op i rating. God FORNØJELSE :-)

Fru Seistrup2016-08-14 22:29
Antal indlæg: 679

Enig med Uffe :-)

sjw2016-08-14 23:08

Tak for svarene alle sammen :-)

Ringe2016-08-19 07:58
Antal indlæg: 4543

Du må gerne hjælpe ham, hvis det er mig han spiller mod.
Jeg vil under alle omstændigheder være " i lykkelig uvidenhed".

Jeg tror de fleste af os spiller for hyggens og interessens skyld.
Og jeg prøver mig også frem engang i mellem, hvor jeg kaster brikkerne rundt på brættet og vips, der kom så lige et ord, jeg ikke kendte, men som blev godkendt.

Det må være under privatlivets fred, hvor meget man hjælper hinanden:-)

Caw - Spil admin/Forum admin2016-08-20 12:22
Antal indlæg: 989

Jeg vil mene det er afhængig af graden af hjælp. Hvis man bare giver lidt fif til nogle, der evt. er nybegyndere, vil jeg ikke anse det som værende snyd. Men hvis man decideret får en anden spiller til at tage over, er det.
Min søster spillede på et tidspunkt Wordfeud, hvor hun spurgte mig om jeg ikke ville hjælpe hende. Det endte stortset med, at jeg overtog spillet i den periode vi var sammen den dag. Dette vil jeg dog antag som værende snyd, og kunne aldrig finde på det på Ordkamp.

Hvis du er i tvivl om hvorvidt noget er snyd eller ej, så brug som regel intuitionen. Føles det lidt som en unfair fordel, så er der nok noget om det.

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?