Spillerum
Giraffen0
Krokodillen0
Indloggede0
Mobilspil
Igangværende2 998
I samarbejde med

Forumkategorier

Bruger Indlæg  
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-27 20:21
Antal indlæg: 57

Anonyme
Da jeg meldte mig som medlem i Ordkamp, opgav jeg mit rigtige navn m.m., men jeg kan se, at der findes dem, der ikke skriver sit navn og nogen er födt 1900! (Så må det väre en stemme fra graven.)
Er det virkelig tilladt at skrive hvad som helst, når man melder sig til? Så burde der väre en mulighed at skrive "anonym" for dem, der ikke tör opgive sit navn. Ellers burde der väre lukket for medlemskab, hvis man ikke skriver de önskede oplysninger.
 
hanne51502012-10-27 20:51
Antal indlæg: 94

Jeg tror det vil være svært at kontrollere i praksis. Hvis man vil, kan man jo bare opgive et plausibelt navn og årstal, men det behøver jo ikke at være rigtigt af den grund. Det skal vel heller ikke være sådan, at man skal logge på med " NemId" for at spille ordkamp ;) Men du har da ret i at der så burde være mulighed for at vælge "anonym"
V.h. Hanne
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-27 22:31
Antal indlæg: 57

Tak for svar, Hanne! Ja, du har ret - man kan jo altid skrive et forkert navn, men når der står 1900 som födselsår, så står jeg af! Lidt seriösitet må man vel forlange. Jeg synes det er ret hyggeligt at se, hvor vedkommende bor, og alderen. Men man kan altså ikke stole på, at det altid er rigtigt. Og jeg kan ikke rigtig forstå, hvilken risiko der skulle väre ved at opgive sit navn og sin alder.
Venlig hilsen
 
MrsSweDane2012-10-28 00:05
Antal indlæg: 5790

Jeg har tabt ganske mange point i dag til en bruger som spillede sit første spil - og som er født i 2011.
;-) hmmmmm......
 
Marlin2012-10-28 00:19
Antal indlæg: 423

Der er nogle som er blevet chikaneret og som derfor har skiftet navn og anonymiseret sig. Der kan også være nogle,somikke vil angive deres rigtige navn fordi de er kendte, om ikke andet så i lokalsamfundet.
Venlig hilsen
Marlin
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-10-28 00:55
Antal indlæg: 989

Jeg har været online siden jeg var 13-14 år, og jeg har stødt på mange forskellige personer, også nogle der var decideret rigtig ubehagelige. Derudover har jeg været admin i en del år, hvor jeg også har oplevet lidt af hvert (dog ikke her, heldigvis). Den eneste grund til at jeg har følt mig tryg, er, at ingen kender mit fulde navn, og derved har kunnet finde min adresse. Derfor har jeg altid holdt en vis anonymitet. Hvilke ting oplyser jeg over for fremmede på nettet, men ikke mit fulde navn.

Så jeg har fuld forståelse for dem, der ønsker at holde sig anonym.

Det har tidligere været sådan, at man skulle udfylde både Navn og Efternavn (man skulle udfylde det, men ikke nødvendigvis give det rigtig fulde navn, af hensyn til at man ville være anonym). Dette er blevet fjernet nu, da der var en del, der ikke var så bekvemt med det.

Caw
 
Lilli2012-10-28 07:59
Antal indlæg: 3731

Det er da ok at være anonym, til gengæld virker det lidt krukket ikke at ville være ved sin alder, men det må da være op til folk selv. Jeg blev genkendt i sidste uge af en modspillets mand , det var aldrig sket hvis jeg ikke havde lagt billeder ud;-)
 
Eln2012-10-28 11:06
Antal indlæg: 37

Bare FYI:

- Jeg er født i 1900 på min profil, fordi jeg efter en trafikulykke føler mig langt over hundrede år gammel. Skulle DET en dag gå over, skifter jeg (måske) alder herinde også.

- Jeg har hverken navn eller billede her, fordi googling af mit navn giver mange informationer om mig, jeg finder irrelevante for Ordkamp-populationen.

- Henvisning til min Ordkamp-profil ved googling er irrelevant for personer, der leder efter mig pga. mit erhverv. Det er ikke fordi jeg er en kendis, men mit navn og billede optræder på flere hjemmesider, jeg gerne vil holde adskilt fra Ordkamp. På Ordkamp holder jeg jo fri :)
 
Ninni - Ikke længere medlem2012-10-28 14:36
Antal indlæg: 57

OK - "godt ord igen" - er det ikke sådan, man siger på dansk?! Jeg kan forstå, at man vil väre anonym, hvis man har haft dårlige erfaringer af at opgive sit navn. Jeg har selv noget af det samme m h t mit billede, som jeg ikke vil skal komme ud på nettet. Og hvis jeg skulle opleve noget dårligt ved at have opgivet mit navn, så vil jeg gå ud af Ordkamp og skabe en ny profil anonymt. Så langt så godt - at jeg altså fuldt ud nu forstår grunden til et önske om anonymitet - man har jo en mening til man får en anden... :-)
Meeen käre Eln - - livet går så hurtigt. Der er ingen grund til at föle sig langt over hundrede år - snart er du gammel alligevel. Nyd den alder du virkelig har. Der er mange ting, jeg skammer mig over at have gjort i mit liv, men een ting skammer jeg mig aldrig over, og det er min alder (78), for den er jeg jo ikke selv herre over. Og desuden synes jeg absolut, at alternativet til at blive gammel (äldre) er värre...
Det gör mig ondt, at du har väret med om en trafikulykke og jeg håber, du finder dig selv.
Venlig hilsen
 
Caw - Spil admin/Forum admin2012-10-28 23:56
Antal indlæg: 989

Flytter tråden til Snak.

Caw
 
Log Ind
Log ind
Ordkamp er gratis!
Vil du være medlem?