Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 819
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
hesa2012-06-12 22:03
Antal indlæg: 19

Dårlig stil
Jeg er ret ny i ordjagt på iPad. Jeg spiller for sjov og er tænker ikke selv særlig meget på rating. Jeg synes derfor det er udtryk for utrolig dårlig stil , når man er ved at tabe og så lader spillet løbe ud. Jeg tror at man på den måde ikke ødelægger sin rating. Det er usportsligt. Og det er træls at vente på en modspiller der aldrig dukker op igen.

hanne51502012-06-12 23:50
Antal indlæg: 94

Du har ret i, at det er dårlig stil. Men heldigvis går det også pænt ud over deres rating, hvis de opgiver,ligesom du også tjener point på det. V.h.hanne

Misbehave2012-06-13 07:25
Antal indlæg: 150

Jeg har oplevet det samme flere gange og synes faktisk, de pågældende personer skulle kunne idømmes en form for karantæne. Jagten efter rating gør også, at man tydeligt mærker hierakiet blomstrer herinde. Man spiller nødigt "nedad" i rækkerne. Og jeg forstår det godt, når man ser, hvor få points det giver at lammetæve f. eks. sådan en som mig med min lave score, mens jeg - selv som taber - ofte stiger i points...

Himmelpinden2012-06-13 09:33
Antal indlæg: 6286

Misbehave - Jeg spiller gerne mod dig:-)

tittit542012-06-13 10:30
Antal indlæg: 278

da det er meget sjældent at finde én på lige netop eget ratings niveau, må der i alle spil derfor altid være én der spiller nedad ;) - det er vel blot et spørgsmål om fra hvilken side af bordet man ser det fra ;)

Misbehave2012-06-13 17:11
Antal indlæg: 150

Det glæder mig Himmelpinden - har heldigvis også andre "fan's" herinde...

hesa2012-06-13 18:34

Nu har jeg set lidt på de sidste og de bliver ikke registreret i rating synes jeg og jeg synes heller ikke jeg får flere tabte eller vundne spil.?

tittit542012-06-13 19:07

hesa, spiller du mobilt? så kan der være særlige 'indkørings'/opdaterings issue der spiller ind :)
mine spil og rating flytter sig som de skal (selv om jeg måske kunne ønske det ikke blev registreret at jeg taber så mange spil og så meget rating som jeg pt. gør ;)

Og til Misbehave jeg spiller også til enhver tid med dem der måtte ønske det UANSET ratings forskel op eller ned :)

hesa2012-06-13 19:28

Kan man ønske at spille med nogen af jer eller kan man blot få tildelt spiller?

horsens - Spil admin/Forum admin2012-06-13 19:56
Antal indlæg: 9756

hesa, du kan selv vælge dine modspillere.
Kig under topliste for mobilspil. Her er der 100 spillere at vælge imellem. Skriv en 20-30 stykker ned, som du ønsker at udfordre. Du skal nok regne med at ca. halvdelen afviser dit spil.
Under "opret spil" vælger du "Udfordr".

hesa2012-06-13 20:08

Jeg spørger måske lidt dumt. Men hvor er den topiske ? Skal jeg finde den på min pc eller er jeg blind Jeg kan ikke se den på min ipad

hanne51502012-06-13 20:08

Ja, på mobil eller ipad går du op i »nyt spil« og vælger »udfordring« . Her kan du skrive folks brugernavn og sende dem en udfordring. Jeg synes imidlertid man mangler en beskedfunktion, når man bliver udfordret. Jeg er et par gange blevet inviteret til spil på »tilfældigt« bræt, her ville jeg gerne kunne svare »nej tak, men jeg vil gerne tage en kamp på normalt bræt « Men det er så hermed gjort- jeg spiller nemlig kun på det almindelige bræt ;)

hanne51502012-06-13 20:42

Horsens: hesa skriver øverst, at han spiller på ipad- det du skriver gælder vist for pc. Endnu et lille eksempel på den »platformsforvirring« der ofte opstår , jævnfør tidligere tråde herinde ;)

horsens - Spil admin/Forum admin2012-06-13 20:43

hesa, et godt råd, hvis du vil undgå spillere, der har en tendens til at lade spillet dø ud; tjek deres statistik for afbrudte spil inden du udfordrer.

horsens - Spil admin/Forum admin2012-06-13 20:56

hanne: Jeg er godt klar over, at hesas spørgsmål gik på app'en. Jeg skrev også, at hun skal tjekke toplisten for mobilspil.
Jeg kan imidlertid også se, at hesa spiller på pc, og regnede måske med, at hun kendte til toplisterne.

hesa, hvis du endnu ikke har fundet toplisten, skal du logge på Ordkamp.dk via Safari. Tryk på fanen "Topliste", vælg i dropdown-boksen "spil på mobilen".

hanne51502012-06-13 21:19

Ok, så er der jo styr på det ;)

annettej2012-06-14 14:13
Antal indlæg: 2

tror ikke altid det er fordi "nogen" ikke gider spille spillet til ende. jeg har ofte haft problemer med forbindelsen, så jeg pludselig er koblet af. det kan vare noget/længe med at logge af og på, og så er tiden måske gået.

Lilli2012-06-14 18:12
Antal indlæg: 3916

Hvis man spiller på mobil, har man 72 timer til at reagere på mellem hvert træk, så der er ingen undskyldning for ikke at spille færdig! Hvis man spiller på pc går der jo ikke så lang tid før man opdager at modspilleren er væk, men der har "han" jo lidt tid til at vende tilbage, det kan oftest godt nås inden for den tid der er, selvom "han" måske mister et træk. Man kan ingen af stederne se om modstanderen har for vane at droppe ud af spillene undervejs, før man er i gang og så fanger brættet, ellers er det jo dig selv der bryder og det koster jo;(

tittit542012-06-14 20:09

hej Lilli på PC kan man tjekke spiller INDEN man byder ind på et spil.... man finder navnet i listen over alle spillere og klikker på deres navn (samme måde som ved inviter) derefter trykker man på øverste linje << (navn) >> og så kommer der de samme oplysninger frem, som man kan se hvis man inde i selve spillet trykker på (i) ud for navnet ;) - men så kan den spiller jo i mellem tiden være blevet optaget af en anden spiller i et spil ;)

Hvis man ikke har spillet med lige DEN spiller før, er det en mulig måde at tjekke en ukendt spiller på.

Om samme metode kan bruges på de mobile platforme, det ved jeg ikke.

Lilli2012-06-15 07:10
Antal indlæg: 3916

Hej Tit , det var jeg ikke klar over, det vil jeg prøve næste gang. Jeg har ikke oplevet det så tit på pc, der spiller jeg oftest stress og så tager det jo ikke så længe før spillet er færdigt, bare man selv husker at lægge på...
På pc kan du afvise en spiller, selvom det ikke er noget jeg normalt bruger, så kan man jo droppe een med for mange afbrudte spil, men den funktion har jeg ikke fundet på I-phone.

Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?