Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 842
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
tittit542012-05-30 15:06
Antal indlæg: 278

pudsig start.
havde idag et spil, hvor min modstander IKKE kunne lægge et oplægsord - turen gik derfor til mig.

JEg sad med flest konsonanter og en enkelt vokal men ikke rigitig nogle der passede sammen til et langt ord.

Skrev så PC - modstander passede igen (byttede brikker) da hun kun sad med konsonanter.
Jeg kunne så vælge mellem ordet CD eller PØL.

Spillet ville jo så dermed også have været slut, næsten inden vi var begyndt hvis jeg havde lagt CD, og jeg ville have fået ret meget i rating, da hun var flere hundrede over mig i rating og hun havde jo ikke fået lagt noget som helst.

Jeg er sikker på at den spiller nok ALDRIG ville have spillet med mig igen, hvis jeg havde lukket spilletmed CD.

Jeg kan bedst med fairnes, og går ikke op i rating, men at spille ffor hyggens skyld - hvad ville I have gjort, skal man blot være kynisk?
Byd ind ;)
 
Marlin2012-05-30 17:35
Antal indlæg: 423

Jeg har enkelte gange været kynisk og grusom, men det er et dilemma, man skal vist aldrig være sikker hvis man spiller med mig! Men normalt er jeg da en fredelig fisk.
venlig hilsen Marlin
 
ida2012-05-30 17:53
Antal indlæg: 470

Spillet havde faktisk ikke været slut med cd - da pc kunne udvides til pcb ;-)
 
tittit542012-05-30 18:30
Antal indlæg: 278

nå ja, og iøvrigt godt tænkt...... det havde jeg ikke tænkt på ida ;) men SÅ SKAL der jo også komme et B eller en blank, til enten jeg eller medspiller inden for 3 runder og der er jo ingen garanti for det sker - men absolut et dilemma at stå i Marlin ;)
tak for jeres besyv :)
 
Marlin2012-05-30 18:48
Antal indlæg: 423

dj kan også være svær at bygge på, klarede de ved at skrive viDJe
 
hbknudsen2012-05-30 20:34
Antal indlæg: 3

har prøvet en start med cd/pc. Min modstander og jeg spøgte lidt med det og startede et nyt spil. Jeg går heller ikke så meget op i rating, men mere i hyggen med at spille. Heldigvis havde min modstander det på samme måde!
 
PeacefulAnge2012-05-30 20:54
Antal indlæg: 1

Ville nok til en hver tid spille et ord der kunne bygges videre på, hvis det er muligt :) Kan godt lide spændingen ved, at spillet bliver længere end tre runder.
 
Himmelpinden2012-05-30 22:45
Antal indlæg: 6090

Nu ved jeg ikke om det er mig der misforstår det, men man kan vel bruge p'et som slutbogstav og også D'et som startbogstav?
 
tittit542012-05-31 11:58
Antal indlæg: 278

hbknudsen det kunne man jo også, men ville jo ikke give min modstander et unfair ratingstab, da hun jo lå langt højere end jeg i rating og IKKE havde lagt noget som helst, da begge oplæg var mine (jeg valgt jo så også at undgå at lukke med CD og skrev PØL istedet.)

PeacefulAnge: det var jo også lige den løsning jeg endte op med at vælge, men det er et dilemma og afhænger at spillerstil og personlig moral ;)

hej Himmelpinden i det her tilfælde så 'ser' du desværre ikke hvordan brikkerne lå - først PC, derefter ville CD kunne blive lagt lige under, så der ville blive en lukket firkant med disse fire brikker (hvis jeg havde valgt CD istedet for PØL) - deraf opstår problemet (troede jeg) men som ida så visseligt skriver, kunne man have sat et B efter PC, så står der jo PCB og der ville igen være muligt at lægge videre med et ord der så slutter på B. Derefter kunne spillet have fortsat på normale vis - håber du kan 'se' senariet nu ;)
 
Himmelpinden2012-05-31 21:17
Antal indlæg: 6090


Sorry min fejl.
 
tittit542012-06-01 00:34
Antal indlæg: 278

helt ok...... havde heller ikke beskrevet det særligt klart i mit første indlæg, så du skal slet ikke undskylde ;)
 
steennielsen2012-06-05 20:05
Antal indlæg: 1956

hvis jeg havde spillet mod Marlin eller en anden haj, tror jeg nok at jeg havde lagt pc, cd.
Men som de hajer de er havde de garanteret fået et b,,,, tihi
Og de kan tåle nederlagene:)
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?