Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 927
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
KirstineRas2018-01-30 11:46
Antal indlæg: 14

Pas eller læg
Jeg har lige været i et slutspil, hvor jeg blev i tvivl om reglerne. Slutspillet er tæt og jeg har to bogstaver tilbage. Hvis jeg lægger det ene, giver jeg - måske - en mulighed for min modstander til et rødt trippel ord felt. Jeg kan ikke lægge mit bogstav andre steder - meget låst spil. Det sidste bogstav kan jeg ikke lægge. Må jeg passe her? Eller SKAL jeg lægge mit bogstav med fare for en foræring til modstander? Jeg endte med at lægge det, og modstander kunne heldigvis ikke udnytte chancen, men tænkte at jeg måtte spørge til reglerne efterfølgende, hvis jeg igen kommer i situationen. I virkeligheden er spørgsmålet vel: må man passe selvom der er spilmuligheder på brættet?
 
Himmelpinden2018-01-30 12:01
Antal indlæg: 6088

Det må man gerne. Der er også nogle der passer midt i et spil hvis de feks har en bingo de ikke kan komme af med og håber at modstander åbner for muligheden. Så pas, byt eller læg som du synes :-)
 
KirstineRas2018-01-30 12:09
Antal indlæg: 14

Hvor herligt frisindet😊
 
danishhottie2018-01-30 13:54
Antal indlæg: 7616

Startede selv med at, passe var noget man gjorde, når alt andet ikke kunne lade sig gøre..
Men over årene, har jeg også lært, at folk spiller som " de har lyst"..
Så selvom jeg startede med at syntes det var så meget forkert og blev irriteret over det.. lærte jeg også bare at " spille med frie tøjler" og blev selv en af " dem" der kan finde på at passe pga en bingo... Hvis jeg ved at bingoen giver mig en evt fredning i lms eller et ekstra point i en anden tunering..

Så nu mangler jeg bare at lære, at unfair bogstavfordelingen ikke skal ødeæægge det gode humør ;0) he he


 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?