Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 002
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Eniac2012-08-05 12:40
Antal indlæg: 43

Opfordring til spil
98% af mine spil er mig der sender random udfordringer til andre. Sender jeg ikke nogen kan der gå uger uden spil da jeg sjældent modtager. Jeg kan jo bare fortsætte med at sende selv, men vil også gerne spille udfra hvad andre gerne vil (random/standard osv).
Er årsagen til at jeg sjældent modtager udfordringer at folk sjældent sender til random person, eller er det fordi der er relativt få der spiller mobil?
 
Lilli2012-08-05 13:16
Antal indlæg: 3733

Jeg ved ikke hvad du mener med random udfordringer, når jeg opretter et mobilspil vælger jeg tilfædigt bræt og en modstander der matcher min rating, så bliver det oprettet med det samme og så venter jeg bare på modstanderen, og ja der kan da gå lidt tid inden der kommer een, men uger plejer der nu ikke at gå :).
Hvordan modstanderen rent faktisk findes ved jeg heller ikke, jeg modtager nogle gange en udfordring, men det troede jeg var direkte til mig, og så er det da rigtigt så bliver jeg da heller ikke "opfordret" til andre spil
 
Eniac2012-08-05 13:39
Antal indlæg: 43

Random udfordring er når man ikke vælger en bestemt person.
Der går ikke lang tid fra jeg sender en udfordring til spillet er i gang, men der går uger imellem at jeg bliver udfordret af andre. Måske er der bare ikke så mange der spiller.
 
Eniac2012-08-05 13:41
Antal indlæg: 43

Når jeg så sjældent modtager udfordringer tænker jeg bare om det er fordi folk ikke rigtig gider spille mod tilfældige modstandere
 
hanne51502012-08-05 13:55
Antal indlæg: 94

Måske er forskellen her i ordkamp måske rating. I wordfeud udfordrede vi to tit hinanden, selvom dem ene (=jeg :)fik tæsk 3 ud sf fire gange. Her ved jeg, at jeg mister rating, hvis jeg taber til dig, især fordi du har lavere rating. Derfor er der mere sport i for mig at udfordre nogen, der har højere rating. (hvis man altså går op i det ;) Kunne man ikke starte en tråd herinde, hvor man kan søge modspillere- lidt a la wordfeuds facebook-side , her kunne man skrive om man er til standard eller tilfældigt bræt, hurtigt eller langsomt spil osv.
 
Lilli2012-08-05 17:12
Antal indlæg: 3733

Ok, men er en udfordring ikke rettet mod en bestemt person? Jeg bliver jævnligt udfordret f en enkelt spiller, men ellers får jeg kun spil når jeg selv opretter nyr
 
Eniac2012-08-05 17:52
Antal indlæg: 43

Hvis du modtager en udfordring kan du ikke se om personen har udfordret dig specifikt, eller om det er kommet via en tilfældig udvælgelse på baggrund af geografi eller køn mv. Jeg snakker i øvrigt om mobile spil
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-08-05 17:57
Antal indlæg: 989

En udfordring er rettet mod en bestemt person, og kan ikke ske via tilfældig udvælgelse.

Caw
 
Lilli2012-08-05 19:02
Antal indlæg: 3733

Til Caw. Det er godt nok som jeg troede, men vil det sige at det er de to der rent tilfældigt starter et spil samtidigt der matches? Du får jo oftest en besked om spillet er oprettet med det samme, derefter kan der jo godt gå nogen tid før spillet starter
 
lepenepe2012-08-05 22:17
Antal indlæg: 119

Jeg har netop fået en anvendelig mobil, og det er jo herligt at kunne spille ordjagt på den. Jeg er - på mobilen såvel som på pc'en - absolut ligeglad med min modstanders rating, køn, oprindelsessted, hårfarve, alder etc.
Til gengæld vil jeg rigtig gerne undgå at spille med en modstander der har mange afbrudte spil. Hvad med at lave en parameter så man kan spille mod en tilfældig fra x-by af y-køn med z-rating - men med max f.eks 2 % afbrudte?
Tilfældigt blev jeg fornylig "parret" med en modstander, der ud af 29 spil havde 21 afbrudte. Hvis jeg nægter at spille med en sådan, får jeg vel selv et afbrudt spil i statistikken? (vel overflødigt at fortælle at den pågældende afbrød inden vi var nået halvvejs...)
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-08-06 01:32
Antal indlæg: 9750

Eniac, jeg tror, grunden til, at der ikke er flere, der inviterer/udfordrer, er, at de ikke har kendskab til toptlisten og derfor heller ikke ved, hvem de skal invitere, så de fleste vælger bare at lade computeren udvælge en tilfældig spiller.

Derudover kan det nok virke alt for intimiderende for svage spillere at invitere folk fra toplisten, da de ligger fra +1700.

Jeg har nok inviteret alle på top 100 listen med undtagelse af dem (inklusiv dig Eniac), jeg ved, ikke spiller på tilfældigt bræt.
Det er ca. halvdelen, der afviser. Jeg tager ikke afvisningerne personligt, da det jo kan bunde i, at det er "standard-spillere".
 
horsens - Spil admin/Forum admin2012-08-06 01:42
Antal indlæg: 9750

hanne5150: vel er det fedt at vinde rating og ligge højt på listen, men hvis man kun vil spille mod dem, der har højere rating end en selv, så har vi, der ligger i toppen (inklusiv dig) jo ikke mange modstandere at vælge imellem? :)

Jeg ser en større sport i at spille mod nogen med lavere rating og stadig vinde ratingpoint. Det lykkedes self. ikke altid, også derfor at der er så relativ stor udskiftning blandt topplaceringerne. Det kan gå stærkt begge veje.
 
hanne51502012-08-06 07:17
Antal indlæg: 94

Hej Horsens - ja, det går hurtigt både op og ned ;) Jeg spiller ofte mod nogen med - meget - lavere rating, da jeg starter de fleste spil med tilfældig modstander. Og det synes jeg bestemt også er en del af charmen. Men hvis jeg skal invitere nogen, vælger jeg som regel ikke nogen, jeg ved, der banker mig gang på gang. Jeg tager også imod alle invitationer på standard bræt, - også selvom jeg ved, jeg får tæsk - men jeg opsøger dem altså ikke selv ;)
 
Eniac2012-08-06 17:42
Antal indlæg: 43

horsens: Det er kun det famøse første træk der gør at jeg ikke er så begejstret for random brædt. Kommer man fornuftigt i gang synes jeg det er sjovt at spille pga den noget anderledes strategi.
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?