Spillerum
Giraffen3
Krokodillen0
Indloggede3
Mobilspil
Igangværende3 020
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
hbknudsen2012-05-10 16:23
Antal indlæg: 3

Så start dog et spil!
Jeg har lagt mærke til, at rigtigt mange sidder og venter på at andre skal starte et spil, måske fordi de er bange for deres at møde andre spillere, der er for "stærke" eller for svage - eller henynet til en rating. Det er da ikke særligt sportsligt/venligt. Tænk hvis vi alle bare sad og ventede!
 
Diana592012-05-10 18:40
Antal indlæg: 1

det kan du have ret i, men jeg syntes det er værre, at man starter et spil og ikke svarer, når man har lagt billet ind. har prøvet, op til flere gange at melde mig på spil og har ventet i op til 5 min. men har opgivet og fundet et andet spil. så, lad være at starte spil hvis i alligevel ikke er parat til at spille.
For ca. en uge siden oplevede jeg at have lagt billet ind på en spiller men opgav. efter ca 1 time var vedkommende der stadigvæk. så spørger jeg: hvor mange har ikke spildt tid på "bare at vente på svar" ?
 
Miriam 10092012-05-10 19:13
Antal indlæg: 1

Ja, faktisk er jeg ret enig med dig, man bliver ret bange :( Men mår msn har lært spillet og er blevet bedre, så er man ikke så bange mere.
 
Controvento2012-05-10 19:33
Antal indlæg: 13

Hej
Hvis nogen har startet et spil og ikke vil spille med mig kan jeg jo se det med det samme hvis spillet ikke starter, så forlader jeg da bare spillet igen, det kan da ikke gøre mig sur, og det er da slet ikke noget at blive bange for Miriam, det håber jeg da ikke, du mener alvorligt.
Jeg har lagt mærke til at nogle spillere med høj rating venter på spillere med lav rating, mens andre med høj rating kun spiller med spillere med høj rating. Det kan der være mange grunde til. Der er en anden tråd som handler om at være sød når vi spiller, den er god at læse. I det hele taget er det en god ide at læse i forum når man er ny spiller (og gammel)
 
tittit542012-05-10 19:39
Antal indlæg: 278

Det med at byde ind på et spil, hvor den der har oprettet ikke starter spillet, tolker jeg også som en afvisning - måske fordi de er krystere og derfor for vattet til at svare at de enten ikke ønsker at spille eller smide en væk fra brædtet - jeg har også oplevet det flere gange og det er yderst træls.

Men også oplevet at en spiller åbenbart er gået i seng selv om de har startet et spil... vi var nemlig de eneste 2 der var på den nat ;)

Jeg skrev til vedkommende om det kunne være muligt at huske at lukke inden man tørnede ind for natten og det kunne det :)
- så jeg tror også det måske kunne tænkes at det er helt 'nye' spillere der endnu ikke helt har styr på alt herinde og nye har vi vel alle været med de fejl vi gjorde/gør

Tæl til 10 og find så en anden spiller - det er jo kun for hyggens skyld vi er her, selv om der kan være ting der frustrerer os hos andre :)
 
mihoja2012-05-13 08:31
Antal indlæg: 11

Vil bare lige gøre opmærksom på, at man ikke partout skal tage det ilde op, hvis man bliver smidt ud af et spil eller ignoreret. Det kan eks. skyldes, at ratingforskellen er for stor og ikke fordi, at personen er en kryster. Selvfølgelig er det for hyggens skyld at vi spiller, men de fleste herinde opfatter også det, at øge sin rating som en sjov udfordring. Og her kommer så min pointe: når man eks. er kommet op på 2500+ i rating og opretter et spil, hvor en spiller med 600-800 ratings "hopper på", er det efter min mening en ulige kamp, da den med højst rating så SKAL vinde med måske 400 point for ikke, at tabe ratings. Selv for en øvet spiller, kan det være en nærmest umulig opgave, da den anden kan være heldig at lave fks. et start ord der giver 300 point og så er man allerede næsten sikker på, at miste ratings. Systemet med, at man bliver "straffet" hvis man ikke kan opnå den score der forventes i forhold til ratingforskellen, syntes jeg ikke er fair, når man er kommet over de 2500 og afholder mange fra, at spille mod spillere med lavere rating desværre.
 
tittit542012-05-13 11:43
Antal indlæg: 278

til mihoja: kryster eller ej er jo og vil altid være et tolknings spørgsmål fra den der har oplevelsen af at blive afvist/smidt ud/ignoreret - den der har oprettet spillet har har jo en rigtig pæn mulighed for at kunne skrive et svar med at man syntes ratings forskellen er for markant og at det derfor vil blive en for ulige kamp og/eller derfor venter på en spiller der er "mere passende". Hvis den med den evt. MEGET høje rating ikke vil tage den udfordring op, skulle man så måske ikke bare have låst sit spil og inviteret istedet? (det er så min holdning).

Jeg spiller også indimellem med nogle der har dobbelt op på min rating (min svinger imellem ca. 650- 950) og ved muligheden er tilstede for at jeg får bøllebank hvis jeg går ind i et spil med én der har 1500-1900 i rating og her er det nøjagtig det samme der spiller ind, som du oplever ved at have 2500 i rating mod en lavere rangerende, da kan den der spiller med mig også skulle vinde med meget (ca. 200-300 point) for ikke at tabe rating til mig.
Men jeg har så også oplevet at spille med én der kun har spillet 5 spil og stadig havde en rating på omkring 1000 mod mine ca. 350 spil og 875 i rating hvor jeg tabte rating på trods af jeg vandt med nogle flere point og grunden er jo så fordi jeg har spillet flere spil end den "nye" spiller har - er det så mere fair? nej det er de ikke men ratings systemet er ens for os alle - høj som lav ;)
Jeg har også spillet mod flere der havde ca. 500 i rating og vedkommende vinder, ja så taber jeg måske 25-35 i rating (ca. 4 %) det er da procentvis nøjagtigt det samme som hvis en med 2500 i rating måske taber 75-100 i rating (ca 4%) så er det jo relativt set kun en opfattelse af det ratings tal man taber med, ser større ud, at det måske derfor "gør mere ondt" på en spiller med høj rating.?

Jeg tror forskellen er den samme, det er bare lyden der har en anden farve;)

Min pointe er: at man i længden vil have/få den bedste oplevelse på sigt, hvis man undlader at være SÅ fokuseret på rating og spiller spillet for spillets og for hyggens skyld - men ved nok også inderst inde, at der for de fleste kommer et tidspunkt hvor der går prestige i at have høj rating - og det er jo også ret menneskeligt at have det sådan.

Jeg ville ønske at man KUN kunne bruge "smid ud" knappen hvis man også SKULLE skrive noget før man kicker - da man jo som afvist/smidt ud, IKKE ved med hvilken begrundelse man har fået sparket. Hvis dette kunne laves ville det kunne hjælpe på opfattelsen/forståelsen spillerne i mellem og være RIGTIG god pli i tråd med hvordan man opfører sig som spiller generelt.

Usagte ord sårer ofte mere end de der bliver sagt, da man jo ikke ved hvordan man skal opfatte kicket og fra min egen erfaring "sidder" sparket i alt for lang tid over for andre spillere med høje rating selv om de måske slet IKKE ville være som den man blev "kicket" af....

Selv om hverken du eller jeg kan ændre på at smid ud knappen fungerer som den gør, så er det min holdning, at det er en ALT for let løsning at bruge UDEN et pænt svar.
Funktionen af DEN passer slet ikke i tråd med hvordan man ellers bliver bedt om at opfører sig som spiller, når man chatter eller spiller ;)

frisk på en udfordring og spilles vi ved mihoja?? ;)
 
mihoja2012-05-13 18:44
Antal indlæg: 11

tittit54: De gange, hvor en spiller med 600-800 i ratings er hoppet på mit spil, har jeg skrevet på en meget pæn måde, at ratingforskellen desværre er for stor og har så tilgengæld oplevet et par gange, at være blevet overfuset med bemærkninger som "cheater", (snyder) latterlig mm. Tonen er desværre ikke altid i orden i dette forum, så derfor prøver jeg nu, så vidt muligt selv at gå ind på andres spil eller låse og invitere. Problemet med, at låse spillet og invitere er, at der måske kun er en spiller tilstede på det tidspunkt, med nogenlunde samme rating og, så skal man sidde og være klar til, at invitere dem der efterhånden logger sig ind. Hvor imod, hvis du laver et åbent spil kan du være i nærheden og høre, når en anden spiller "ringer på" uden at skulle sidde og vente på, at invitere dem der kommer ind, inden de går ind på andre spil. Desuden er det først efter, at jeg er kommet over de 2500 at ratingforskellen og det der forventes, er blevet et problem...Jeg har altid spillet mod de fleste herinde, uanset rating og tidligere har det ikke været et problem, selvom jeg havde eks. dobbelt så meget i rating. Men når du har 4 x så meget i rating er det meget svært og så er det, at man ikke længere kan spille mod alle. Håber, at du forstår hvad jeg mener nu og da det ikke kan komme som en overraskelse for nogen, at konceptet af ordkamp også er konkurrencepræget i form af ratings og toplister kan jeg ikke se noget forkert i, at jeg gør opmærksom på dette dilemma. Jo højere du stiger i ratings, desto mere forlanges af dig, men der er jo grænser for hvor meget det er muligt at vinde med, (med mindre du i et spil er enormt heldig) Ps: Man kan sagtens hygge sig med spillet, selvom man samtidig prøver på, at øge sine ratings. ;-)
 
vinter2012-05-13 20:35
Antal indlæg: 23

Hej alle! Hvis jeg starter et spil og ingen 'bider på', kan jeg glemme, at jeg har åbnet et spil og fx hænge vasketøj og lign.. Det er aldrig fordi, jeg prøver at være taktisk - men ren forglemmelse! Jeg synes lige, det synspunkt skulle med, for måske har andre det som mig :-))
 
tittit542012-05-13 21:09
Antal indlæg: 278

hej igen mihoja - kan da sagtens se det dilemma du og andre med top rating kan havne i, hvis I har svaret pænt og undskylder min lidt barske tone i forrige indlæg vedr. dette. Jeg gik/går ud fra at folk har normal pli til at svare pænt, men du og andre har desværre mødt nogle der ikke kunne acceptere et pænt afslag og det er da slet ikke i orden - ligesom jeg også har mødt spillere der har brokket sig over at tabe i rating til mig.

Så i begge ratings ender sidder der åbenbart nogle uheldige spillere tilbage der er stødt på personer der giver u-tilsigtede grove/uacceptable kommentarer...... og så spiller vi ikke engang om penge - syntes det er trist at nogle har "sandkasse mentalitet"

Jeg spillede for en god uge siden med en meget højt rangerende spiller og spurgte ham om vi kunne tage et spil U-RATET, og det kunne vi blot det ikke blev normal hastighed :) - han var godt nok dygtig/hurtig og yderst spændende at spille med, og ja, jeg ville have fået MEGA bøllebank hvis det havde været ratet spil men gik fra spillet med en SUPER god oplevelse og det er de gode oplevelser jeg vil vælge at samle på, samtidig med at jeg som dig forsøger at tage visse forholdregler ;)

måske et u-ratet spil på et tidspunkt??
 
mihoja2012-05-13 22:13
Antal indlæg: 11

tittit: Har ofte spillet urankede spil både fordi at jeg godt kan lide, at spille med de mange forskellige ordkæmpere herinde og har desuden også spillet en del med nye spillere og hjulpet med tips osv. Derfor ønsker jeg heller ikke, at blive misforstået mht. ratings. Jeg spiller for sjov og selvom jeg kæmper ihærdigt for, at nå op til de store hajer, har jeg intet i mod også, at spille urankede spil.....så jeg tager med glæde imod din udfordring tittit ;-)
 
tittit542012-05-14 15:26
Antal indlæg: 278

SUPER vi spilles ved mihoja ;)
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?