Spillerum
Giraffen1
Krokodillen0
Indloggede1
Mobilspil
Igangværende2 858
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
ttranborg2012-04-02 18:00
Antal indlæg: 22

Afbrudt spil
Jeg har lige oplevet at sidde i et spil, hvor jeg blev svinebanket grundet en heldig nedlægning der gav over 400 points. Vi spillede et par minuter mere hvorefter min modstander der førte kæmpestort pludselig afbrød spillet. Jeg synes egentligt det var lidt usportsligt, men heldigt for mig, for min rating blev reguleret med +0. Hvorfor tager ratingberegningen ikke hesyn til sådan en situation. Det kan jo bruges til rating-vedligeholdelse...

Caw - Spil admin/Forum admin2012-04-02 19:27
Antal indlæg: 989

Er ikke helt med på hvem den skal tage hensyn til? Hvis den skulle tage hensyn til at den spiller der førte forlod spillet, stadig ville få rating forøgelse, så ville der nok komme flere spillere med afbrudt spil.

Eksempel: Din modstander starter ud med et ord til 200p, men samtidig lægger op til at du kan få flere farvede og måske lægge et ord ned til over 200p. Men inden du når at lægge noget ned, har din modstander forladt spillet og indtjent rating på et spil, som vedkommende i sidste ende måske ikke villet have vundet. Kan du se dilemmaet?

Caw

ttranborg2012-04-02 20:43

Jeps.. Men han førte med mere end jeg normalt kan score på et spil. Dilemma, tja.. Det var så ikke lige situationen i det her spil. Jeg tænker bare; hvis to venner sidder og spiller sammen og den ene kommer håbløst bagud, så kan vinderen afbryde, således at hans kammerat kan bevare sin rating. Den er ikke nem..

SteenKR - Spil admin2012-04-03 00:53
Antal indlæg: 977

Joh, den er faktisk ikke så svær, synes jeg. Kammeraten mister jo rating for et tabt spil. Det koster at forlade ordjagt, og det ser grimt ud i den statistik, vi allesammen kan se. Det kan jo godt være, at han hjælper sin kammerat, for selv om han ikke taber noget, vinder han jo heller ikke noget, og vi vil allesammen gerne frem på bekostning af dem, vi spiller med. Ikke?

ttranborg2012-04-04 19:15

Jeg var ikke klar over at ham der afbrød mistede rating. Det gør da heldigvis muligheden for at pleje ens rating mindre fordi den der afbryder får "straf" derfor.

ttranborg2012-04-04 19:54

Kamp #206147 Vi blev så vidt jeg kan se ikke ændret i rating?

vibeke1612012-04-05 01:01
Antal indlæg: 8

kære dagplejen
undskyld afbrud - men computeren vill pludselig ikke reagere - så jeg kunne intet gøre
Vibeke161

bettie2012-04-06 15:26
Antal indlæg: 15

Jeg blev også forladt i et spil, hvor modstanderen førte, og ingen af os fik ændret vores rating. Synes det er drønirriterende at blive forladt og blev temmelig sur over at det var gratis for modspilleren.

telib2012-04-08 09:52
Antal indlæg: 4052

jeg har et par gange oplevet min pc gik ned mit i et spil, og jeg ikke kunne komme tilbage i spillet, det er ikke altid med sin gode vilje man afbryder et spil:-)

Makoni2012-04-08 18:12
Antal indlæg: 10

Endnu engang har jeg oplevet, at den jeg spiller med er blevet smidt af. Det er enormt enerverende for begge parter! Kan der ikke gøres noget ved det?
Hvis der ikke kan gøres noget ved det, vil det være rart med en forklaring på fænomenet. Fra de mange indslag kan jeg jo se at der er flere, der oplever dette som et problem.

Caw - Spil admin/Forum admin2012-04-08 23:56
Antal indlæg: 989

At en spiller mister forbindelsen kan være af flere årsager. Først og fremmest kan det være spillerens netforbindelse, der er problemer med. Det kan også være at computeren går i stå eller går ned. Derudover kan det også skyldes, at nogle har forladt spillet ved kun at lukke vinduet ned (og ikke ved at give op).

Det er nogle grunde Ordjagt ikke er herre over, derfor er det ikke noget der kan gøres noget ved.

Caw

alexander2012-04-10 10:13
Antal indlæg: 2

Der kan jo være flere grunde til at folk stopper et spil, som skrevet ovenfor. Det er tit hvor det låser fast og så kan man altså ikke gøre noget andet end at slutte spillet. Der kan ske noget så man ikke kan sidde foran computeren, men alt i alt så er det jo altså bare et spil for hyggens skyld. :-)

Lilli2012-04-14 21:04
Antal indlæg: 3916

sker det at man udelukker medlemmer, der har for mange afbrudte spil?
jeg kom i spil med en i dag der forsvandt efter 2 ryk, det kan jo ske, men da jeg tjekkede ham, havde han spillet 25 spil, hvoraf de 20 afbrudt:(, der synes jeg næsten grænsen går

hannelore2012-04-15 14:44
Antal indlæg: 1

Undskyld Greta - spillet reagerede ikke.
Hannelore

horsens - Spil admin/Forum admin2012-04-15 15:52
Antal indlæg: 9756

Til ttranborg og bettie.
Hvis vi antager, at kampen blev gennemført med den pointstilling, I endte op med, ville jeres modstander have fået x antal +ratingpoint, og I ville have fået x antal -ratingpoint. Så i og med I begge endte med +0, har ham, der afbrød spillet fået sin straf i form af ingen ratingpoint, I er ligeledes blevet godtgjort ved ikke at miste rating. Giver det mening?

ttranborg2012-04-16 18:54

Ikke helt. Det der irriterer er, at den der afbryder ikke bliver straffet. Vennerne der spiller sammen kan for at pleje deres rating slippe derfra uden regulering. Blot ved at den der er højest ratet afbryder. Den der afbryder bør "straffes" derfor. Det er usportsligt at afbryde. Jeg kender godt, det der med forbindelsen der hænger. Har også selv prøver det. Har prøvet det to gange. Det ville ikke have generet mig, hvis jeg var blevet reguleret ned, hvis jeg førte den pågældende kamp.

SteenKR - Spil admin2012-04-16 21:33
Antal indlæg: 977

Jeg mener nok, at man bliver straffet for det. Nullet er da en straf i sig selv, fordi din modstander førte stort.

bettie2012-04-17 19:09
Antal indlæg: 15

Synes ikke at nullet er en straf, men har nu overbevist mig selv om ikke at være så ratingorienteret (fik vist nykker da jeg prøvede at komme på +2000) og holde fast i min modvilje mod hårde straffe!

Flemming2012-04-18 11:09
Antal indlæg: 69

Uanset hvad så er det i hvert fald godt, at vi har den regulering at det virkelig koster at afbryde et spil. Jeg har spillet lidt Wordfeud, og er enorm irriteret over, at lige så snart man er lidt foran, så afbryder modstanderen spillet. Det gør man altså bare ikke!
Jeg har et par gange været nødt til at afbryde et spil p.g.a. telefon med kundesamtale, der trækker for lang tid ud til at en pause kan klare det, men så synes jeg det er fair nok at jeg mister rating point. Det skal da ikke gå ud over min modstander.
Og hvorom alting er, så er det jo kun et spil! Mister man noget rating, så er sporten vel bare at få samlet dem sammen igen.

Godt forår
Flemming

ttranborg2012-04-18 18:22

Jeg er helt enig med dig Flemming.

Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?