Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
MrsSweDane | 2024-11-18 11:37 | |
![]() | RO2024 I dag er den nyeste udgave af Retskrivningsordbogen udkommet. Ordkamp kører stadig på RO2023 versionen! Der er flere tekniske ændringer i forbindelse med udgivelsen. 1) Den elektroniske udgave af ordbogen findes nu på ro.dsn.dk/?type=keyw...i= headword 2) Orddatabasen har ændrer udseende, så mine værktøjer til opdatering passer ikke længere. Heldigvis ser det ud til at alle adjektiv-bøjningerne er medtaget i den nye version, så den del giver ikke længere udfordringer :-) ==> Pkt. 2 giver mig dog anledning til at overveje, om det ikke er tidspunktet NU til at overdrage stafetten til nye, yngre kræfter. Man skal have en vis it-teknisk kompetence for at kunne jonglere opgaven. Jeg bidrager selvfølgelig gerne med min erfaring! Har DU lyst til at overtage? - så smid mig en besked. | |
MrsSweDane | 2024-11-19 11:01 | |
![]() | Ingen har endnu vist interesse for at overtage vedligeholdelsen af ordlisten til Ordkamp. Så jeg har selv ‘smøget ærmerne op’ ;-) Jeg har kigget lidt på udgivelsen og kommunikeret med DSN. Den nye version af den elektroniske ordbog er udgivet i to formater. Det format, der bearbejdes til Ordkamp, er ikke helt opdateret endnu. Jeg arbejder på at danne en brugbar ordliste ud fra den nye liste sammenholdt med vores nuværende. | |
biwo | 2024-11-19 14:19 | |
![]() | Godt at du har ærmer, der kan smøges op, Inge;). Stor tak til dig:-) | |
MrsSweDane | 2024-11-19 20:11 | |
![]() | Det bliver ikke lige den første tid, Ordkamps ordliste kommer på RO2024. Jeg har dannet en liste ud fra det nye Centrale Ordregister, som burde være opdateret til RO2023. Når jeg sammenligner vores nuværende liste og den nye 2023-version (er nået til K), er den nye liste så fejlbehæftet, at det må være en større opgave for DSN at rette den op. | |
store-A | 2024-11-20 19:53 | |
![]() | Jeg venter også i spænding på COR-data, der svarer til den nye udgave af RO. Jeg bruger det bl.a. til at opdatere ordlisterne på Dansk Scrabbleforenings hjemmeside. Når data er kommet, kan jeg sende dig et komplet udtræk, hvis det er brugbart. Data har hidtil været behæftet med en del fejl, som du også er inde på, men måske kan vi koordinere indsatsen med rettelser. Lad os tales ved, når det nye data er kommet. | |
MrsSweDane | 2024-11-20 20:23 | |
![]() | Tak :-) Jeg har sendt en mail til dig. | |
MrsSweDane | 2024-11-27 17:40 | |
![]() | Det lysner med at køre på RO2024 Store-A har dannet et Ordkamp-tilpasset udtræk fra det nye Centrale Ordregister COR. Det er dannet på Beta-versionen af registret, så der er formentlig nogle mindre mangler. Jeg forventer at det er væsentligt færre end da vi startede med RO2012-2018 versionen. Jeg sender listen til svenskerne i aften og opretter en ny tråd til kommentarer. | |
MrsSweDane | 2024-12-03 16:17 | |
![]() | RO2024 i en Beta-version er i drift på mobil apperne nu. Sig endelig til, hvis noget mod forventning ikke fungerer. Eventuelle fejl til ordlisten i forhold til ordbogen, bedes I beskrive i tråden ‘spørgsmål’ | |
MrsSweDane | 2024-12-04 15:51 | |
![]() | …. og nu kører webrummene også på RO2024 :-) | |
thora | 2024-12-08 10:13 | |
![]() | Inge, MrsSweDane og Andreas, Stor A - hvor ER vi heldige at I gider!! Tusind tak for den store indsats!! I dyb beundring for Jeres evner, og taknemmelighed! | |