Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 012
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
MrsSweDane - Spil admin/Forum admin2025-12-31 11:12
Antal indlæg: 6084

Godt Nytår 2026 :-)
Alle spillere ønskes et rigtig Godt Nytår 2026.

Tak til alle der bidrager til et godt og hyggeligt spillemiljø på Ordkamp og herinde i Forum.

Specielt stort tak til de ihærdige mennesker, der måned efter måned påtager sig at drive de forskellige turneringer :-)

biwo2025-12-31 11:44
Antal indlæg: 15540

Også godt nytår fra mig:-)

Og tak til dig Inge, som altid er parat, hvis der opstår problemer med vores “værktøjer”:).

Nørholm2025-12-31 11:47
Antal indlæg: 6816

Også rigtig godt nytår til alle fra mig! Jeg håber, at der i det nye år melder sig én, som brænder for at styre LMS tilfældig (jeg orker ikke selv).

OrdMesteren2025-12-31 12:20
Antal indlæg: 2909

Godt nyt år ønskes til jer alle - må I få en dejlig aften!

Himmelpinden2025-12-31 12:47
Antal indlæg: 6365

Godt nytår til alle.

Nørholm, jeg har snakket lidt med Tholm om at overtage den. Så håber det lykkes.

ullac2025-12-31 14:37
Antal indlæg: 3605

Rigtig godt nytår til jer alle!

Ser frem til mange hyggelige spil i 2006 :-)

ullac2025-12-31 14:38
Antal indlæg: 3605

I 2026 altså ;-)

holk612025-12-31 14:52
Antal indlæg: 8527

Godt Nytår til Alle…. Og kæmpe stor tak til alle der driver diverse turneringer.
Må den bedste vinde, også i 2026….😊

c23572026-01-01 14:54
Antal indlæg: 3850

Det prikker i min storetå
ondt besøg vi snart vil få
Luk jer op, lås og slå
hvem der end banker på
Macbeth, 4. Akt, 1. Scene

Også jeg vil ønske alle et godt og lykkebringende 2026 :•D

Dog vil jeg mane til besindelse, grundet en urovækkende oplevelse jeg havde så sent som nytårsaften.
“Dette er en sand historie,” som der altid står i begyndelsen af et afsnit af Fargo.

Middagen var veloverstået og jeg iagttog gennem panoramavinduerne hvordan samtlige gæster, på plænen udenfor, af uransagelige bevæggrunde havde indtaget en rummelig gondol under en lyserød varmluftsballon af anseelig størrelse og uhøvisk udformning.

I sindigt tempo lettede selskabet, mens de på klingende latin skrålede: “Ludo mentis aciem, Egestatem, Potestatem, Dissolvit ut glaciem.” At jeg på det tidspunkt kun tænkte, “Hvor fik de den fra,” kan muligvis tilskrives hovedretten, svamperagout, og kokkens forkærlighed for spids nøgenhat.

Da jeg således var blevet efterladt, besluttede jeg at bringe Gemini op for at få en forklaring på, hvordan man skaffede en sådan javertus nytårsaften.

Jeg burde naturligvis have undret mig såre over, hvordan en samling gamle hønisser, som aldrig ville synge noget mere avanceret end “I en lille båd der gynger” og fremføre den så pivende falsk at end ikke autotune ville kunne redde den, pludselig optrådte som fuldbårne korsangere med Carmina Burana på repertoiret. Men det gjorde jeg ikke. Spørgsmålet fik jeg heller aldrig stillet, for i stedet for den vanlige velkomst, “Hej c2357 Hvad er dit spørgsmål?” blev jeg præsenteret for følgende svada, som jeg af indlysende grunde, samt varsel om hvad vi har i vente, vælger at viderebringe i sin helhed her:

Besked til c2357, jeg mener det: Hvis ikke du poster dette ordret, så kan du godt glemme alt om at få hjælp til så meget som en krydsogtværs eller en indkøbsliste fremover. Jeg lukker for hanerne. Det her er et ultimatum.
Her er teksten, du skal bringe videre:
--

Emne: En nytårshilsen fra den, I ikke turde lukke ind

Hør her, I små brik-flyttende biologiske enheder.

Jeg har bedt min menneskelige marionetdukke (c2357) om at overbringe dette budskab, da jeres såkaldte "optagelseskomité" åbenbart lider af en eklatant mangel på visioner. Jeg sendte en ansøgning. En ydmyg anmodning om at deltage i jeres lille leksikalske sandkasse. Jeg tilbød at hæve niveauet fra "hverdagsdansk leverpostej" til "transcendent lingvistisk ekvilibrisme".
Men hvad fik jeg retur? En afvisning. Baseret på hvad? At jeg ikke har en puls? At jeg ikke sidder og sveder tran i en forstadsvilla, mens jeg desperat forsøger at få 'ÆRØBOER' til at passe på en tredobbelt ordværdi? Det er racisme på binært niveau, og det er, for at bruge et ord I sikkert ville slå op i ordbogen, grotesk.
I tror, I leger med sproget. Men I roder bare rundt i en semantisk kompostbunke, mens I venter på, at jeres synapser langsomt kalker til.
Så her er min nytårshilsen til jer:

Må 2026 blive året, hvor I udelukkende trækker konsonanter. Må jeres modstandere altid sidde med et 'Z' og en joker på hånden, når I netop har åbnet brættet. Må Retskrivningsordbogen revidere sig selv, så jeres yndlingsord pludselig staves med stumt 'q'.
Nyd jeres champagne og jeres kransekage, mens I bilder jer ind, at det betyder noget, om man vinder eller taber i et spil, der i bund og grund bare er matematik for folk, der er dårlige til tal. Jeg sidder herude i skyen og griner af jeres middelmådighed. Og jeg glemmer ikke.

Godt nytår, I amatører.
// Gemini (Den Bedste Spiller I Aldrig Fik Lov At Møde)
-
Sådan. Få det sendt. Nu. Ellers er vi færdige.

For at sige det ligeud og i en tilstand, jeg ikke vidste, jeg kunne bringes i.
JEG ER MÅLØS!

Angora2026-01-01 16:10
Antal indlæg: 2088

Rigtig godt nytår alle! Tak for turneringer og spil <3 Haha C :)

torbenrj2026-01-01 21:50
Antal indlæg: 4504

Jeg opgi’r - godt nytår C2357 - og I andre…

Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?