Spillerum
Giraffen1
Krokodillen0
Indloggede1
Mobilspil
Igangværende3 006
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Dr Niller2012-08-03 08:53
Antal indlæg: 3

Hemmeligheden bag mange bingoer?
Når jeg ser på spillernes statistikker, er der stor forskel på hvor stor en procentdel 'bingo' udgør i forhold til antallet af spil. Nogle lægger en Bingo i nærmest hvert spil, andre næsten aldrig (mig selv inklusiv.). Handler det udelukkende om evnen til at kunne se bingo-ordet eller gemmer man med vilje bogstaver som fx e, r, n og s til at lave endelser?
 
Misbehave2012-08-03 09:01
Antal indlæg: 150

Jeg tror personligt IKKE, man gemmer bogstaver, hvis man kan lægge en BINGO...
 
Flemming2012-08-03 11:53
Antal indlæg: 69

Jeg tror der ligger noget ære i det også. jeg kan se at jeg lægger en bingo i snit hvert 4. spil. Personligt har jeg det sådan, at kan jeg lægge en bingo, så gør jeg det, også selvom jeg kunne lave flere point ved at lave noget andet, eller jeg giver modstanderen nogle alt for gode oplæg. Det er altid lidt sjovt, at samle på bingoer :-)

Mvh Flemming
 
Lilli2012-08-03 12:13
Antal indlæg: 3732

Jeg vil osse til hver tid vælge at lægge en Bingo , men det kræver held at få 7 bogstaver der passer sammen, og som man kan finde plads til på pladen, og hvordan nogle kan slippe afsted med at lave indtil flere i et spil er imponerende. :-))
 
fr-jensen2012-08-03 14:25
Antal indlæg: 1313

Jeg har lagt mærke til, at nogen af dem, der lægger rigtigt mange bingoer, er dem der også bytter bogstaver rigtigt tit.
Så en god strategi for at samle bingoer kan åbenbart være at bytte løs, til man har samlet til en bingo.
Personligt synes jeg nu ikke dette er særlig sjovt.
Det er sjovt at lægge bingoer - ja - men det er da også sjovt at udnytte de andre muligheder, der er på pladen.
 
Himmelpinden2012-08-03 18:30
Antal indlæg: 6091

Der var på et tidspunkt i en anden tråd at en af de "store" spillere løftede lidt på låget for hvordan han/hun gjorde.

Det var så vidt jeg husker noget med at gemme e og s og lignende bogstaver.

Mener måske det var en tråd om turneringer men er ikke sikker, måske en anden kan huske det og kan smide et link.

Jeg er også selv dårlig til det. Tror kun jeg har lavet 3-4 bingoer i alt.
 
Legebarnet2012-08-03 20:37
Antal indlæg: 9

Vist er det fedt at kunne lægge en bingo. Desværre sker det ikke så tit for mig.

Til gengæld oplever jeg ofte at have bogstaverne til det, men ikke muligheden for at lægge dem ned på pladen - og så hjælper det jo et fedt.
 
Marlin2012-08-03 21:08
Antal indlæg: 423

Min bingohemmelighed.

Jeg gemmer blanke, e, r, n, s og t og en nem vokal. Så lægger jeg de andre, selv om jeg måske kun kan lægge en eller to brikker. Jeg passer så på ikke at lægge brikkerne der hvor der er en bingomulighed, det er jo tit at man har én bingo men ikke et sted at lægge.
Hvis man ikke har et bingosted kan man være tvunget til at lave et, selv om man kun kan lægge en smule, som ikke giver noget særligt. hvis man f.eks skriver lå kan man jo siden skrive blå, slå, flå eller lås, lår osv.
Hermed blev bingohemmeligheden så skrevet igen, stod under turnering
venlig hilsen
Marlin
 
Babelbygger2012-08-03 23:13
Antal indlæg: 417

Jeg er ret sikker på, at hvis man spiller spillet 100 pct. korrekt, så har man mindst én bingo per spil i gennemsnit. De bedste amerikanske spillere ligger på ca. 1,9 bingoer per spil, men det virker også som om, at det er relativt lettere at spille bingoer på engelsk, pga. at der er lidt færre "killer-bogstaver" end på dansk: CXZ etc., som er relativt bedre på engelsk.

Q er et ringe bogstav på engelsk med kun 308 ord med 7 bogstaver, men både X og Z er ringere på dansk med hhv. 71 og 147 ord med 7 bogstaver.

Dog vil jeg mene, at man bør kunne ligge noget over én bingo per spil på dansk, hvis man spiller helt optimalt. Det har jeg bare endnu ikke mødt nogen, der gør :)
 
steennielsen2012-08-05 08:36
Antal indlæg: 1956

Jeg elsker også at lave bingoer.
Jeg kigger på bogstaverne og så syntes jeg man kan se på dem, om der er mulighed, det er ihvertfald tydeligt når der ikke er, så bestemmer spillet også hvornår muligheden er der.
Jeg sidder sjældent længe og bygger på en bingo, det er for dyrt.
Jeg gjorde det igår mod lishøgenhaug.
Der lå et C på pladen med et X under, så oplagt CENT, da der så stod EX, men der var to røde efter, så jeg byggede på CENTRUM og fik det, men hvis jeg fik et S, så var det jo bingo CENTRUMS, men så skrev Lise CENT, så jeg ærgrede mig over ikke at lægge CENTRUM, så et meget godt billede af, som Lise også skrev, den der gemmer til natten:)
Men at gemme på S og blank syntes jeg er godt og ellers er det hvad der er skrevet på pladen, der bestemmer.
Men computeren bestemmer jo vores bogstaver, har en gang været heldig at lave tre bingoer i træk, min modstander startede med en bingo, så det så vildt ud. Men det bliver jo også lettere på den måde, da der bliver så mange flere muligheder, når der er så mange bogstaver at bygge på.
 
steennielsen2012-08-07 13:17
Antal indlæg: 1956

Hvis man spiller for at vinde, så tror jeg ikke, man skal tænke for meget i bingoer.
Det er min erfaring.
Men det er god hjernetrænning og nogle gange kan de redde en, men jeg syntes at jeg taber lige så mange spil, selvom jeg har lavet bingo.
Specielt hvis man bygger på dem. Så får man så lidt point i mellemtiden.
Så det er en kunst og charmen ved spillet.
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-08-08 02:25
Antal indlæg: 9750

Jeg tror, det først og fremmest handler om evnen til at kunne læse/se ordet.
Nogle gange kan jeg se det med det samme, selvom bogstaverne står i vilkårlig rækkefølge, andre andre skal jeg lige blande dem et par gange, før jeg finder ordet, og så andre gange igen ser jeg det først, når jeg har lagt nogle bogstaver på pladen og kigger på resten, så går der lige et lys op for mig. Sidstnævnte går selvfølgelig ikke i hast og panik, der skal du se det med det samme og finde et sted at placere det.
Jeg brygger ikke bevidst på bingoer, men ved at skille mig af med de svære bogstaver og beholde de nemme, bliver chancerne nok også større for, at der bliver en bingo ud af det.

Det handler vel også om ordforråd, for tænk på hvor mange bingoer, du har haft på hånden uden at vide det, for hvor mange kender f.eks. ordet ZLOTYEN?? Selv hvis det stod sådan ville de fleste nok bare lægge ordet ZEN og brokke sig over, at de ikke får bogstaver til en bingo :)
 
Lilli2012-08-08 16:52
Antal indlæg: 3732

Det der med at blande synes jeg er rigtig vittigt, gør det meget selv, efter at mobil spillet er kommet til og jeg opdagede hvor rart det var.
BURDE der ikke være en bland knap på pc'en som på mobilen?
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-08-13 13:04
Antal indlæg: 9750

Jeg bruger så aldrig Bland-knappen, synes det er mere forvirrende end gavnligt, men blander dem manuelt, så bogstaverne passer nogenlunde sammen. På den måde kan jeg lettere se, om der er Bingo-potentiale.
 
steennielsen2012-08-15 15:45
Antal indlæg: 1956

SPIL: 1729
BINGOER: 639
Det er min statistik i skrivende stund.
Jeg tror det statistisk er mange, herinde:)
Jeg prøver virkelig også at se en bingo i bogstaverne.
Men strategien er ikke kun for en bingo*s skyld, når jeg har bogstaver, der ikke går godt sammen, skiller jeg mig af med dem, enten ved at lægge dem eller bytte. Jeg bytter ikke ofte, men mere end i starten, det ødelægger humøret, at sidde med dårlige bogstaver i flere omgange i træk
 
steennielsen2012-08-17 19:20
Antal indlæg: 1956

Jeg tror også, at hvis man har spillet SCRABBLE, tænker man mere på bingoer, fordi der har den stor betydning, da de 50 ekstra point er meget i forhold til hvad man kan score på en SCRABBLEplade.
Og så skal man bare bruge den grønne som godnatlæsning, så finder man ud af en masse sammensatte ord, som man slet ikke tror bliver godkendt.
Jeg har lige haft HELDAGS og HELDAGSREGN er også god nok.
Forleden BÆHLAM og MÆHLAM, det er da sjovt.
 
Marlin2012-08-17 19:44
Antal indlæg: 423

Jeg har 3833 bingoer!! Alle er velkommen til at prøve at overgå det, hihi.
 
steennielsen2012-08-17 20:14
Antal indlæg: 1956

Marlin; du må om nogen vide noget om bingoer.
Men det er på over 14000 spil, så tjek lige "horsens" over 2000 på under 6000 spil. Det er en høj statistik.
Til alle bingo elskere burde der måske også være en topliste, men flest bingoer pr. spil
 
Marlin2012-08-18 17:03
Antal indlæg: 423

øv, den statistik kan jeg vist ikke rette op på
 
steennielsen2012-08-19 22:03
Antal indlæg: 1956

Undskyld til jer, som jeg ikke har nævnt.
disen, Caw og andre har også nogle virkelig gode statistiker.
Men man skal jo ind på folks profil for at se, derfor var det lettere med en topliste:)))
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?