Forumkategorier
Bruger | Indlæg | |
---|---|---|
MrsSweDane - Spil admin/Forum admin | 2012-08-26 12:28 | |
![]() | Mange A'er? Jeg har en oplevelse af ofte at sidde med mange A'er i slutningen af spillet. Så vidt jeg kan tælle er der 8 A'er i hvert spil. Det ville jo være supergodt hvis jeg spillede på svensk. Men nu er det jo dansk det gælder. V.hj.a. Google har jeg fundet ud af der kun er 7 A'er i Wordfeud på dansk baseret på en statistik over forekomsten af de forskellige bogstaver i det danske sprog. www.feudmaster.dk/wp...de ling.jpg Kunne man tænke sig at det ekstra A i Ordkamp er en rest fra den svenske udgave? - og at det kan nedjusteres ved lejlighed. :-) Inge | |
Marlin | 2012-08-26 18:17 | |
![]() | Jeg har somme tider siddet med 4 A'er, det er lidt i overkanten, jeg kan finde på at bytte. | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2012-08-26 18:36 | |
![]() | Det gode ved A'er er at man kan lave små ord med flere af dem, ligesom med E'er. AORTA, ARA, AREAL, ARENA, ANAL osv. Jeg synes ikke man kun skal se ud fra hyppigheden af tallet i databasen, da et bogstav godt kan være hyppigt, men det duer ikke rigtig uden andre bestemte bogstaver, hvis I forstår? Derudover er der mangler i ordlisten, ligesom der har været her, de tæller jo ikke med. Og når den nye Retskrivningsordbog kommer, kan det være statistikken måske ser anderledes ud, det ved man jo aldrig. Statistikken du linker til siger også at det er relativt svært at komme af med et A, det mener jeg så er helt forkert, da de fleste konsonanter kan bruges sammen med et enkelt A. Caw | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2012-08-26 18:45 | |
![]() | Hvis jeg skulle lave sådan en analyse, ville jeg nok ikke kun se på hyppigheden af bogstavet i ordlisten, men også se på hvor ofte de fremtræder i 2-bogstaver-ord, 3-bogstaver-ord osv. Jo oftere de fremtræder i 2- og 3-bog.-ord, jo nemmere er de at lægge ned. Caw | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2012-08-26 18:46 | |
![]() | Tråden er flyttet til Snak. Caw | |
horsens - Spil admin/Forum admin | 2012-08-26 21:26 | |
![]() | Den svenske udgave har 9 A'er. | |
Sløjfen - Ikke længere medlem | 2012-09-21 22:26 | |
![]() | Når jeg spiller, føles det som om at halvdelen af bogstaverne er A'er. Jeg har næsten altid mindst et A og bytter jeg, får jeg bare et par A'er tilbage. Hvad kan man sige andet end......MYSTISK!!! | |
steennielsen | 2012-09-22 09:26 | |
![]() | Jeg siger bare; ananas | |
Sløjfen - Ikke længere medlem | 2012-09-22 09:34 | |
![]() | Papaya, siger jeg så! | |
steennielsen | 2012-09-22 16:31 | |
![]() | De er bare så kedelige de A'er, specielt når man sidder med fire fem stykker af dem og ja det sker faktisk ofte, netop fordi der er så mange af dem og det værste, de er kun 1 af værdi, så den der med, at de er gode til til to ord; arghhhh så hellere u,y,æ,ø,å til to ord på 3xB og så begge veje | |
mj141414 | 2012-11-08 17:11 | |
![]() | Det er ikke så underligt, at man ofte kommer til at sidde med A til sidst. Med 8 A-er ud af 100/102 brikker, så har man omkring 8% A-er i et spil, men det er kun 5% af bogstaverne i ord-databasen, der er et A, så der er simpelthen for mange A-er :-) | |
mutti 99 | 2013-01-27 15:29 | |
![]() | Jeg er også en af dem der synes der er alt for mange A'er i spillet.....lad os få nogle flere S'er istedet for :-) | |
Caw - Spil admin/Forum admin | 2013-01-27 20:05 | |
![]() | Det er blevet nævnt for ejerne om nedsættelse af A'erne, og det er blevet taget til overvejelse. HVIS det skulle blive aktuelt, så kan jeg med høj sandsynlighed sige, at der vil ikke blive indført nogen ændring, før den nye ordliste bliver indført. Caw | |
Legebarnet | 2013-01-27 21:26 | |
![]() | Jeg går bananas .....bliver garanteret ikke godkendt ;) | |
Anneli68 | 2013-02-02 11:24 | |
![]() | Al magt til a erne . Har selv 5 stk i mit fulde navn. A er smukt. God weekend til alle ambitiøse a-anvendere;-) | |
Himmelpinden | 2013-02-02 13:02 | |
![]() | Anneli68 Så kan man jo kun synes om A:-) | |
Flemming | 2013-02-27 09:55 | |
![]() | Jeg synes vi skal opfordre spillepingerne til at fjerne et A og lave det om til et S. Evt fjerne TO A'er og lave dem om til et S og et E. Det kan godt være at vi har mange A'er i vort sprog, men jeg er sikker på at der er flere A'er i Ordkamp end i sproget som sådan. Og E og S kan ofte bruge på bøjninger af ord, og er derfor i et spil som Ordkamp oftere brugt end i gennemsnit. Hvad siger I? Mvh Flemming | |
BenteA | 2013-02-27 13:12 | |
![]() | Flemming, jeg er helt enig med dig | |
Anneli68 | 2013-02-27 19:27 | |
![]() | faktisk enig med Flemming | |
mutti 99 | 2013-02-27 20:27 | |
![]() | Enig :-) | |