Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 020
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
steennielsen2012-07-17 22:28
Antal indlæg: 1956

Hvor svært er det?
Jeg har talt med flere herinde, som er enige i, at det ødelægger spillet når man kan starte med et ord, der giver uhørt mange point. Lad os sige 500 og opefter.
De fleste holder af at spille"tilfældig", men man skulle mene at det var teknisk muligt at holde farvene væk fra start-feltet, så at det ikke var muligt at score så mange point, når man starter.
Jeg syntes ikke der er nogen sport i det, længere inde i spillet er det en STOR fornøjelse.
Kan man lave det om?
 
vissenbjerg72012-07-17 22:38
Antal indlæg: 12

Hej Steen

Det kan jeg godt lide, du nu endelig synes, det samme som jeg. Du skrev tidligere til mig, efter mit indlæg at det netop var sportslig, at forsøge at indhente en modpart!

Venlig hilsen :)

 
steennielsen2012-07-17 23:17
Antal indlæg: 1956

Hej vissenbjerg

Jeg har ikke lavet om på min mening, jeg syntes stadig det er god sportsånd at fortsætte.
Jeg har også tidligere skrevet om dette problem og jeg har ikke ændret nogen mening.
jeg har nu prøvet det fra begge sider.
Startede med en bingo på over 900 og det er da flot i statistikken, men resten af spillet er da ikke sjovt.
 
vissenbjerg72012-07-17 23:42
Antal indlæg: 12

Nej, du har helt ret. :)
 
Mostertilni2012-07-17 23:59
Antal indlæg: 5

Ja man opgiver næsten på forhånd når ens modspiller får over 100 point eller mere ved det første ord, men som jeg skrev til en modspiller tidligere ,bogstaverne bestemmer jo en del og hvis man f.eks som jeg af og til oplever kun får konsonanter fra starten kan man ikke lave særlig mange point lige meget hvor mange røde og gule felter der er (0:
 
Paloma2012-07-18 02:12
Antal indlæg: 123

Hej Steen

Vi, der er lidt gamle i gårde herinde, kan nikke genkendende til denne diskussion. Se bare SteenKRs indlæg fra 2009: www.ordkamp.dk/forum...hr eadid=56
(Hvis ikke det lykkes mig at sætte linket ind, så hedder tråden Centrum).
 
steennielsen2012-07-18 02:55
Antal indlæg: 1956

Tak paloma
Selvfølgelig har det været diskuteret før.
Og det sker ikke tit, så man må nok bare leve med det.:)
 
Paloma2012-07-18 04:01
Antal indlæg: 123

Jeg tror, du måske misforstår mig. Det er jo ikke fordi jeg synes, at emnet er skrinlagt, fordi det har været diskuteret før.
Som du vil kunne læse af den gamle tråd, så er vi nogle stykker, der er enige med dig :)
Og ja, måske skal vi bare leve med det...
 
Lilli2012-07-18 07:27
Antal indlæg: 3732

Selvfølgelig er det træls at være bagud fra starten, men så må man prøve at begrænse nederlaget, ind imellem kan man jo være heldig!
Det er da ligeså slemt at sidde uden vokaler/konsonanter, jeg er midt i et mobilspil, og var rimelig godt med, indtil jeg i 4-5 omgange sad uden konsonanter, således at min modspiller fik mulighed for at score på alle de røde felter hun lagde op til;(
 
steennielsen2012-07-18 12:01
Antal indlæg: 1956

Paloma.
Jeg tog det ikke ilde op, jeg mente tak.
Det var rart af læse den tråd.
Jeg tror de fleste, ikke syntes om, at systemet er sådan, men omvendt er det til at leve med.
Man kunne sige, hvis flertallet mener det burde laves om og det kan lade sig gøre, ja så.......................
 
Flemming2012-07-18 12:21
Antal indlæg: 69

Som I kan se i SteenKr's tråd, så fik vi faktisk begrænset de farvede felter dengang til IKKE at kunne være i de 8 felter op til START. Det har gjort det betydelig sjældnere at startspilleren smadrer afsted med flere hundrede point fra starten.
Skulle der begrænses yderligere kunne man måske gøre det ved at START-feltet IKKE tæller dobbelt! Fordi - hvorfor skal man forkæles bare fordi man også er heldig at skulle starte.
Sådan virker det for øvrigt i Wordfeud. "Har jeg hørt" :-))))
Kh Flemming
 
hanne51502012-07-18 12:37
Antal indlæg: 94

Jeg synes, det er en klar fordel i ordkamp, at start-oplægget tæller dobbelt - i hvert fald på det »normale« bræt. I wf kommer den, der starter, ofte langt bagud, fordi man kun har sine egne bogstaver, og ikke kan kombinere dem på andre måder. Men jeg kan godt se, det kan »eksplodere«, hvis der er mange bonus-felter på det tilfældige bræt, så her kunne fordobling måske godt undlades.
 
steennielsen2012-07-18 13:38
Antal indlæg: 1956

Hej Flemming.
Jeg forstår ikke, at det skulle være lavet om, jeg startede med en bingo og ramte tre røde og vist lidt mere og fik over 900, det er umuligt at indhente, jeg har set omkring 300 blive indhentet, men mon ikke en gennemsnits-score er på 500, så alt på 500 og opefter burde ikke kunne lade sig gøre.
 
Flemming2012-07-18 14:25
Antal indlæg: 69

Hej Steen.
Det er lavet om. Engang kunne man også få pointfelter på de otte felter omkring START, det kan man ikke længere.

Mvh Flemming
 
steennielsen2012-07-18 16:43
Antal indlæg: 1956

Hej Flemming
Jeg tror ikke helt jeg forstår, men tak alligevel:)
 
tittit542012-07-18 19:46
Antal indlæg: 278

hej steennielsn hvis du tæller alle de felter der ligger lige klods op ad cntrum/start feltet er der lige nøjagtig 8 felter og så vidt jeg forstår kan der IKKE længere forekomme dobbelt og trippel på hverken bogstaver eller hele ord på lige nøjagtig disse felter - men de kan godt forkomme i de felter der så kommer derefter og derfor kan man som du være heldig at ramme en stime/et minefelt (ud fra hvilken side af brættet man ser det ;))
Men det er flot at få et sådant oplæg og krop umuligt at hente igen - men en spiller med god sportsånd spiller vel sit spil til ende UANSET om man får mega høvl - desværre har jeg flere gange oplevet at der er spiller der 'går' blot fordi jeg har haft et oplæg der gav 120 - 150 og det kan jo sagtens hentes - Hvis jeg møder en spiller der i starten eller senere i spillet får et godt nedlæg spiller jeg derefter videre og prøver at begrænse 'skadens' omfang, så godt som muligt -det er jo det vi gør i alle spil ;) - det er da det der gør hele spillet så sjovt - man ved ALDRIG hvad man får eller hvordan det går. :D
 
lepenepe2012-07-18 23:55
Antal indlæg: 119

Selv om det er rigtig træls, når "starteren" er heldig og scorer trecifret i oplægget er det allervigtigste jo nok at DET ER ENS FOR ALLE! Næste gang er det måske din tur -og i det lange løb går det nok lige op...
 
steennielsen2012-07-19 09:23
Antal indlæg: 1956

tittit og flemming
Nu forstår jeg, tihi, jeg er ikke så hurtig, derfor spiller jeg ikke så gerne de hurtige spil.
tittit det er rigtigt med "tilfældig" det skal være sådan, jeg har scrabblet i mange år, jeg syntes dette er meget sjovere.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?