Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende3 010
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Himmelpinden2012-10-19 22:21
Antal indlæg: 6091

Hvad sker der i toppen?
Man sidder lidt og keder sig sådan en fredag aften og tjekkede lige top 10.
1 har ikke spillet siden februar, 3 har ikke spillet siden juli, 1 har spillet 1 spil siden juli.

De sidste 5 spiller jævnligt. Hvad sker der? Jeg er godt klar over der er mobil spil og man kan have gang i flere spil på 1 gang, men har alligevel svært ved at forstå det helt kan erstatte pc spil og specielt hvis man er blandt de absolut bedste.

Til gengæld er Eln's vej mod toppen vildt imponerende. pt. nr. 5. spillet 126 spil og vundet 112 og kun tabt 13.
 
Lilli2012-10-19 23:30
Antal indlæg: 3731

Samtidig er hun nr. 7 på mobil listen :-)
 
vissenbjerg72012-10-20 00:20
Antal indlæg: 12

Til Himmelhunden og Lilli
Det er jo rigtig godt gået.
Noget andet:
Jeg undrer mig over, at nogle sidder i forrummet i flere timer uden at spille. Har en gang fået en forklaring på, at det skyldes, man glemmer at logge af!
Meeen mon det nu også gælder alle. Jeg spørger tit, om der da ikke er nogen, der vil spille. Får ikke svar. Måske er det nogle af dem, der ikke har spillet i længere tid, der hænger der. :-) :-) Måske har nogle flere navne at spille under, og ikke kan huske dem? :_)

Synes det mindste man kan gøre, hvis ikke man vil spille:
gå ud af forrummet, så andre ikke sidder og venter og tror, at der kommer een af dem, der er logget ind, og spiller med i et spil.
Er det mon kun mig, der synes, det er lidt irriterende?
God week-end til alle
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-20 12:41
Antal indlæg: 57

Vissenberg: Ja, jeg har set det samme. Hvis det skyldes, at vedkommende ikke har logget af, så har man vel ikke gået ud af Giraffen, för man har afsluttet Ordkamp ved at klikke på krydset uden at have logget af. Ellers må man selvfölgelig forsvinde fra listen i forrummet, når man går ud af Giraffen. Men som du skriver, så sidder man ofte og venter, at der skal komme et opläg. Selv vil jeg ikke så gerne starte nyt spil, eftersom jeg meget ugerne vil smide nogen ud, som jeg ikke tör spille med. Og så må man jo gå ud af Giraffen, når man er färdig med at kigge rundt eller spille.
Til Himmelpinden (som åbenbart ikke ser Vild med dans!!): Jeg aner en lille bekymring hos dig over at mange går over til mobilspil, og jeg deler den bekymring. Min pensionist-Nokia kan ikke bruges til sådan noget, den vil kun snakkes i, men jeg kan da forstå, at folk synes det er rart at bruge mobilen til ordkamp. I den svenske modsvarighed til Ordkamp er der et hav af mennesker, der spiller pc, af og til over 400. Vi må vel håbe, at der efterhånden kommer mange flere til vores danske side, i stedet for at der forsvinder folk.
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-10-20 12:45
Antal indlæg: 989

Kan se jeg er i toppen, og spiller ikke så jævnligt mere. Til dels skyldes det mobilappen, men også mest pga. tidsmangel. Jeg studerer, samtidig med at jeg bor i et flytterod, så det er ikke hver dag at bærbaren bliver pakket ud af rygsækken, når jeg kommer hjem, da den pt. mest vil stå i vejen.
Men så snart jeg kommer ordentlig på plads, håber jeg på at kunne spille noget mere =)

vissenbjerg7: Så vidt jeg kan forstå, så mener du "lobbyen" i spilvinduet, når du snakker om forummet. Ved at kalde det forummet, blandet du det lidt sammen med dette forum her, hvor der diskuteres. Kan skabe lidt forvirring =)

Det kan ikke udelukkes at folk der ikke spiller, faktisk sidder og chatter med en. Det skal de helt have lov til, derfor synes jeg ikke man skal bede nogen om at forlade rummet.
Selv er jeg sommetider logget ind, for at være til stede for folk der evt. har spørgsmål eller har brug for hjælp.

Caw
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-20 12:53
Antal indlæg: 57

Tak Caw for oplysningen! Men - der er da forskel på forrum og forum... OK - nu har jeg lärt at det hedder lobbyen, og hvis man bruger det halvdanske ord, så kan der som du skriver, ikke opstå forvirring hos dem, der läser lidt hurtigt.
 
Himmelpinden2012-10-20 14:00
Antal indlæg: 6091

Til Ninni

He he nej jeg ser ikke vild med dans:-) (så det dog dengang Jesper Skibby var med).

Caw, du var nu ikke med i min statistik du spiller måske ikke hver dag, men dog jævnligt:-)

Min kæreste spiller næsten heller ikke ordkamp på pc mere efter hun har fået en smartphone, men foretrækker dog ordkamp over wordfeud.

Jeg foretrækker dog selv at man gør et spil færdig med det samme, men sådan er vi jo forskellige, men ved ikke om det var en bekymring, men måske mere en undren over at man ikke spillede mere når man var så dygtig. Umiddelbart uden at jeg har tjekket alle er det mit indtryk at dem med høje pc rating har lavere rating på mobil, men de langsomme spil er vel også klart til de "dårliges" fordel.

vissenbjerg7
Jeg kan sagtens være logget på giraffen uden at spille. Måske har jeg et låst spil hvor jeg venter på en, måske er jeg bare logget ind og ser om nogle invitere eller der er nogle åbne spil jeg vil være med i. Kan også være jeg lige har afsluttet et spil og så måske lige vasker op eller ser sporten inden jeg spiller igen og for ikke at logge ind og ud hele tiden, bliver min profil "hængende". Ved ikke om det er forkert:-)
 
Lilli2012-10-20 15:30
Antal indlæg: 3731

Jeg har det lidt ligesom Himmelpinden, kan godt finde på at være på i Giraffen, selvfølgelig mest for at spille, men kan osse finde på at blive hængende, fordi så kan man se lidt af hvad der er sket mens man lige har været væk.
Til Caw Hvis man chatter vil man så ikke være "optaget "dvs at det ser ud som om man er i spil?
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-10-20 15:48
Antal indlæg: 989

Hehe ja, jeg er så en af dem der læser hurtigt og ser ikke det ekstra R ;-)
Der er ikke noget specielt navn for det, jeg kalder det bare normalt for lobbyen.

Lilli: Man kan godt chatte uden at være i et spillerum. Hvis man dobbeltklikker på et navn, popper der et vindue op man kan chatte privat i (det kræver dog at man har tilladt pop-ups for Ordkamp.dk).

Caw
 
Lilli2012-10-20 18:27
Antal indlæg: 3731

Ok, har fået åbnet for nogle pop-ups muligheder men åbenbart ikke alle for jeg kan stadig ikke invitere eller se på personer på såillelisten, men godt mens vi spiller !
 
Paloma2012-10-21 01:27
Antal indlæg: 123

Hej vissenbjerg7

Jeg kan godt hænge i forrummet - eller lobbyen - uden fysisk at sidde og stirre på chatten eller på de spil, der nu engang bliver åbnet der. Hvis du derimod åbner et spil og inviterer mig, så hopper jeg sikkert på! Jeg tror, at vi er mange, der har det sådan. Prøv at invitere nogle af dem, der er på også selv om de ikke lige svarer i chatten!

Hilsen fra Paloma
 
Poul2012-10-21 20:06
Antal indlæg: 28

Når man slår op på Top-100 listen, står jeg på plads 99 med 1716 point. På samme opslag - for neden - står jeg stadig på plads 99 men her med de korrekte 1721 point. Kan nogen forklare denne mærkværdighed ?
 
Himmelpinden2012-10-21 21:08
Antal indlæg: 6091

Poul, mener det er fordi stillingen bliver opdateret om natten.
 
Poul2012-10-22 18:07
Antal indlæg: 28

Hej Himmelpind. Tak for responsen...det lyder som en oplagt forklaring. Jeg studsede bare, fordi systemet opdaterer alt muligt andet med det samme...
 
Marlin2012-10-22 19:06
Antal indlæg: 423

Jeg tror Eln er en gammel garvet spiller som har nedlagt sin profil og startet op igen, men det er selvfølgelig bare et gæt. Hvis folk ret hurtigt spiller hurtigere end hurtigt og vinder helt vildt mange spil, så kan det jo være end meget hurtig og dygtig gammel garvet spiller.
Jeg har et par gæt som jeg holder for mig selv, hihi.Jeg har ikke selv været så heldig at spille med vedkommende formentlig genopståede spiller.
 
vaffi2012-10-22 21:37
Antal indlæg: 731

Eln er garvet for jeg kom til at spørge om hun ville have tips nu hun var hel ny. hun takkede nej med begrundelsen at hun havde spillet meget før :-)
 
Misbehave2012-10-24 05:06
Antal indlæg: 150

Jeg tror ikke, folk glemmer at logge af - ihvertfald ikke permanent - da der om natten og i de tidlige morgentimer ofte er 0 eller kun 1 enkelt herinde...
 
bej2012-11-05 00:08
Antal indlæg: 17

Har også oplevet at vente lang tid på giraffen, før nogen bider på...og så ender det med at jeg selv bliver utålmodig og forlader spillet. Nu er jeg begyndt at spille på Ipad, men jeg synes ikke det er helt det samme. Jeg kan også godt lide at spille et spil færdig med det samme , el i løbet af en time. Da jeg startede for trekvart år siden, synes jeg der var flere , der spillede på giraffen.
 
Eln2012-11-06 15:49
Antal indlæg: 37

Jeg synes,. det er lidt kedeligt, at man kan fastholde sin plads i toppen uden at spille - det er nok at logge ind, måske bare for at tjekke sin position, så står man der i en måned. 6 ud af 10 på top 10 i dag har ikke spillet i 4-5-9 måneder.

Det ville da være meget sjovere, med lidt liv på listen og kamp om pladserne, uanset om det er pladser i toppen, i midten eller i bunden.
 
Marlin2012-11-06 23:16
Antal indlæg: 423

Jeg har ihærdigt forsøgt at plukke fjer af disen, men det er der vel mange der har forsøgt, hvis man vinder giver det jo en masse. Det må jo bare være lidt utilfredsstillende for den der har så mange point.
 
Viser side 1 2
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?